Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*
Min vilar nu, nån månad eller så. Vi har jobbat en del under en månads tid så nu fick skruttan ett brejk.
Hon har varit med på dressyrträning två gånger och är SÅ ambitiös. Skänkelvikning i skritt och framdelsvänding går som en dans (om matte inte rider som ett miffo). Trava på volt, övergånger, serpentiner hon är så PÅ. Vill göra rätt! Galopp har jag sagt att vi väntar att jobba med ett tag. Hon och jag har galopperat i ridhuset bara för att hon ska få veta att det går typ, men utan större krav.
Fick en vila just innan den här mer arbetssamma perioden och den fick henne att växa upp enormt. I hagen tolererar hon inte längre att bli föst med hur som helst, dock fortsatt otroligt vänlig. Mindre firrig och stabilare, mer koncentrerad. Har visat svaga tendenser till protest, men bara liten koll på vad som funkar och inte.
Tölten väntar jag med, hon är femgångare med stora rörelse och tölta kan hon. I nått inlägg längre ner så har har skrivit om att hon själv valt ökad tölt under ryttare. Annars tar nått steg eller så och jag berömmer om hon väljer gångarten själv. Jag inbillar mig att hon behöver mer styrka så kommer det komma mer och mer av sig själv. Vill inte pressa henne för hårt heller just eftersom hon är så ambitiös och vill så mycket.
Jag fortsätter här med mitt megalånga inlägg: Funderar ju på att visa henne, eller ja, nån annan som kan sånt. Har börjat fiska lite efter tränare. Men vi får se, om hon är nog bra och hur kostnadsbilden ser ut
Vore lite av en dröm att visa henne.