Ja, för att återgå till huvudämnet, hur går det med dejtandet för allihop?
Det går bra...eller så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, för att återgå till huvudämnet, hur går det med dejtandet för allihop?
Han är ju uppenbarligen inte enbart suspekt och läskig alltigenom. Men vem är nu det?Att man kan vara suspekt och läskig utan att någon i omgivning ens kan ana det? Förrän hen berättar en läskig hemlighet? Som egentligen kanske mest är sorglig och vittnar om en person med låg självkänsla. (En person som, dessutom, under de år vi känt varandra (och de är många) enbart haft partners i sin egen ålder så helt orimligt kan det inte ha upplevts.
Nevermind.
Förlåt, jag missuppfattade dig. Och håller med dig om det du skrev här ovan.Han är ju uppenbarligen inte enbart suspekt och läskig alltigenom. Men vem är nu det?
Det jag menar är att det finns utrymme i mansrollen, i vår förståelse av vad en man är, att både vara en trevlig kompis och rätt suspekt och läskig när det kommer till nära relationer. Även sådant man lär sig om våld i nära relationer tyder ju på det.
Psykologin i det hela, är en helt annan fråga och i det här sammanhanget rätt ointressant för min del. Jag tror att de flesta obehagliga personliga egenskaper som folk har, bottnar i saker som varit dåliga för personen själv.
Folk överdriver...En reflektion som jag som helt nytillkommen gör kring dejtsidesprofiler är att det är fantastiskt vad hurtiga "alla" är. Eller vill framstå som. Det är bodypump här, F&S där, crossfit, triathlon, löpning fem gånger i veckan, gym minst 2-3 gånger i veckan, min-kropp-är-mitt-tempel och hela faderullan. Det är lätt att känna sig helt förslummad, tycker jag som har ett mer... lagom förhållande till gym (men trots det lever ett rätt aktivt liv).![]()
Fasen, det är ju direkt kontraproduktivt!Folk överdriver...![]()
ja jag har tex pratat med en som skrev att hans intresse var att resa och gärna till andra länder,Fasen, det är ju direkt kontraproduktivt!![]()
![]()
Min reflektion är också att folk överdriver.En reflektion som jag som helt nytillkommen gör kring dejtsidesprofiler är att det är fantastiskt vad hurtiga "alla" är. Eller vill framstå som. Det är bodypump här, F&S där, crossfit, triathlon, löpning fem gånger i veckan, gym minst 2-3 gånger i veckan, min-kropp-är-mitt-tempel och hela faderullan. Det är lätt att känna sig helt förslummad, tycker jag som har ett mer... lagom förhållande till gym (men trots det lever ett rätt aktivt liv).![]()
En reflektion som jag som helt nytillkommen gör kring dejtsidesprofiler är att det är fantastiskt vad hurtiga "alla" är. Eller vill framstå som. Det är bodypump här, F&S där, crossfit, triathlon, löpning fem gånger i veckan, gym minst 2-3 gånger i veckan, min-kropp-är-mitt-tempel och hela faderullan. Det är lätt att känna sig helt förslummad, tycker jag som har ett mer... lagom förhållande till gym (men trots det lever ett rätt aktivt liv).![]()
En reflektion som jag som helt nytillkommen gör kring dejtsidesprofiler är att det är fantastiskt vad hurtiga "alla" är. Eller vill framstå som. Det är bodypump här, F&S där, crossfit, triathlon, löpning fem gånger i veckan, gym minst 2-3 gånger i veckan, min-kropp-är-mitt-tempel och hela faderullan. Det är lätt att känna sig helt förslummad, tycker jag som har ett mer... lagom förhållande till gym (men trots det lever ett rätt aktivt liv).![]()
Och de som inte har det, har istället bilder på sig själva i full fotbollsfanatiker-utstyrsel med ölsejdelfyllda bord som bild två (hej tv-fotbolls-alkis), eller så har de jättefula justin-bieber-keps-bilder kombinerat med sig själv bredvid cooooola bilar (som knappast är deras egna) vilket får mig att känna mig som en 70-årig tant.En reflektion som jag som helt nytillkommen gör kring dejtsidesprofiler är att det är fantastiskt vad hurtiga "alla" är. Eller vill framstå som. Det är bodypump här, F&S där, crossfit, triathlon, löpning fem gånger i veckan, gym minst 2-3 gånger i veckan, min-kropp-är-mitt-tempel och hela faderullan. Det är lätt att känna sig helt förslummad, tycker jag som har ett mer... lagom förhållande till gym (men trots det lever ett rätt aktivt liv).![]()
Om jag ska vara ärlig tycker jag det låter lite bittert?Håller med... Därför ser början av min presentation på HP ut såhär:
"Jag erkänner... Jag är hopplöst "ute"... Har förstått att man tydligen ska vara tränings-/hälsofreak, segla, klättra i berg, springa maraton och gärna åka slalom... Som om inte det vore nog så ska man tydligen vara lite "andlig" oxå. Yttre och inre resor, lyssna på universum och ta råd av änglarna...
Sorry. Jag är inte sån. Inte alls faktiskt."
Bättre att vara ärlig!Jag är nog en riktig "soffpotatis" i mångas ögon, men jag kan leva med det!
Jag gillar även deras felskrivning "mannens kräkningar"Visserligen är det här säkert fejk men det är roligt ändå, som exempel på att ge svar på tal
http://lajkat.aftonbladet.se/svensk-tjej-far-obehagliga-sms-fran-kat-gubbe-hennes-svar-ar-perfekta/
Dessa handdukarDejten från i söndags verkar faktiskt vara en handduk
Jag hörde av mig igår och skrev att det var trevligt att ses och att jag gärna träffas igen om han vill. Men fick inget svar.
Lite synd då jag tyckte vi "klickat", men får väl swipea vidare då istället![]()
Jag håller med. Om man nu framställer sig som en topptränad atlet och sedan visar sig föredra att sitta och prata och dela en flaska vin istället för att träna, så blir det ju ändå bara pannkaka av dejterna. Antar jag? Helt fel personer kommer ju att vilja träffa den där atleten, som i själva verket är en hemmafilosof av rödvinstyp.Om jag ska vara ärlig tycker jag det låter lite bittert?
Är det inte bättre att beskriva den du är istället för vad du inte är?
Hmm... jag tycker det låter som en matchning här...Bättre att vara ärlig!Jag är nog en riktig "soffpotatis" i mångas ögon, men jag kan leva med det!
Håller ned digOm jag ska vara ärlig tycker jag det låter lite bittert?
Är det inte bättre att beskriva den du är istället för vad du inte är?