Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*
Jag går också i visningstankar. Får se hur damen utvecklas
Har dålig koll på tränare i Sverige överlag. Visst vet jag vilka många ÄR, men inte hur dom rider, tränar eller sköter sina hästar. Har hört tex att en stor kändis är väldigt slarvig med utrustning osv och även om det inte direkt drabbar hästen på något sätt så känns det tråkigt för en annan att skicka med dyr sadel. Och på något sätt känns det som är man slarvig med saker runt omkring så känns inte helheten särskilt viktig... förstår ni mig?
Jag tar gärna emot tips på bra tränare, och även skräckhistorier också
så jag vet vilka jag ska akta mig för.
Med Líf löper allt på bra. Vi töltar inte så mycket än, det blir gärna travtaktigt, så jag rider mot tölt och ev töltar några steg rent och tar ner henne igen. Hon har nära till tölten. Och nu i september ska hon på 1 månads träning i samband med vår utlandssemester.
Hon är väldigt på, skritten ska gärna gå snabbt och ila, traven ska också gå snabbt om hon får välja. Galoppen är den gångart jag känner att hon jobbar bäst i. Ibland blir det rally där med, men hon har sina stunder
Vi har ridit lite dressyrlektioner för en duktig ryttare i grannstallet och jag har fått henne mycket bättre mellan "skänkel och hand". I skritten har hon börjat forma sig och jag kan precisera vart vi ska gå exakt (typ
) med skänklarna.
I traven blir det svårare, hon vill som sakt springa på så istället för att lugna sig och bära upp sig så det blir ofta lite orent på böjt spår. Men mycket mycket bättre sen sist jag skrev om det.