Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Kl

Min kille har vilat i snart 2 veckor igen, sjuk själv och sjuka barn igen ger tidsbegränsning!
Men jag har bestämt mig för att inte ha dåligt samvete utan se det som bra i stället att han får smälta allt.
Han går i väldigt stor hage på lösdrift så han rör på sig en del i hagen i alla fall!
Sist jag red honom kom tölten ganska många steg!
Ska nog försöka hinna rida honom ikväll :-)

Kommer nog lämna iväg honom på fortsatt träning i höst 2-3månader tror jag!

*KL*
Hoppsan, det blir visst en smärre försening. Floa är tydligen väldigt "dryg" för tillfället så de ville ha kvar henne ett par veckor extra på Stenholmen så att hon är lite mer samarbetsvillig när hon kommer hem ;). Får väl se snart vad vi har att jobba med, jag tycker att det skall bli spännande :).
Hon är hanterad mycket som föl, får väl hoppas att man har igen lite av det nu när det är dags för allvar.

KL
Får lite ångest av att alla skickar iväg sina på träning :crazy: Jag har ju liksom tänkt att det behövs nog inte, det här kirrar jag fint. Hittills känns det så, men verkar ju som många behöver hjälp, då borde ju jag också behöva det. Är liksom inget briljant över det vanliga.

Jag har inte skickat iväg min. Han var ju redan hos uppfödaren som är tränare så det var enkelt att låta en månads träning ingå i köpesumman helt enkelt.

Jag har heller inte tänkt att skicka iväg min, om det inte händer något. Däremot har jag tänkt att ta massvis med hjälp och lektioner. :)

Ta't lugnt!

Jag har ju dels en islandstränare +att jag rider dressyrlektioner minst en gång i veckan för två olika tränare som båda rider svår dressyr.
Just nu tränar jag bara för dressyrtränarna på 01:an, men ska börja med 08:an snart också. Ska bara låta henne hänga i ridhuset ett par ggr till. Sen erbjöd sig min underbara vän att haka på till 08:ans första träning på sin lånehäst så min lilla skrutt ska känna sig lite tryggare :) .
Var med min vän på hennes träning i ridhuset i måndags och min lilla gumma var inte direkt imponerad av ridhuset. Mer än av speglarna, där ville hon stå och titta läääänge :love:
Hon var rejält spänd ganska länge så vill låta henne vänja sig lite mer innan vi kör igång med ridhusträning, annars lär vi inte få så mycket ut av det.

*kl*
Min plutt gnäggade högt och länge åt sig själv i ridhusspegeln idag! ^^

kl.
igår var vi och hälsade på lillfia igen :) Så kul o se hur utvecklingen går framåt.
Om ca 2 veckor kommer hon hem!!
pic_199938129.jpg

Hon har blivit så reslig och SNYGG :d

Tänker på den sommarbilden du la upp för 1(-2?) år sen där hon var en tjock söt unghäst och titta nu! :love:

Var har du henne och vad är planerna sen?

Snygg! Han sköter sitt jobb J...:love:

Han sköter sitt jobb utomordentligt :-) Mycket nöjd!

Bella: Hon är hos Jökull för "vidareutbildning" men är klar om ca 2 veckor :)
Då tar vi hem henne och tränar henne själv. Fortsätter hon utvecklas som hon ska så blir det nog visning nästa år eller året där på :-) Han stor STARKT på henne!

Gimlan: Tack :love:

Kan ju slänga med denna bild från i somras(!!!!!!!!!!!!!) så har ni lite att jämföra med ;)
img_0631_200124777.jpg

så bantas... det har hon sannerligen gjort :)

oj!! ja jösses va hon har bantat! haha vilken skillnad! Måste ju bara en del skilllnad i ridningen med kan jag tro=) Kul att det funkar:) Om inte Teitur behövs på strömsholm så skickar jag han till J.Han är ju stor som en älg också:eek: hästen så det passar en större karl som J också. Och så har han ju hans far Feykir också.

Svårt att ens se att det är samma häst. Hon ser väldigt fin ut på nya bilden, trevlig och vaken uppsyn.

Fin brun :) Hur går det med honom?

Brolinskan; Ja det är som två olika hästar :-)

Tack! jo det går framåt. Vi har kommit igång och jag har ridit ngr gånger men vi tar det lungt. Marktränar och vänjer han med knasiga saker och material. Han är lugn och trevlig och tar det mesta med ro. Nu ska vi låna paddock hos grannen så vi kan trava lite och galoppera å träna diverse saker. Jag är nog lite harig med att rida ut på vägar såhär i början då jag aldrig har ridit in en häst någongång. Det har nog med åldern att göra! haha Är ju kärring snart. Säger iallfall sambon.:D Men min medryttare är tuffare och hon får ta dom turerna såhär i början. Är ju sugen på istölten i vinter=) Vi ses väl då?;)
Berätta lite hur J gör om du vill. Kul att veta hur proffsen gör.;)

Haha jadu, visste jag precis hur han gjorde det, så vore det ju inte så svårt själv ;)
För han är det så hiimla enkelt, så hoppar man upp själv - & vips!! Så kände man sig som en nybörjare ;)
Dom tömkör mycket, och rider mycket ut och fokuserar på framåtbjudningen! Hon töltar med lätthet i mellantempo redan!

Istölten?! Klart vi ses!! Då med Disafisa :D

Vilken skillnad!!!

kl.
Här händer det för övrigt inte jättemycket, gravid med två unghästar så det markarbetas och löshoppas mest. Fick mig en avåkning precis i början av graviditeten och bestämde mig då för att lägga ner ridningen tills kotten är ute. Men följer givetvis er andra i tråden! :)

Han är också superfin din bruna (och även din 09a i bakgrunden)

Ska bli spännande att se honom med muskler och sommarpäls :d

Tack så mkt=)
Slänger in en bild från första passet i paddock och livsfarliga däck bl.a :D
Min medryttare red först och jag sen. när han hade lugnat ner sig hihi Smart jag var va? :angel:;)

figge.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama