Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

Ibland funderar jag på om det vore möjligt att genomföra "anonyma kramklubben" utan att det blir Eyes Wide Shut över det hela... För jag tror att det skulle behövas! Speciellt för de som även letar efter en partner, så att man liksom får närhetsbehovet lite påfyllt och inte behöver ha panik över att vara ensam :).

(Själv klarar jag bara av att krama en del få speciellt nära vänner. Tycker att det är obehagligt när folk tar på mig utan att jag bett om det, hälsningskramar är en fasa och kompisar som pillar mig i håret - IIIIH! När jag var singel tankade jag hudkontakt antingen genom att slappa i soffan bredvid bästisen eller ha one-night-stands. Men det är jag det :P...)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Ja, ditt fel, du skulle önskat annorlunda och varit öppen, herregud, det fattar du själv! :wtf: Tänk på det till nästan gång, hela världen ligger i din famn bara du önskar rätt. Hoppas bara att alla andra inte har förstått hur man gör för då krockar era önskningar! :rage:

Och jag också, mitt eget fel vad som hänt, jag gjorde fel nånstans tydligen! :eek:

Ja, så är det så klart! Om man önskar sig en partner av hela sitt hjärta och inte träffar nån, så beror det på att man är för desperat och därmed frånstötande. Och om man slappnar av och inte träffar nån, så är det också ens eget fel, för då har man inte önskat det tillräckligt mycket.

Hur man vänder sig har man ändan bak, eller snarare glasberget under fötterna, kanske?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nä Runa, den här diskussionen verkar ha fått ett eget liv, jag hoppas att du inte tar åt dig av vad vissa människor skriver :).

Nä jag tar inte åt mig, för jag känner mig själv och är trygg i mig själv. Jag kan utvecklas och bli bättre - jobbar på det - men jag vet att jag är bra också såhär.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Om man önskar sig en partner av hela sitt hjärta och inte träffar nån, så beror det på att man är för desperat och därmed frånstötande. Och om man slappnar av och inte träffar nån, så är det också ens eget fel, för då har man inte önskat det tillräckligt mycket.
Spot on!


ghjölljuyftfhg
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Om man önskar sig en partner av hela sitt hjärta och inte träffar nån, så beror det på att man är för desperat och därmed frånstötande. Och om man slappnar av och inte träffar nån, så är det också ens eget fel, för då har man inte önskat det tillräckligt mycket.

Huvudet på spiken.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Oj, jag har bett många gånger, men inte fasen hjälpte det! Jag sa kanske inte rätta orden, jag kanske var oartig och icke fjäskande? :wtf: Oj, den smileyn var nog inte bra, det kanske tolkas som en form av svordom! :eek:

Jag brukar säga och inte enbart på lite skämt ens, att jag nog har varit en riktig riktig hemsk människa i detta livet och i förra eftersom jag förlorat den jag älskade. Jag menar, jag har nog inte varit rädd om min önskan där och förtjänade det! :nailbiting:

För om man kan få det man önskar, borde man inte då kunna straffas?

Det seriösa först:

Det jag har fetat är skitsnack. Livet suger ibland, så är det bara. Att något man gjort tidigare i livet (eller i ett tidigare liv) skulle göra att man straffas eller belönas är bara dumt. OM det nu finns någon högre makt, varför skulle den sitta och hålla koll på Enya (eller athena_arabians för den delen) hela tiden? I mitt fall skulle den ha skittråkigt :p

Lite mindre seriöst:

Passa dig för smileysarna, du vet ALDRIG vad det finns för dolda meningar i dem! :sneaky:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

AHA
------------------------------------------------
"Ja, så är det så klart! Om man önskar sig en partner av hela sitt hjärta och inte träffar nån, så beror det på att man är för desperat och därmed frånstötande. Och om man slappnar av och inte träffar nån, så är det också ens eget fel, för då har man inte önskat det tillräckligt mycket"
------------------------------------------------------------

där har vi orsaken då ja :crazy::mad::(:p:banghead:
hur blir man..... MITTIMELLAN ????:D

der är ju där vi alla singlar bör vara

/s
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag menar verkligen att det är ens eget fel om det går illa eller om man blir bedragen. Jag skulle inte ens kunna tänka den tanken för egen maskin. Jag är inte så kritisk av mig och vet att det funkar inte bakvänt.

Jag tror att man får det som man önskar sig. Exakt så. Om man krånglar till det och tänker negativt kring det så stör man energin eller bönen eller vad man nu har för teori om hur det fungerar. Jag bryr mig inte om HUR det kommer jag bara önskar, naivt och blåögt och helt oseriöst och inte en gnutta kritiskt eller vetenskapligt och är möjd med att det bara funkar.

Jag tänker dock att jag måste ha en speciell inställning för att det ska lyckas och i det ingår att alltid vara snäll glad och generös. Att aldrig någonsin säga eller skriva något som kan få någon annan att tappa ansiktet eller känna sig obekväm. Att alltid vända andra kinden till och vara en så fin vän, familjemedlem, partner, chef och anställd oavsett om andra förtjänar det just då enligt gängse normer. JAG dömer ingen. Jag säger inte att andra har fel etc. Av egoistiska skäl ibland kanske.... Jag vill inte störa energierna och förlora bara för att ha rätt i nåt oviktigt helt enkelt.

Att vissa lyckliga nöjda med allt tror på detta och andra mer negativa ifrågasättande tycker att det inte är varken ajälvklart eller enkelt är exakt det optimala beviset för att det funkar. Det är väl självklart att det är svårt att hitta nån om man väljer att se svårigheter med det.

(Min fetning) Menar du allvar? Är du med i någon typ av sekt? Det du skriver tolkar jag som ett otroligt skuldbeläggande av alla som råkat ut för övergrepp och någon sorts mycket snedvriden religiositet. Du cementerar också alla världens orättvisor, för det är ju alltså alla sämre bemedlades fel att de har det illa!

Personligen hade jag, om jag varit i ett något känsligare stadium av mitt posttraumatiska stressyndrom, tagit ordentligt illa vid mig. Jag har kämpat som ett djur för att begripa att mannen jag levde med inte våldtog mig regelbundet för att det var fel på mig eller för att jag gjorde fel, utan för att han var ett svin med problem. Nu blir jag inte längre slungad tillbaka i skuld och skam av dina ord, nej, jag blir istället heligt förbannad!
För vet du vad? Det var inte mitt fel.

Dessutom kan det kanske intressera dig att jag aldrig i livet tänkt tanken att min pojkvän skulle behandla mig som han gjorde. Jag drog det alltså inte på mig själv genom någon självuppfyllande profetia.

Ursäkta ett rörigt inlägg, jag är lite upprörd.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag minns alla de gånger någon vidrört mig frivilligt sedan jag blev vuxen.

Jag ber om ursäkt för min fråga om du tycker den är för privat och jag förstår om du inte vill svara, men varför?

Jag har redan citerat ditt inlägg en gång och skrivit att jag har ungefär samma erfarenhet som dig när det gäller frivillig beröring. Av en slump hittade jag en bild på dig i en tråd som länkade till fler bilder och jag måste säga att du har ett vackert ansikte och du verkar ha intressanta hobbies.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag är kärlekskrank!!

..men koltrast...menar det på riktigt att alla ska ta hänsyn över hur människor mår o i vilka skeden dom är i sina psykiska sjukdomar ??? Alltid är det nån som tar illa upp, samt nån som har samma åsikt.
Ska man ligga lågt ifall att nån tar illa upp..? Det är väl ändå lite underligt och att sätta sig på höga hästar om man begär det av folk
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag älskar den här tråden! :love: Det är ju helt fantastiskt att det finns en så enkel lösning på allt. Den verkar bara inte ha spridit sig än?? Men det borde väl inte ta lång tid att berätta för alla som lever i krig, svält, fattigdom, är utsatta för våld eller bara är helt vanliga dödliga med diverse svårigheter att de bara behöver önska sig att det ska bli bra så blir det det?! :up: Awesome! Tänk positivt liksom!

Seriöst, av allt jag läst på buke under åren hamnar detta definitivt bland det mest absurda! Vissa personer vet man ju att de alltid kommer med något lösryckt blahaj utan minsta eftertanke eller empatiförmåga, men här dyker det upp nick som jag aldrig trodde sådant om. FannyN t.ex. har jag alltid uppfattat som en logiskt tänkande och mycket empatisk person innan henoms inlägg i denna tråd. Som andra redan skrivit känns det som att det plötsligt handlar om någon religiös sekt som lyckats värva en hel hög nya (buke-)medlemmar! Eller så är det bara helt vanlig gammal hederlig sparka på den som redan ligger ner-mentalitet som visar sitt fulaste anlete...
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag ber om ursäkt för min fråga om du tycker den är för privat och jag förstår om du inte vill svara, men varför?

Av en slump hittade jag en bild på dig i en tråd som länkade till fler bilder och jag måste säga att du har ett vackert ansikte och du verkar ha intressanta hobbies.

För hade Houdinie varit ful så hade det varit helt rimligt, eller hur tänker du?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

..men koltrast...menar det på riktigt att alla ska ta hänsyn över hur människor mår o i vilka skeden dom är i sina psykiska sjukdomar ??? Alltid är det nån som tar illa upp, samt nån som har samma åsikt.
Ska man ligga lågt ifall att nån tar illa upp..? Det är väl ändå lite underligt och att sätta sig på höga hästar om man begär det av folk
Man bör tänka efter innan man postar ett inlägg där man anklagar alla som någonsin råkat ut för hemskheter för att ha ådragit sig det själva, ja.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

För hade Houdinie varit ful så hade det varit helt rimligt, eller hur tänker du?

Ber så hemskt mycket om ursäkt om det uppfattas så, jag var lite trött igår kväll när jag skrev det. De två sakerna var menade att vara orelaterade till varandra, det jag menade var att jag var nyfiken på varför hon har ungefär samma erfarenheter som mig.

Jag borde ha skrivit kommentaren om hennes bild i ett nytt stycke eller kanske i ett nytt inlägg för den var helt enkelt menad som en komplimang, som var orelaterad till frågan, det kanske är en bidragande orsak till min situation att jag är så dålig på att ge komplimanger.

Och som sagt jag ber om ursäkt, jag försökte ändra inlägget men det går tydligen inte att ändra efter att man har varit utloggad.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag har inte kunnat sluta tänka på det här:

Jag säger inte att andra har fel etc. Av egoistiska skäl ibland kanske.... Jag vill inte störa energierna och förlora bara för att ha rätt i nåt oviktigt helt enkelt.
Gud så hemskt alltså. Du är rädd för att säga till om du inte håller med för då kan du störa energierna och så förlorar du allt. Gud så obehagligt och fruktansvärt sorgligt! Du är liksom gisslan i din egen hjärna och kan inte ens kritisera nåt, bli arg, vara lite negativ en dag för då kommer "energierna" att vända det emot dig. Vilken otrolig press du har på dig!!

Jag är så glad att jag inte tror på sånt här, så skulle jag aldrig orka leva. Ibland blir jag arg, ofta diskuterar jag och blir irriterad, ibland har jag en dålig dag. Som tur är så behöver jag aldrig oroa mig för att energier ska förstöra mitt liv.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

*kl*
En reflexion efter gårdagens krogbesök - på tal om att bara ta det man vill ha.

Träffade ett gäng killar/män, varav en av dem verkade intressant. Vi snackade lite och hade trevligt. Plötsligt dyker det upp en annan tjej (som killen inte kände) och han blir jätteförtjust i henne på stört. Hon i sin tur berättar för mig att hon har träffat en underbar man som inte är med. Den intressanta killen och tjejen snackar och jag blir liksom lite utanför, men snackar lite med de andra killarna i gänget.

Senare försvinner tjejen, men hon hade sagt till killen att hon kommer tillbaka. Det gjorde hon inte. Den intressanta killen blir lite ledsen och har mig som något slags terapeut.

I gänget fanns en kille som visade intresse för mig, men som jag inte alls tyckte var intressant.

För att göra en rörig historia kort: Vem tar vem? Ingen tar någon !

En kille var intresserad av mig, men jag var intresserad av en annan, som var intresserad av en tredje som var nykär i en fjärde.

"Bara att ta"??? Jo pyttsan!!
 
Senast ändrad:
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag älskar den här tråden! :love: Det är ju helt fantastiskt att det finns en så enkel lösning på allt. Den verkar bara inte ha spridit sig än?? Men det borde väl inte ta lång tid att berätta för alla som lever i krig, svält, fattigdom, är utsatta för våld eller bara är helt vanliga dödliga med diverse svårigheter att de bara behöver önska sig att det ska bli bra så blir det det?! :up: Awesome! Tänk positivt liksom!

Seriöst, av allt jag läst på buke under åren hamnar detta definitivt bland det mest absurda! Vissa personer vet man ju att de alltid kommer med något lösryckt blahaj utan minsta eftertanke eller empatiförmåga, men här dyker det upp nick som jag aldrig trodde sådant om. FannyN t.ex. har jag alltid uppfattat som en logiskt tänkande och mycket empatisk person innan henoms inlägg i denna tråd. Som andra redan skrivit känns det som att det plötsligt handlar om någon religiös sekt som lyckats värva en hel hög nya (buke-)medlemmar! Eller så är det bara helt vanlig gammal hederlig sparka på den som redan ligger ner-mentalitet som visar sitt fulaste anlete...

Ja den är verkligen absurd, på många sätt o inte bara på det du tycker, herregud vilken offermentalitet och ironi den ljuder av :crazy:

Personligen vet jag att folk störs av min positivitet, det har dom nog alltid gjort...och det problemet är verkligen inte mitt.....vill jag åka på en mental räckmacka ska inga surpuppor få förstöra det
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp