Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

*KL*

Min får hö 4 ggr /dag. Lite kraftfoder för att blanda i loppfröna i och mineraler.

Har precis börjat hantera henne lite smått med longering och leker med henne med bollar och sådan så hon ska bli en lugn och trygg häst som inte blir rädd för de mesta.
Tanken är att hon ska på inridning i höst sedan

Lite nya bilder på mitt hjärta :)

Stora killen står med brorsan vid den nya "hästparkeringen" som husse säger och blir ompysslad=)

tussilago-och-hästar-mars-070.jpg

Senast ändrad:

Tack :D
Hon är bara så mysig att greja med.
Har longerat henne lite idag och de gick kanon. Hon fick trava lite i bägge varven idag och de gjorde hon som hon aldrig gjort något annat
Ny bild på henne och en av hennes lekkamrater :D

Ser du bor i Lund, jag letar efter någon seriös satsande att låna ut henne till hösten efter hon är inriden ;-)

Tack :D
Hon är bara så mysig att greja med.
Har longerat henne lite idag och de gick kanon. Hon fick trava lite i bägge varven idag och de gjorde hon som hon aldrig gjort något annat
Ny bild på henne och en av hennes lekkamrater :D

Ser du bor i Lund, jag letar efter någon seriös satsande att låna ut henne till hösten efter hon är inriden ;-)

Jasså, kanske ska ta ett av dom roliga snacken med sambon :angel:

Hon är görsöt! Har du flera bilder på henne i rörelse? :)

*kl*
Imorgon ska jag ut till lilla R igen och den här gången ska vi nog ta och jobba lite bettlöst. Jag är lite sugen på att jobba lite mer intensivt, hon är jätterolig och flott men lite ouppmärksam på signaler och jag vill gärna kunna befästa broms, gas och styrning och börja få henne att jobba lite, inte bara lulla runt :) Tror hon kommer att bli jättefin den där lilla...

Fin häst du har!=)

kl
Red min för första gången igår! Jag var helt lyrisk när jag hoppade av! Har inte blivit mycke rida nu på ett tag. Det har varit bebisar och unga hästar men nu ska jag ta tag i detta ordentligt. Saknar det så väldigt mycket och nu har vi ju möjligheten att ha hästarna hemma och nu har jag en engagerad sambo med intresse att lära sig rida osv. Det blir så mycket enklare då.
Min medryttare red han i förrgår i skogen för första gången och det var så kul att se han haha irrade runt och visste inte vart han skulle sätta fötterna! Med lite grenar i manen så hittade vi ut från skogen och han fick bli ledd sista biten hem på gärdet helt slut va han! haha Snutt!:rofl:
Hur mycket rider ni era? Och hur långt har ni kommit? När ska ni ha vila? Tänkte låta han vila från maj och ngr månader framåt. Sen blir det töltsättning i höst när jag sätter igång han igen.
Har inte sett ett enda steg tölt än men det kommer väl förhoppnigsvis senare=)

Rider min två ggr vecka, funderar på att gå upp till tre ggr när vi fått på skor, men har eg inte bestämt mig. Min ör jobbad med sen november ungefär. Vet inte hur jag ska göra i sommar, men blir nog vila och bete :)

*kl* Puttar upp tråden med att säga att min nya 2008a kommer hem på fredag! Jag är så taggad! Har tyvärr ingen bra bild på honom.

E. Kongur från Knutshyttan och U. Sara frá Leirulaek bedömd i 2a klass.

Stor och trevlig skäck! Ska bli roligt att lära känna honom, jag har bara ridit honom en gång och det var på provridningen ;)

Åh va kul! =) Vad är dina mål med pållen?
Har en 09 e Feykir från Knutshyttan.

Var ute och red min Figge i söndags på en tur i skogen och gissa om han gillade det=) Han är duktig och inte så tittig heller. Orkar inte långa sträckor men bär upp ryttaren bra och känns inte svankig eller svag.

Förhoppningsvis blir han en bra tävlingskompanjon, men mest av allt vill jag bara ha en riktigt bra ridhäst med bra gång. :)

bellabus, du får gärna komma och hälsa på henne :laugh: Bor själv i kristianstads trakten ;)

sined, Tack kan inte annat än att hålla med :)

Muninn, här finns ett helt album på henne från de hon är född och fram tills nu , http://www.pixbox.se/alb_show_id852008_page0.html, där finns några bilder på henne i rörelse fast inte så många.. Svårt att få till det på bilderna tycker jag.

Jag rider min ca 1-3 dagar i veckan beorende på tid.
Mestadels i skogen/ på vägarna.
Jag tänker rida på nu under våren och sommaren, det blir några veckors vila då och då...nyss vilade han två veckor för att jag var sjuk och mina barn var sjuka. I sommar när vi åker på semester blir det oxå ett par veckors vila...så jag slänger in vilor utifrån hur livet i övrigt är :-)
Men sedan tänkte jag en längre vila på några månader i höst/vinter när det är som tråkigast att rida :-P

Hade varit kul att se henne live då jag följt er ett tag men ja, jag har insett att jag måste lägga min tid på annat detta året för att nå dit jag vill. Tack iallafall :)

Här börjar det hända grejer :) Vad skoj! Tränar du på känn eller schemalagt?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama