Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Bästa söta busan!! :love: Ja hon är imponerande ren i sina gångarter!! Å så fiiin! Snart är nervositeten borta och innan du vet ordet av så stormar du runt i tölt på grusvägarna! :D

Heja Ia oxå!!! :banana:

KL.
Min 08a börjar bli riktigt ridbar nu. Börjar söka sig neråt och bli riktigt trevlig!
img_2034_190675698.jpg

fisi_190674327.jpg

img_2033_190675576.jpg

Man kan inte tro att det är samma häst som förra sensommaren var med i biggest looser hagen ;-)
Verkligen super fin har hon blivit :-)

Knapplånar mig själv. Efter en vecka i solen skulle jag rida en tur på min 08:a. Slutade på akuten :P
Lill-Skruttan blev rädd. Jag åkte av och drog i huvudet i något, vad vet jag inte. Minns ingenting av eller efter olyckan...
Nu ligger jag hemma med hjärnskakning och tre stygn i hakan. Så kan det gå :P Mår dock efter omständigheterna bra och är mest irriterad på att inte kunna rida på ytterligare nån vecka...

Men aj! Det lät inte trevligt alls! Men tur ändå får man väl säga, att det inte blev värre... Ta det lugnt nu och krya på dig! Och försök låta bli att hoppa upp på en häst igen förrän du är helt återställd. ;)

Hakan är som tur är så öm efter smällen så nått hakband från en hjälm skulle inte funka - annars hade jag nog hoppat upp snabbare än vad som är nyttigt :P

Ajdå! Tur att det gick relativt bra.

Min skrutta bjöd på en rejäl avåkning i höstas, har fortfarande inte fått tillbaka full känsel i ryggen/svanken där jag slog mig värst. Men men, det hör väl till och jag är glad att jag hade hjälm (har jag iofs alltid, men fick ändå en liten tankeställare). Borde väl haft säkerhetsväst också men jag känner mig så himla klumpig och trillar nästan av pga. den :(

Mmmm, jag överväger att plocka fram säkerhetsvästen alt. köpa en ny smidig...

Kul att följa alla 08: or!

*kl*

Nu får jag också hoppa in i tråden! Jag har en 08.a på inridning, e. Tjaldur (vilket jag tycker är extra kul då jag själv gärna skulle använda honom).

Damen red jag idag för tredje gången, andra gången i trav och galopp och första gången med annat än skritt på ridbanan. Ridbanan är inte det roligaste Litla vet vilket leder till dålig energi, så vi försöker hålla oss borta därifrån än. Men ont om tid idag gjorde att det blev ridbanan i alla fall, två bilder hann vi ta innan kameran dog :p

32894650.jpg

32894651.jpg

Jag sitter som en riktig kratta!

Vi gör nog nytt försök med fotografering i helgen om vädret tillåter så blir det kanske lite bättre, ute där Litla bjuder framåt bättre. Sist vi red ut (eller ja, första gången ;)) bockade hon också så uteritter uppskattar hon i alla fall mer :)

Kan tillägga att Litlas ägare finns här på buke!

*kl*

Här är den lilla röda -08'an igen :) Andra gången under ryttare. Glad och framåt, men gapar nåt j*vulskt... Ändå tar jag inte i henne förutom stora ledande när vi ska försöka svänga.
Hon lyssnar bra på rösthjälper men är inte någon hejare på det här med att svänga, men det tar sig nog, det är ju bara andra gången :)

Hon bjöd på både tölt, trav och galopp idag- hon får välja själv så länge hon går fram och lyssnar på "proooo" :D

Jag måste lära mig att sträcka på mig, men jag sitter i lite lätt sits för att inte tynga för mycket på ryggen, så om några gånger ser vi nog käckare ut. Och så måste jag banta lite till :angel:

Vilka fina hästar=) Va duktiga ni är!! Min medryttare och inridare kommer imorgon=) Hon har varit sjuk nu i ngn vecka så det har blivit promenader och longering nu men i morrn blir det ett ridpass igen.=)

Stolt ägare när man ser hur fin och trevlig hon är (har inte sett det innan) börjar tro att hon har varit understimulerad. Är glad över att ha så bra vänner runt om mig som finns där och hjälper till :-)
Och djävlar vad hon rörde sig idag.. Ia- pratade med hovis, han blev av eld och lågor när jag berättade om henne, och han har då bara sett henne i hagen och tror mycket på henne, han sa att jag skulle luta mig tillbaka och njuta :-) Han sa oxå att "tänk på att hon har 1 storlek mindre i skorna fram + sne hov pga av rötan, och kan hon röra sig så här nu, hur rör hon sig då med rätt storlek i sko och en bra hov :-) :-)
Du behöver inte banta Ia, och du är otroligt duktig!!
Å jag bara älskar bild 1 :-)

KL

Min lilla 08:a är nu inriden steg 1 och har gått ut på sin första viloperiod om ca 2 månader. Hon är sååå vacker och välseparerad i sina gångarter allaredan
:love:
051-a.jpg

åh va fin! Vilken färg på manen! :love:

Jag satt på min igår för första gången! Det kändes skumt att sitta på lillkillen när han bara har gått i hagen och jobbats från marken.=)
Min medryttare har ridit på han men tyckte jag skulle sitta upp igår=) oj jag blev nästan nervös haha men det gick så bra så=) Snutt!

Idag har jag varit och hälsat på min lille bebis! de rider honom som handhäst nu, fast gör allt från ryggen ändå som stopp och sväng och start. Idag fick jag rida med ut på en annan häst. När det var en liten bit kvar till stallet så knäppte de lös Blundur och red honom själv, han är coollugn och jätteduktig, väljer tölten. Tyvärr har jag inga bra bilder eftersom jag fick rida med ut, men bilder kommer så småningom!
421725_10150595818616989_598791988_9325330_1835825484_n.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama