Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul, du får uppdatera här hur det går!! Fyr- eller femgångare? Är det hästen på avataren?
kl
Líf är numera en öronfistel, 2 vargtänder, ett gäng löss mindre och 4 skor rikare sen ca 2 mån tillbaka.
Jag bara älskar henne Hon har fått riktigt stora gångarter. Och i traven har hon världens tempo i. Hon bara älgar på. Jag har aldrig haft en islandshäst med "snabb trav" utan att tappa takten så det här är ju skitkul.
Hon var lite lat i början av inridningen men det är helt borta nu. Hon är pigg och framåt och framför allt positiv.
Har börjat jobba lite tölt också. Hon har nära till tölten men väljer traven helst. Nu ställer jag henne ute och flyttar lite och samlar några steg tills hon börjar gå mot tölten. Då saktar jag av.
Jag är noga med att huvudet inte får fara upp. Har haft det problemet med min andra häst att hon töltade som en stjärnkikare förr och det är inte helt enkelt att få bort. Men som sagt vi töltar inte än utan samlar och rider mot tölt.
Hon rids ca 3 dagar i veckan.