Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

*kl*
Fick så söta fölbilder mailade till mig från Sokkis ena uppfödarhalva!
Hur söt får man bli?! :love:

Sara+Sokki.jpg

Men gud va söta!!!:love::love:
Tänk om man fick en sån söt liten sak någongång=) Nästan så man kan gosa i soffan med dom:rofl:

Mitt sto åker till hingst i sommar, så jag får mig en egen söt liten fölis nästa år :love: Can't wait!

*kl*
I övrigt går det bra för mig och Sokki. Han är så himla lättlärd! Tar inte många gånger innan han fattar och han försöker alltid att förstå. Han är en dröm att hålla på med! Jag jobbar honom ca 3 dgr i veckan, blandat ridning och longering. Just nu ligger mycket fokus på att starta och stanna via vikthjälper/sätet och sidoförande. Roligt!

Vilken hingst?

Jag hade funderingar på att skicka iväg min - men hon är ju så rolig att rida :o Underbar gång, rör sig verkligen genom hela kroppen med naturligt aktiva bakben. Rund och fin galopp - sen är hon ju unghästvinglig. Itroligt samarbetsvillig och arbetsvillig. Funderar lite på att skicka henne till nån dressyrtränare faktsikt, mycket för att bygga en bra grund.

Jag tror hon får dejta Godi frá Audsholtshjáleigu. Hade jag haft valet hade jag inte heller skickat henne till hingst, men hon är triangelmärkt och går inte att rida på nå mer. Hon är inte heller någon 08a utan en 02a ^^

KL.
Imorgon kommer Disifisiluring heeem :love:
Det ska bli så galet kul, då får jag äääntligen rida igen :D

*KL*
Nu är hon här :bump:!
Fortfarande ganska vinglig och outvecklad men det får väl ta den tid det tar. Hennes ägare skall rida henne så får jag hoppa in när hon kommit lite längre i sin utbildning, skall bli jättespännande att få följa henne :laugh:!

Jaha så var första avåkningen avverkad=) Han blev rädd när sadeln åkte lite på sniskan och skuttade åt sidan och min balans var inte den bästa så jag damp i backen.=) Det gick bra men det var tur att jag hamnade på det bästa stället, rumpan! haha Sen hoppade jag upp igen och vi tog en tur i skogen med sällskap för första gången och han tog komandot och gick först och gick fram överallt och var jätteduktig=)

Usch då, avramlingar är aldrig skoj. tur att det gick bra :)

Igår red jag Disa en superkortis, och jag kunde bara sitta och le där uppe på ryggen.
När hon vill, då är hon verkligen helt fantastisk!
Hon bjöd mig på en såååå häftig tölt :love: Min fina tjej!
Lovar att försöka fixa ridbilder snart :)

sommar3_203494896.jpg

sommar2_203495816.jpg

/Tessan

*kl*
Min prins går från klarhet till klarhet. Börjar få styrka så nu börjar även traven komma ordentligt. Man märker dock att det händer mycket i kroppen för nu är han högre bak igen, det var han inte för två veckor sen och har även denna vecka varit lite passtaktig i tölten.

Idag tog vi en tur med transporten upp till granngårn och red på deras fina "passraka". Han bjöd mig på en riktigt härlig tölt och kort tempo tölt för första gången!

Dock blir han lite ofokuserad och då försvinner styrningen lite grann, så två gånger var vi nere i diket. Woops!

Har anmält mig till en markarbeteskurs i sommar och en kurs för Hinni i höst. Längtar!

DSC_0395.JPG

KL

Min lilla Brenna ska få få på kurs för Hinni i helgen (tar två hästar så hon ska inte gå två pass om dan) sen tror jag det blir sommarlov för hennes del fram till oktober eller så.

kl.

Uppdaterar tråden med en färsk bild på min. Fritt för kommentarer ang. hästen, men skippa ryttaren då det inte är jag själv.

Jättekul och intressant/lärorikt att se sin häst under annan ryttare som omväxling. Pålle skötte sig exemplariskt (skötte sig något mindre exemplariskt på miljöträningspromenaden innan :grin:) och bjöd på samtliga gångarter.

Nästa vecka ryker skorna för vila.

[url=http://www.pixbox.se/pic33082918][/URL]

Min lilla (har en äldre också varför 08:an kallas den lilla fast hon eg har blivit riktigt stor :o )ska dras igång nu efter lite vila, tänkte introducera träning för henne på riktigt, alltså för tränare. Känns jättekul efersom hon är en så arbetsvilli och härlig individ. Ev kommer dessutom en duktig dressyrryttare rida henne för tränare nån gång i veckan framöver. Hopppas på det, vore skoj :) Kommer såklart även sj rida henne och rida föer träanre på henne.

KL

Brenna skötte sig superbra i helgen och fick mkt beröm av Hinni så nu har jag lite krav på mig att förvalta henne väl....

Nu ska skorna av så blir det ledigt ett tag i stor hage med unghästar och havsutsikt!

Vad kul, du får uppdatera här hur det går!! Fyr- eller femgångare? Är det hästen på avataren?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama