Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det hade kanske räckt att skriva att "Det kan hjälpa att skapa positiva mentala bilder"...
Ja, precis. Men för det krävs ödmjukhet, empati och finkänslighet. Alla har inte det.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag menar verkligen att det är ens eget fel om det går illa eller om man blir bedragen. Jag skulle inte ens kunna tänka den tanken för egen maskin. Jag är inte så kritisk av mig och vet att det funkar inte bakvänt.

Jag tror att man får det som man önskar sig. Exakt så. Om man krånglar till det och tänker negativt kring det så stör man energin eller bönen eller vad man nu har för teori om hur det fungerar. Jag bryr mig inte om HUR det kommer jag bara önskar, naivt och blåögt och helt oseriöst och inte en gnutta kritiskt eller vetenskapligt och är möjd med att det bara funkar.

Jag tänker dock att jag måste ha en speciell inställning för att det ska lyckas och i det ingår att alltid vara snäll glad och generös. Att aldrig någonsin säga eller skriva något som kan få någon annan att tappa ansiktet eller känna sig obekväm. Att alltid vända andra kinden till och vara en så fin vän, familjemedlem, partner, chef och anställd oavsett om andra förtjänar det just då enligt gängse normer. JAG dömer ingen. Jag säger inte att andra har fel etc. Av egoistiska skäl ibland kanske.... Jag vill inte störa energierna och förlora bara för att ha rätt i nåt oviktigt helt enkelt.

Att vissa lyckliga nöjda med allt tror på detta och andra mer negativa ifrågasättande tycker att det inte är varken ajälvklart eller enkelt är exakt det optimala beviset för att det funkar. Det är väl självklart att det är svårt att hitta nån om man väljer att se svårigheter med det.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nej inte alls.
Jag menar att man får de goda saker man önskar sig och om man ens kan fundera kring negativa saker angående detta är man inte mottaglig. Då funkar det inte. Bakvänt funkar det inte. Du kan inte tänka ut elände åt dig själv eller andra. Inte heller kan du glömma att önska så det går illa därför.
Det finns inget negativt i detta ens om man letar. Det är en alltigenom härlig företeelse! Underbart kul och fantastiskt helt enkelt. Att bara tänka i bilder tror kag inte hjälper utan du måste också vara alltigenom god som människa och använder man sig av ;) har du såklart blockerat hela hjärnan eftersom du då vill vara lustig på nån annans bekostnad.

Okej jag kan förstå att det låter helknäppt. Men eftersom det funkar så struntar jag i det.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nämen du säger ju emot dig själv... du säger att det inte fungerar bakvänt, men också att det ÄR ens eget fel om det går illa.

Vilket av det menar du?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Fast det handlar om attityd också. Att man inte sitter och får det att låta som att man är helt tappad om man är ofrivillig singel - att det faktiskt bara är att gå ut och ta den man vill ha. För någon som kanske har kämpat länge, med dejter som inte blir bra alls, med att vara olyckligt kär etc etc så blir det givetvis ett hugg i magen. Som att det är fel på en bara för att man inte har lyckats. Vissa har provat allt. Ändå funkar det inte.

Jag tycker att ödmjukheten och förståelsen är minimal i den här tråden och att det är direkt elakt att skriva som vissa har gjort, särskilt med tanke på hur trådstarten ser ut.

Jag delar din uppfattning här.


Om man vill stärka en person i något, vad som helst, så funkar det inte att skuldbelägga personen. Om man är ofrivilligt singel och känner att man gör det man kan så är det rätt knäckande för självkänslan att få det slängt i ansiktet att "det är ju bara att...". Jag tycker det är så vanligt att skuldbelägga andra nuförtiden. Jag förstår inte varför det är så viktigt att platta till folk. Jag hade genast tänkt att ingen vill ha mig, att jag inte duger, om jag försökt hitta någon men inte fått någon och sedan fått höra att jag gör fel osv.

Vad för signaler man sänder ut till andra mänskor spelar så klart roll för hur andra människor uppfattar en, men det hänger inte BARA och enbart på hur man är. Det handlar om tur och om att hitta rätt också. ALLA människor är inte sådär öppna som personer, betyder det att man är fel då? Varför ska man ändra sig till något man inte är bara för att passa in med andra. Jag är inte öppen som person och ger säkert intrycket att folk ska ge fan i mig. Det är inget jag menar egentligen, det är sån jag är, det är en del av min personlighet. Skulle jag vara jag om jag ändrade på det? Skulle jag inte uppfattas som desperat i mina försök att vara något jag inte är? Och vad folk tycker om "desperata" människor är ju klart här, så det vill man inte heller vara.

Men jag har varit gift. Jag har aldrig ansett mig vara singel, jag hade förhållanden innan min man och detta trots att jag inte är öppen och signalerar positivism och "jag är tillgänglig-"signaler. Det har inte varit många och inte speciellt seriösa dock. Men jag har aldrig ansträngt mig för att få någon. Jag är jag. Jag tror att det finns någon för alla och att signalerna inte är avgörande. Om någon kan se genom mina signaler så finns ju andra människor med samma förmåga. Och om ingen har förstånd att se människan innan för skalet, då värderar den personen ens yttre på ett sätt som inte JAG tycker smickrande.

Jag snubblade över min man kan jag säga, det handlade bara om tur där. Min syster och hennes sambo planerade att vi skulle träffas, han visste inget om det och inte jag heller, men det var något speciellt när vi träffades i alla fall. Minns fortfarande hur vi stod och såg på varandra alldeles allvarliga utan ett ljud först. :o Jag hade kvar blåmärket länge efter att min syster nöp mig hårt i armen för att jag skulle uppföra mig som folk och hälsa istället för att stirra! :o Jag gjorde nog inte många rätt där och då, kan jag säga.



Jag tror jag fortsätter intala mig att jag inte vill ha någon, och ingen vill ha mig, och vara ensam i resten av mitt liv. Det verkar jävligt dåligt för självkänslan att vara singel! :eek: :p
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Seriöst.
Jag tror inte det fukar bakvänt men att man är till fullo ansvarig för sin egen lycka ändå. Jag struntar dessutom i om jag är inkonsekvent. Jag behöver inte ha rätt. Du kan gärna få ha det för mig i denna fråga och alla andra frågor livet ut. Jag kan gärna ha fel. Hela tiden om det är så. Det viktiga för mig är att få tycka så här. Helst utan att bli ifrågasatt.men blir jag det är det inte mitt fel eller problem.
Jag ville bara förmedla att alla kan få allt de vill genom att önska det. Det går att hacka sönder det. Det går att reta sig på uttalandet såklart och det är inget som jag vill bemöta. Jag vill inte tjafsa. Det är inte värt det eftersom det kvittar mig vad andra tycker.

Men visst, det kan vara svårt att hitta kärleken och lyckan och man själv påverkar inte allt som sker. Sådär, det tycker jag är en galen mening men det behöver vi inte låtsas om.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det viktiga för mig är att få tycka så här. Helst utan att bli ifrågasatt.
Men skriv på ett diskussionsforum för folk som tror på medier och sånt då? De lär ju inte ifrågasätta. Det här är ett diskussionforum. Får man inte ifrågasätta faller ju hela poängen.

Vad jag inte kan förstå är att du inte ser att du skuldbelägger.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Seriöst.
Jag tror inte det fukar bakvänt men att man är till fullo ansvarig för sin egen lycka ändå. Jag struntar dessutom i om jag är inkonsekvent. Jag behöver inte ha rätt. Du kan gärna få ha det för mig i denna fråga och alla andra frågor livet ut. Jag kan gärna ha fel. Hela tiden om det är så. Det viktiga för mig är att få tycka så här. Helst utan att bli ifrågasatt.men blir jag det är det inte mitt fel eller problem.
Jag ville bara förmedla att alla kan få allt de vill genom att önska det. Det går att hacka sönder det. Det går att reta sig på uttalandet såklart och det är inget som jag vill bemöta. Jag vill inte tjafsa. Det är inte värt det eftersom det kvittar mig vad andra tycker.

Men visst, det kan vara svårt att hitta kärleken och lyckan och man själv påverkar inte allt som sker. Sådär, det tycker jag är en galen mening men det behöver vi inte låtsas om.

Jag har önskat och önskat olika saker i mitt liv, men inte fått det jag vill. På vilket sätt ska jag ändra min inställning till allt jag önskat?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag är inte min mening att skuldbelägga.
Jag vill tipsa om att önska sig och öppna upp sig genom att vara snäll och generös mot andra. Jag tyckte själv att det lät väldigt skruvat förr att bara önska och sen få det. Det är normalt att inte tro på det tycker jag och inget att känna skuld inför.
Sedan har du rätt i att det är ett diskussionsforum och jag har fel i det jag skrev, men det är svårt att diskutera detta eftersom det saknar all logik och inte går att vända på. Det är flum och ovetenskapligt och kan motbevisas och hackas sönder plättlätt. Men jag tror inte att det leder till något annat än att man kan tappa tron och det vore hemskt för mig.
Jag vill inte ha rätt heller egentligen utan mest tipsa att om ts vill ha en partner så finns det ett bra sätt!
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Läs böckerna så fattar du! Det går inte riktigt att bara beskriva såhär kort. Det är en komination att vara öppen och att önska som jag inte kan förmedla.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag önskade något så hårt jag bara kunde. Drömde om det, tänkte på det hela tiden. När jag vågade slappna av och tro att allt skulle ordna sig, det skulle bli vi, allt skulle bli så bra, så fick jag mitt hjärta krossat fullständigt.

Men det var ju garanterat mitt fel! Jag önskade väl fel, tänkte fel, gjorde fel. Han däremot står utan skuld, trots manipulation och lögner. Jag menar, allt handlar ju om hur man tänker. Inte om hur andra människor väljer att agera eller känner.

Jävla bullshit alltså.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Men jag tror inte att det leder till något annat än att man kan tappa tron och det vore hemskt för mig.
Oj, gud vilken press ni har på er som tror på det där. Jag är jättekär i min pojkvän, och han i mig, och vi slipper gå runt och hysteriskt vara rädda för att bli motbevisade för vår kärlek hänger liksom inte på sånt.

Vi älskar varandra för att vi älskar varandra, inte för att universum eller andra hokuspokuskrafter styr oss. Jag menar, ni däremot måste ju oroa er asmycket. Tänk om nån önskar sig din partner och verkligen går in för det! Då blir du ju dumpad direkt, han kan ju inte gå emot universum!
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Plus att det i förlängningen är ett svindlande ofattbart cyniskt sätt att tänka. Som dessutom endast fungerar för att vita västerlänningar ska få guldkant på sin tillvaro. Det brukar vara annonsinslag på TV om flickor i olika delar av världen som behöver hjälp att få gå i skolan i stället för att bli bortgifta som tolvåringar, hade det hjälpt dem att tänka mer positivt?

Lite mer OT, jag får obehagliga minnen från min barndom på 60-talet: "Om du bara är lite mer som de andra barnen får du säkert också vara med och leka." Om TS bara hade varit som X, Y eller Z hade hon kunnat välja och vraka...
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Som dessutom endast fungerar för att vita västerlänningar ska få guldkant på sin tillvaro. Det brukar vara annonsinslag på TV om flickor i olika delar av världen som behöver hjälp att få gå i skolan i stället för att bli bortgifta som tolvåringar, hade det hjälpt dem att tänka mer positivt?
Äsch, detaljer. Det enda som är viktigt är att vita västerlänningar som redan har det bra har lyckats tänka fram 20000 kr! Sluta vara så negativ, då dör man ensam!

:meh:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Seriöst.
Jag tror inte det fukar bakvänt men att man är till fullo ansvarig för sin egen lycka ändå. Jag struntar dessutom i om jag är inkonsekvent. Jag behöver inte ha rätt. Du kan gärna få ha det för mig i denna fråga och alla andra frågor livet ut. Jag kan gärna ha fel. Hela tiden om det är så. Det viktiga för mig är att få tycka så här. Helst utan att bli ifrågasatt.men blir jag det är det inte mitt fel eller problem.
Jag ville bara förmedla att alla kan få allt de vill genom att önska det. Det går att hacka sönder det. Det går att reta sig på uttalandet såklart och det är inget som jag vill bemöta. Jag vill inte tjafsa. Det är inte värt det eftersom det kvittar mig vad andra tycker.

Men visst, det kan vara svårt att hitta kärleken och lyckan och man själv påverkar inte allt som sker. Sådär, det tycker jag är en galen mening men det behöver vi inte låtsas om.

Jag har inget behov av att ha Rätt, vi har olika åsikter och så kan det vara här i livet. Men jag har stora behov av att diskutera saker - det är så man växer som människa och blir trygg i vad man själv tycker egentligen. Bara så du vet så är jag väldigt positivt inställd till positivt tänkande, jag vet att det fungerar för jag använder det själv.

Men jag ställer mig helhjärtat emot dina uttalanden som skuldbelägger den som inte använder dom mentala metoderna. Det är helt sjukt omänskligt att påstå att den som är olycklig får skylla sig själv, oavsett om man tycker att det är så eller inte. Man säger bara inte sånt, saknar man empatin för att förstå det så har man väl ändå uppfostran för att förstå det?

Och att inte vilja bli ifrågasatt.. ja då ska man inte skriva på diskussionsforum ;).
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Plus att det i förlängningen är ett svindlande ofattbart cyniskt sätt att tänka. Som dessutom endast fungerar för att vita västerlänningar ska få guldkant på sin tillvaro. Det brukar vara annonsinslag på TV om flickor i olika delar av världen som behöver hjälp att få gå i skolan i stället för att bli bortgifta som tolvåringar, hade det hjälpt dem att tänka mer positivt?

Lite mer OT, jag får obehagliga minnen från min barndom på 60-talet: "Om du bara är lite mer som de andra barnen får du säkert också vara med och leka." Om TS bara hade varit som X, Y eller Z hade hon kunnat välja och vraka...

Man behöver nog inte fundera särskilt långt om vad den senaste i raden, flickan som 8åring dog på bröllopsnatten med en man över 40, vad hon önskade och huruvida hon var öppen för att slippa honom. Hon kanske tyckte synd om sig själv och inte ville ha en förändring där och då eftersom det gick som det gick? :wtf: :yuck::arghh:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Med tanke på diskussionerna i den här tråden känns det faktiskt som ett helt ok alternativ ;).

Det finns ju gränser för vad man kan uppnå med affirmationer. Tråden börjar låta lite som ett kjedjebrev.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Äsch, detaljer. Det enda som är viktigt är att vita västerlänningar som redan har det bra har lyckats tänka fram 20000 kr! Sluta vara så negativ, då dör man ensam!

:meh:

Som redan har det bra, ja. Det är där skillnaden är. Den som önskat på riktigt för att få något viktigt eller få slippa något allvarligt, den som behöver det mest, den får inte alltid det den vill trots höga enorma önskningar.

Den som har det bra har ingen aning om vad en riktig önskan är och att hur positiv man än är inte har mycket att göra med vad man önskar ska ske. Eller inte ske.


Vilken konstig mening jag fick till där. :meh:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp