Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag ska vara ärlig tycker jag det låter lite bittert?
Är det inte bättre att beskriva den du är istället för vad du inte är?

Äh, jag tycker att man kan prova olika sätt. Kan ändå tänka mig att den där presentationen också kan tilltala folk, särskilt om man gått igenom många "vanliga" presentationer som inte alls faller en i smaken. Då kan det faktiskt vara rätt uppfriskande.

Äh, jag tycker att man kan prova olika sätt. Kan ändå tänka mig att den där presentationen också kan tilltala folk, särskilt om man gått igenom många "vanliga" presentationer som inte alls faller en i smaken. Då kan det faktiskt vara rätt uppfriskande.
Jag håller med. Jag tycker att @Syrran! s formuleringar andas humor. Och då kanske de tilltalar någon med samma humor.

(Sedan finns naturligtvis risken att de tilltalar även karln med vit undertröja, chipsbunke och ett flak öl framför viasats sportkanaler 24/7 ... :angel:)

Som jag skrev, början av min presentation. Det kommer annat sen! ;)
Ok... ja jag vet bara att jag såg flera som hade såna presentationer och då slutade jag läsa.
Men det är jag det.,.. andra gör annorlunda,,,

Tyckte det bara lät tråkigt om du trodde att du bör vara på vissa sätt..

Jag har fått en hel del positiva kommentarer på presentationen, som är skriven med humor. De flesta förstår det! :up:

Jag har fått en hel del positiva kommentarer på presentationen, som är skriven med humor. De flesta förstår det! :up:
Jag tror att det har mer att göra med vad man har för humor än huruvida man "förstår" eller inte. Jag är övertygad om att varje snubbe som jag sett skriva så också tycker att han är jätterolig. Det behöver ju inte betyda att jag måste tycka det.

Så tänker jag :).

Jag tror att det har mer att göra med vad man har för humor än huruvida man "förstår" eller inte. Jag är övertygad om att varje snubbe som jag sett skriva så också tycker att han är jätterolig. Det behöver ju inte betyda att jag måste tycka det.

Så tänker jag :).

Jag förstår hur du menar. Jag tycker dock inte att jag är jätterolig...

Jag skrev i min presentation att jag är rätt vanlig, på gott och ont.

Sen är jag ju inte normal nånstans, men det är en annan femma :D

Det finns en stor nackdel med att skriva saker om sig själv som inte stämmer "för att man ska det eller för att alla andra gör det. Tex har jag varit med om de som skriver om sina intressen och att de gillar att vara aktiva, har mkt att göra, resa etc.
Sen är de personer som inte förstår att jag inte har tid att träffas jämt. Och de klagar på att jag har så mkt intressen etc då de helst vill sitta hemma och hålla handen.
Jag har medvetet skrivit till de som verkar ha intressen och är självständiga,

Det finns en stor nackdel med att skriva saker om sig själv som inte stämmer "för att man ska det eller för att alla andra gör det. Tex har jag varit med om de som skriver om sina intressen och att de gillar att vara aktiva, har mkt att göra, resa etc.
Sen är de personer som inte förstår att jag inte har tid att träffas jämt. Och de klagar på att jag har så mkt intressen etc då de helst vill sitta hemma och hålla handen.
Jag har medvetet skrivit till de som verkar ha intressen och är självständiga,

Fast hur folk beskriver sig själva stämmer ju inte alltid överens med verkligheten oavsett. Många har ganska dålig koll på hur de är vs hur de vill vara, och blandar ihop det lite.
Det mesta är ju relativt dessutom, tror det är där många går bet.

Det är ju det som både är intressant och drygt med nätdejting.

Fast hur folk beskriver sig själva stämmer ju inte alltid överens med verkligheten oavsett. Många har ganska dålig koll på hur de är vs hur de vill vara, och blandar ihop det lite.
Det mesta är ju relativt dessutom, tror det är där många går bet.

Det är ju det som både är intressant och drygt med nätdejting.
Ja och sen kanske man uppfattar sig själv annorlunda än vad andra gör.

Men när man tex skriver saker som att jag tränar på gym 3 gånger i veckan och sen inte har gjort det på fem år?
Eller på sommaren brukar jag göra en utlandsresa och man inte har rest utanför kommunen på 15 år.

Att man tränar tre gånger i veckan är ju fakta. Och gör man inte det så gör man ju inte det...

När jag har skrivit mina intressen / det jag gillar att göra så har jag tagit saker som jag gör nu. Inte en hobby jag hade för 15 år sedan.

Precis så tänker jag också. Om jag varit yngre hade jag tyckt att den där killen var fantastisk. Men det går en automatisk gräns när de är för unga. Att ens sitta och lajka de som kunnat vara ens barn :crazy:

Och åt andra hållet. Det är inte jättemysigt att få en massa flirtar från män äldre än min pappa... Önskar faktiskt att det gick att spärra sin profil för vissa åldersgrupper, även om det har lugnat sig drastiskt sen jag klev över 30-sträcket. (bara det - så fort jag fyllde 30 så mer än halverades antalet likes från män i pappas ålder. Så mycket för "åldern är bara en siffra" )

Ja och sen kanske man uppfattar sig själv annorlunda än vad andra gör.

Men när man tex skriver saker som att jag tränar på gym 3 gånger i veckan och sen inte har gjort det på fem år?
Eller på sommaren brukar jag göra en utlandsresa och man inte har rest utanför kommunen på 15 år.

Att man tränar tre gånger i veckan är ju fakta. Och gör man inte det så gör man ju inte det...

När jag har skrivit mina intressen / det jag gillar att göra så har jag tagit saker som jag gör nu. Inte en hobby jag hade för 15 år sedan.

Nej, det där är ju såklart bara märkligt beteende. Är glad att jag sluppit sånna. Har du råkat ut för det ofta?

Nej. Du dissade ju hennes presentation i samma veva som du själv skriver att du inte tycker att man borde dissa folks presentationer, det spelar väl ingen roll var du gör det. Dubbelmoral.
Nja om ni uppfattar mig som bitter spelar mindre roll, jag är ju inte ute efter en dejt

Det kan vara en nackdel om människor uppfattar en som bitter på en dejtingsida eftersom en är ute efter att dejta
Dvs en kan 'skrämma bort ev dejt

Det va väl mest så jag menade...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka