Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

KL

Jag förstår faktiskt hur man resonerar då man säger: Gör något åt det då!

För jo visst, man kan inte tvinga fram känslor.. Men sannorlikheten att man träffar kärleken kan drastiskt ökas genom att man gör olika saker.
Tex:

Vara öppen och trevlig mot nya människor.
Gör aktiviteter som leder till nya möten
Jobba med sig själv(att vara nöjd med sig själv, sitt liv etc)
Inte göra sig en bild av någon idealpartner som inte existerar annat än i ens huvud
Etc etc..

Jag är problemlösare i yrket. Jag är det också som människa.
Har jag ett problem försöker jag lösa det.

Skulle jag känna mig ensam hade jag antingen kollat mina befintliga kanaler: vänner, fester, jobb, etc etc eller nätdejtat eller kanske testat någon skoj sysselsättning man gör i grupp med andra etc.

Jag vet folk som är singel, inte har många vänner och aldrig gör saker på fritiden. De jobbar på arbete där inga potentiella ragg finns.
Sen sitter de och gnäller över singelskapet. Men nej! De vill inte testa nätdejting. Krogen funkar inte och bla bla..

Jag vet också folk som är ofrivilligt singel där jag kan garantera att jag kan pinpointa vad i deras personlighet/uppförande som gör att de är singlar trots att de inte vill.

Det är inte fel på folk som ofrivilligt är singlar rakt av så. Absolut inte!
Men ofta kan man öka sina chanser något genom att försöka lite till.
Alt ta det lugnare och försöka mer balanserat, om man nu är lite för på.

Balans är viktigt, vilken typ av energi man sänder ut är viktigt.
Trygghet, glädje och en inställning av att vara givare inte sån som bara tar är något som attraherar mig.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Vilket struntprat!

Det där måste bland de sämsta "relationstipsen" i bukes historia.

:banghead:

Faktiskt inte, det är nog faktiskt det bästa tipset hon har fått i hela tråden, vår hjärna har större inverkan på vårt liv än vi låtsas om, är du negativ till något kommer du troligtvis misslyckas men om du har inställningen att du kommer att lyckas eller helt enkelt är positivt inställd till något så går det bra (helt enkelt den metod många idrottsutövare använder sig av, visualisera för sig hur man vill att det ska bli, viinna helt enkelt).
Så länge inte de yttre omständigheterna omöjliggör resultatet (tex kommer du troligtvis aldrig att kunna flyga av dig själv, hur hårt du än visualiserar dig det).

Det är ju mycket det som boken Hemligheten (som nämnts tidigare i tråden) handlar om, att ändra sitt tänkande om både sig själv och andra.

Har för mig att jag för några år sedan läste en artikel där man gjort tester och lyckast få folk att gå ner i vikt bara genom att tänka på sig själv som smala.

Man ska aldrig underskatta hjärnans kraft, det är ju trots att den mest komplexa "maskinen" vi människor känner till i hela universum.

/SusieQ som är hjärnskadad och följer forskningen på hjärnan så gott det går, det händer så jäkla mkt inom den genren just nu att det är svårt att hinna med.

Jag tänkte precis som TS förut, jag kommer aldrig hitta ngn, evig singel osv. osv, sen läste jag Hemligheten och gjorde som Pulkaskurk skrev, nu sitter jag här 3 år senare i min villa med sambo och dotter.:bump::D
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Precis så är det, huvudet på spiken.

Dom signaler man sänder ut uppfattas både av människor men framförallt av djur, är man öppen så är dom öppna och det gäller människor med. Jag brukar bli "påsprungen" i affären av helt okända människor som vill fråga om nåt eller inte räcker nån vara eftersom jag är lång, a-lagarna brukar heja och snacka lite och leenden haglar från både höger och vänster. Likadant är det med djur, senast igår fick jag en kossa efter mig vad jag än gjorde och var jag än gick i ladugården som följde mig som en hund och stannade jag så ville hon kela. :love: Det där händer gång på gång MEN det fanns en tid i mitt liv då jag inte mådde så bra och då undvek både människor och djur mig så dom signaler man sänder ut uppfattas helt klart av omgivningen och själv känner jag av på långt håll om någon är desperat, då flyr jag kvickt som attan för ur det kommer inget gott.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Fast det handlar om attityd också. Att man inte sitter och får det att låta som att man är helt tappad om man är ofrivillig singel - att det faktiskt bara är att gå ut och ta den man vill ha. För någon som kanske har kämpat länge, med dejter som inte blir bra alls, med att vara olyckligt kär etc etc så blir det givetvis ett hugg i magen. Som att det är fel på en bara för att man inte har lyckats. Vissa har provat allt. Ändå funkar det inte.

Jag tycker att ödmjukheten och förståelsen är minimal i den här tråden och att det är direkt elakt att skriva som vissa har gjort, särskilt med tanke på hur trådstarten ser ut.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Man får ju tycka vad man vill, men man kanske inte ska uttrycka det varje gång...

Onödigt att såra människor i onödan. Tycker jag :).
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

*kl*

Liksom ta den du vill ha, det är inte svårare än så.

+ m.fl som uttryckt sig i liknande banor.

Jag har haft ett par stycken "som bestämt sig" för mig, och jag kan verkligen inte fatta hur man kan vilja vara sån. Det är så fruktansvärt oattraktivt med folk som tror att de kan få vad som helst bara DE bestämmer sig. Var är min känsla för huruvida vi passar ihop som kärlekspar eller inte i det? Det är tydligen inte intressant, för den personen har ju själv redan bestämt sig och tar den hen vill ha.

It takes two to tango.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det är så fruktansvärt oattraktivt med folk som tror att de kan få vad som helst bara DE bestämmer sig.
Håller med! :crazy: Skulle aldrig kunna vara i ett förhållande med någon med det synsättet - SÅ gräsligt avtändande.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

*kl*

Hmm, runa och hestmannen kanske skulle börja PMa... ;)

Lite mer seriöst: Givetvis har det betydelse det man utstrålar när det gäller att hitta en partner MEN man måste ha tur och vara på rätt ställe också.

Jag är iofs ett exempel på ibland har man BARA tur. Jag var less på karlar, mådde skit fysiskt och psykiskt, nära familjemedlem svårt sjuk osv men han gav sig inte så nu har jag en underbar karl! :love:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

KL

Jag har en galet flummig släkting som babblade på om The secret och en bok som hette affirmationslagen eller nåt. Jag läste dem och testade. Jag kan inte nöja mig ked att säga att det funkar utan snarare att det funkar så hysteriskt galet bra! Jag önskade pengar för det var enkelt först och några dagar sedan kom ett brev från Nordea med kontoutdrag på 30000. Jag har aldrig haft den banken. Ingen arbetsgivare har haft den. Jag gick dit och ifrågasatte och de stod på sig så jag tog ut pengarna och ingen har krävt tillbaka dem. Sedan har det fortsatt.

Jag har extremt lätt med relationer och det är för jag är glad och snäll och rolig att vara med. Och det om att alla är otrogna är helknäppt! Det är klart att man blir bedragen om man tror det! Om man ser det som självklart att man håller löftena så blir det så. OM det ändå skulle hända så är det för nåt bättre väntar!

Jag blev skitilla behandlad på jobbet i vintras och mådde skit. Efter två veckor hade jag en ny fast tjänst med 11800 mer i lön. Massor med förmåner som fria arbetstider och mer semester och ett guldkort. Pensionen blir sanslöst mycket bättre och jag kan plugga paralellt. Sedan är jobbet i sig underbart kul och fritt. Jag vet nu att jag blev utmobbad efter 23 års trivsel för att det var meningen. Jag hade inte kommit på tanken att byta jobb själv. Nu blev jag utköpt för 250000 kr och har köpt bil häst och sommarstuga!

Mitt råd är helt enkelt att börja fantisera om drömrelationen och hur han ska vara. Var sedan glad och positiv och noga med att göra gott varenda dag. Var generös. En knuten hand kan varkaen ge eller få!
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det är klart att man blir bedragen om man tror det!
Åh gud vad praktiskt! Det är alltså ens eget fel om man blir bedragen. Fint.

Hur går det ihop med alla som tror att de lever i jättefina relationer och sedan blir bedragna?
Hur går det ihop med alla som tror att de blir bedragna, som går runt och är oroliga, fastän partnern är trogen

Den här tråden blir bara värre och värre. // signing out.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

KL

Jag har en galet flummig släkting som babblade på om The secret och en bok som hette affirmationslagen eller nåt. Jag läste dem och testade. Jag kan inte nöja mig ked att säga att det funkar utan snarare att det funkar så hysteriskt galet bra! Jag önskade pengar för det var enkelt först och några dagar sedan kom ett brev från Nordea med kontoutdrag på 30000. Jag har aldrig haft den banken. Ingen arbetsgivare har haft den. Jag gick dit och ifrågasatte och de stod på sig så jag tog ut pengarna och ingen har krävt tillbaka dem. Sedan har det fortsatt.

Jag har extremt lätt med relationer och det är för jag är glad och snäll och rolig att vara med. Och det om att alla är otrogna är helknäppt! Det är klart att man blir bedragen om man tror det! Om man ser det som självklart att man håller löftena så blir det så. OM det ändå skulle hända så är det för nåt bättre väntar!

Jag blev skitilla behandlad på jobbet i vintras och mådde skit. Efter två veckor hade jag en ny fast tjänst med 11800 mer i lön. Massor med förmåner som fria arbetstider och mer semester och ett guldkort. Pensionen blir sanslöst mycket bättre och jag kan plugga paralellt. Sedan är jobbet i sig underbart kul och fritt. Jag vet nu att jag blev utmobbad efter 23 års trivsel för att det var meningen. Jag hade inte kommit på tanken att byta jobb själv. Nu blev jag utköpt för 250000 kr och har köpt bil häst och sommarstuga!

Mitt råd är helt enkelt att börja fantisera om drömrelationen och hur han ska vara. Var sedan glad och positiv och noga med att göra gott varenda dag. Var generös. En knuten hand kan varkaen ge eller få!

I Love it :love:

j`Kan berätta massa saker som kommit från ovan till mig också :d
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

KL
[inlägg om hur fantastiskt liv FannyN har för att hon önskat sig det]

I Love it :love:

j`Kan berätta massa saker som kommit från ovan till mig också :d

Jaha? Det är ju roligt för er att ni har det fantastiskt bra, men era inlägg är ju värdelösa som råd. Vad är det ni vill säga? Om man önskar sig något så får man det om man är positiv? Det är bra att bli mobbad, för då får man pengar och ett bättre jobb? O_o :crazy:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

KL

Jag har en galet flummig släkting som babblade på om The secret och en bok som hette affirmationslagen eller nåt. Jag läste dem och testade. Jag kan inte nöja mig ked att säga att det funkar utan snarare att det funkar så hysteriskt galet bra! Jag önskade pengar för det var enkelt först och några dagar sedan kom ett brev från Nordea med kontoutdrag på 30000. Jag har aldrig haft den banken. Ingen arbetsgivare har haft den. Jag gick dit och ifrågasatte och de stod på sig så jag tog ut pengarna och ingen har krävt tillbaka dem. Sedan har det fortsatt.

Jag har extremt lätt med relationer och det är för jag är glad och snäll och rolig att vara med. Och det om att alla är otrogna är helknäppt! Det är klart att man blir bedragen om man tror det! Om man ser det som självklart att man håller löftena så blir det så. OM det ändå skulle hända så är det för nåt bättre väntar!

Jag blev skitilla behandlad på jobbet i vintras och mådde skit. Efter två veckor hade jag en ny fast tjänst med 11800 mer i lön. Massor med förmåner som fria arbetstider och mer semester och ett guldkort. Pensionen blir sanslöst mycket bättre och jag kan plugga paralellt. Sedan är jobbet i sig underbart kul och fritt. Jag vet nu att jag blev utmobbad efter 23 års trivsel för att det var meningen. Jag hade inte kommit på tanken att byta jobb själv. Nu blev jag utköpt för 250000 kr och har köpt bil häst och sommarstuga!

Mitt råd är helt enkelt att börja fantisera om drömrelationen och hur han ska vara. Var sedan glad och positiv och noga med att göra gott varenda dag. Var generös. En knuten hand kan varkaen ge eller få!


Jättekul att allt går så bra för dig, men vad innebär det du säger om man vänder på det? Att alla som har det kasst inte har förtjänat bättre? Jag misstänker att det inte är vad du menar, men det blir ju väldigt lätt att läsa det så. Och att fantisera om drömrelationen kan säkert vara bra, men det kan också leda till att man just fantiserar och bara bygger ouppnåeliga luftslott. Tydligen är det vad som händer om man överdoserar romkom, man skapar orealistiska förväntningar och blir bara missnöjd med verkligheten.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Vilken positiv människa du verkar vara .....jag är 50+ och det har alltid funkat för mig ...för jag yútgår från att det är så , men både privatliv, hästar, hundar etc etc...kan ju knappast säga att det inte funkar och jag är då i te världens vackraste på jorden
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Vad är det som funkar? Du önskar dig något, och så går det i uppfyllelse eller vad? Och detta är för att du är positiv?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Que..hur fick du till det där då ..??? Men med din inställning till folk du inte känner är det kanske inte så konstigt då ...Är det fel att ha en positiv syn på livet så är det mest de negativa människorna det är synd om och ingen tänder väl på såna ....

Jag vart frivillig singel i 8 år, har haft ganska många som viljat vara med mig , men jag har hellre varit själv...Är det ett stort tramp på din självkänsla ?? ...missunnsamhet är ingen fin egenskap , inget folk tänder på...

Jag har ett förhållande nu men känner att jag hellre vill vara själv faktiskt

Min inställning till dig - jag misstänker att det är det du menar - baseras på att jag läst vad du skrivit under ett antal trådar. Du pratar om och generaliserar kring människor, och gärna människor som faktiskt har det jobbigt, på ett så tråkigt sätt i mina ögon.

Jag förstår inte riktigt vad min självkänsla hade med den här diskussionen att göra? Det är ju jätteskönt för dig att du både trivs bra med att vara själv och att du har en snubbe som är bra. Det har jag inga åsikter om.
Problemet är inte hur du har det själv utan hur du ser ner på andra människor vars skor du uppenbarligen inte gått i.

Jag blir rädd för desperata killar....vad ger dig rätten att jag inte får tycka det ?
Du får tro vad du vill , men om man inte känner någon så tar man inte den desperataste direkt.
Har du en partner ?

Du får tycka vad du vill, men du behöver inte sitta och skriva det om människor som förmodligen mår ganska dåligt.

Jag förstår inte vad du vill med det här inlägget? Kan du försöka förtydliga vad du menar med det fetade?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Ja verkligen otroligt hjälpsamt!

Och så intressant att en tråd om att TS önskade att hon hade någon att krama spårade ut i att "alla som inte lever sitt drömliv förtjänar att må dåligt".

Folk skrämmer mig! Vissa åsikter gör sig bäst inuti det egna huvudet... Är det roligt att få andra människor att gråta och bli ledsna? (inte för att jag vet om någon tagit åt sig eller inte, men dom kan mycket väl ha gjort det! jag har inte samma problem som ts och jag känner mig ändå illa berörd av det som skrivits).

Ska man dra ut kärnan i det vissa skriver ovan så...
"Den som blir våldtagen får skylla sig själv för att dom inte föreställde sig att dom inte blir våldtagna"
"Den som blir misshandlad får skylla sig själv..."
"Den som blir utsatt för etnisk rensning får..."

Hä håll int. Helt absurt ju.

Det hade kanske räckt att skriva att "Det kan hjälpa att skapa positiva mentala bilder"....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp