Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det där är ju såklart bara märkligt beteende. Är glad att jag sluppit sånna. Har du råkat ut för det ofta?
ja några gånger.
En person jag tex träffade under ett par månader. Men jag orkade inte fortsätta eftersom han bara gnällde på att jag inte hade tid att ses.
Men där hade jag medvetet sagt flera gånger hur mitt liv såg ut och vad jag sökte, Han skrev hela tiden att det var inga problem för han var likadan etc

Jo tjena..

Och åt andra hållet. Det är inte jättemysigt att få en massa flirtar från män äldre än min pappa... Önskar faktiskt att det gick att spärra sin profil för vissa åldersgrupper, även om det har lugnat sig drastiskt sen jag klev över 30-sträcket. (bara det - så fort jag fyllde 30 så mer än halverades antalet likes från män i pappas ålder. Så mycket för "åldern är bara en siffra" )
Min erfarenhet är att de som säger "åldern är bara en siffra" är de som bryr sig mest om åldern. Men inte sin egen ålder då,,,
Ev partners ålder är viktig fortfarande....

Nja om ni uppfattar mig som bitter spelar mindre roll, jag är ju inte ute efter en dejt

Det kan vara en nackdel om människor uppfattar en som bitter på en dejtingsida eftersom en är ute efter att dejta
Dvs en kan 'skrämma bort ev dejt

Det va väl mest så jag menade...

Var har jag sagt att du verkar bitter? Påpekade bara dubbelmoralen.

Det kan vara en nackdel om man absolut vill tilltala alla. Vill man inte det så är det ju ingen direkt nackdel. Alla skräms ju inte bort.

Var har jag sagt att du verkar bitter? Påpekade bara dubbelmoralen.

Det kan vara en nackdel om man absolut vill tilltala alla. Vill man inte det så är det ju ingen direkt nackdel. Alla skräms ju inte bort.
Jag gör ett nytt försök...

Det är "viktigare" hur en utrycker sig på en dejtingsida än ett forum. Om en är intresserad av att attrahera en dejt

På ett forum pratar en ned många
På en dejtingsida, så gallras det mer

Jamen precis. Och jag tycker såhär: Tycker man att något är roligt/smart/nödvändigt - KÖR PÅ. Den som tycker en sån pres är rolig ska ju uppenbarligen vara med nån annan som OCKSÅ tycker en sån pres är rolig. Inte avstå för att locka nån som mig, som bara hör lessna tromboner, för då är vi ju inte en bra matchning liksom.

Jag gör ett nytt försök...

Det är "viktigare" hur en utrycker sig på en dejtingsida än ett forum. Om en är intresserad av att attrahera en dejt

På ett forum pratar en ned många
På en dejtingsida, så gallras det mer

Haha, det är hopplöst att diskutera med dig. Ger upp.

Håller med... Därför ser början av min presentation på HP ut såhär:

"Jag erkänner... Jag är hopplöst "ute"... Har förstått att man tydligen ska vara tränings-/hälsofreak, segla, klättra i berg, springa maraton och gärna åka slalom... Som om inte det vore nog så ska man tydligen vara lite "andlig" oxå. Yttre och inre resor, lyssna på universum och ta råd av änglarna...

Sorry. Jag är inte sån. Inte alls faktiskt."

Bättre att vara ärlig! ;) Jag är nog en riktig "soffpotatis" i mångas ögon, men jag kan leva med det!

De män som börjar sina presentationer på motsvarande sätt dissar jag. Lyser bitterhet och "skäll" tycker jag. Inget som är attraktivt för mig.

Fast hur folk beskriver sig själva stämmer ju inte alltid överens med verkligheten oavsett. Många har ganska dålig koll på hur de är vs hur de vill vara, och blandar ihop det lite.
Det mesta är ju relativt dessutom, tror det är där många går bet.

Det är ju det som både är intressant och drygt med nätdejting.

Som exet som alltid var noga med att påpeka att han var en friluftande extremsportare, men fick benhinneinflammation av överansträngning när vi promenerade hundarna 3 km i skogen :rofl:

vad innebär vanlig och normal då?
Det blir ju intressant för då kan man ju tolka in precis vad som helst, :D
Nu är det ju bara en mening vad som står där, men skulle man läsa hela presentationen får man nog en ganska bra bild av mig. Som det är tänkt när jag skrev det är att jag är som folk är mest, inte extrem när det gäller varken träning, soffhäng, resor osv. :)

Personligen är jag mest fascinerad över folk som i sin presentation i stort sett hotar med att lämna sidan men "ger den en sista chans" för att de aldrig får napp, hela den här "buhu jag trodde den här sidan var till för dejting men ingen vill ju ses :cry::rage:". Nä, tacka fan för det surskalle :p

Personligen är jag mest fascinerad över folk som i sin presentation i stort sett hotar med att lämna sidan men "ger den en sista chans" för att de aldrig får napp, hela den här "buhu jag trodde den här sidan var till för dejting men ingen vill ju ses :cry::rage:". Nä, tacka fan för det surskalle :p
Finns det även sådana som skriver "det här är verkligen inget kontaktsätt för mig men nu prövar jag ändå?"

Det fanns det många av "förr" när jag läste kontaktannonser. De ville liksom säga att så snygga och trevliga som de var så behövde de VERKLIGEN inte skriva kontaktannonser :D

Näää, jag har ingen pres på dejtingsida
Jag skriver på ett forum

Ser du en viss skillnad?
Tror du missförstod mig nu. En användare (minns inte vem) kritiserade @Syrran! s dejtingpresentation. Detta inlägg citerade du och sa att du höll med, med tillägget att du inte förstod varför en skulle kritisera andras presentationer.

Förstår du vad jag reagerade på? Kan köra multicitat och visa tydligare vad jag menar annars, från datorn när jag kommer hem :)

Finns det även sådana som skriver "det här är verkligen inget kontaktsätt för mig men nu prövar jag ändå?"

Det fanns det många av "förr" när jag läste kontaktannonser. De ville liksom säga att så snygga och trevliga som de var så behövde de VERKLIGEN inte skriva kontaktannonser :D
Det har jag sett. Det lyser verkligen av "ja, jag är ju så attraktiv och ständigt omsvärmad egentligen, men just nu verkar folk inte fatta det".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka