Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*
kl
Idag hämtade jag hem Líf från en veckas träning. Det blev en kortis nu där fokus låg på att kunna flytta undan henne bättre för skänkeln och allmänt lite mer ridbar.
Hon är ganska barnslig och vill gärna titta på allt och blir snabbt rastlös om hon tex står uppbunden. Så dom höll mycket fokus på att gå fram även om något är läskigt så hon ville vika undan och kika på det.
Jag har inte riktigt upplevt det som ett problem att hon gått och kikat mycket på saker i omgivningen, men på träningsstallet är det mycket mer liv och rörelse.
Hon har svårt att trava på volt, både med och utan ryttare. På rakt spår älgar hon fram i taktren trav som går snabbt. Eller ja nu har vi börjat förbereda inför tölt så då har hon blandat lite.
N¨gon som har bra tips på hur jag kan gå vidare med att stärka traven så hon blir ren även på böjt spår?
Nu är det inte aktuellt att sitta och harva på volt, men inför framtiden?
Hennes mamma hade svårt med trav på volt som unghäst, men hade också en rätt trist trav rakt fram.
Hon kommer åka tillbaka på träning framåt höstkanten, och då en längre period (nån månad) om allt löper på bra.