Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Du får gärna hälsa på ändå ;)
Du vet kanske någon annan seriös som vill låna en häst till hösten?

*kl*

Sådär! Nu är min jättebebis hemma. Vi hämtade hem honom igår, han var jätteduktig i transporten hela långa vägen vägen hem. Det var på vingliga ben och med uppruggad svans som han klev av trailern, han har väl inte åkt så många gånger ;)
Han är stor! Skulle gissa på att han är runt 144-145 i manken. Hans halvbror är 149, men det är lite för stort tycker jag :P Det ska bli kul att lära känna honom. Jag tänkte åka ut till stallet nu :)

Sokki+huvud.jpg

sokki+tölt.jpg

Tack!
Han är e. Kongur från Knutshyttan och u. ett andra-klass sto

Imorn ska vi ha premiärturen hemma! Igår och idag har vi bara haft lite hjärngympa och varit runt omkring stallet och i ridhuset och tittat. :)

Kl.
Igår red jag min tjej för första gången på länge :love:
Hjälp vad hon utvecklas mellan gångerna vi är och hälsar på!
:D Snart kommer hon hem!

Ah! nextgårds=) Kanske skulle åka och kika lite på henne=)

kl
I måndags marktränade vi och jag tog även fram pressening och lite bommar och gjorde en liten bana som vi gick. Han gillad det tror jag=) Han är så duktig! =) Avslutade med longering och det gick superbra. :love:

figge-mellan-pinnar.jpg

figge.jpg

figge-på-pressening.jpg

figge-longeras1.jpg

Var försiktig bara med vem du lånar ut till. Men det har du säkert tänkt på :)

*kl*
Idag red jag på Sokki för första gången sen han kom i lördags. Han skötte sig bra, även om han tyckte ridhuset var lite läskigt när det regnade på plåttaket och blåste utanför. Mycket nöjd med honom!

Ja de hoppas jag också. En anledning till att jag inte vill rida henne är för att jag inte har den kunskapen att utbilda en unghäst ifrån ryggen så jag tycker de är bättre att låta någon som kan ta den biten.

Vikten har jag börjat ta tag i nu så kanske längre fram hade jag kanske kunnat börja rida igen ;)

Jag har en medryttare som är duktig och kan göra dom saker jag är osäker på. Om inte hon funnits hade jag lämnat bort honom. Men nu kunde jag spara lite pengar och få både hjälp och sällskap på en gång, Kanske det kan vara en lösning. Jag väger också mkt och tycker inte det är snällt att sitta för mkt men jobbar också på det nu efter en grav. Som du ser så är min pålle också rund så vi kämpar på tillsammans =) Tar många promenader tillsammans över stock och sten.

Ja de hade ju också varit en lösning med medryttare:laugh:
De hade ju nästan varit lättare med medryttare då jag tänkte all mat ska följa med hästen så att säga och är hon då hemma slipper man köra iväg med hö/ hösilage och ev kraftfoder + ev körningar till framtida träningar.

Ja de hade ju också varit en lösning med medryttare:laugh:
De hade ju nästan varit lättare med medryttare då jag tänkte all mat ska följa med hästen så att säga och är hon då hemma slipper man köra iväg med hö/ hösilage och ev kraftfoder + ev körningar till framtida träningar.

Det var ju en kanonidé!
Själv hade jag nog betalat en slant för att få tag i en som kan och verkligen kommer och gör vad som lovats.
Sen kan du smygsnegla när du vill ;)

Synd du inte bor närmare Lund, då hade jag kunnat hjälpa dig lite då och då iallafall :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama