Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag fördomsfull men...
Alla singelmän jag träffat på, som vän eller dejter, har haft det rätt ostädat hemma.
Jag kan också ha saker liggande framme.. Men .. Att städa toan ibland och köket.. Alla singelkvinnor jag träffat håller efter där.
Tycker bara det är lite märkligt.

Och lite tröttsamt. Ska jag behöva ta upp det med blyga killen? Det vill jag inte göra då han är en vuxen människa. Samtidigt är det trevligt att kunna gå på toa utan att bli äcklad.

Känner igen det där... De jag varit hem till har haft tappade matrester (tex från matlagning) på golven, synliga dammråttor lite överallt, allmänt sunkigt och av någon jäkla anledning så känner jag inte en enda man som frivilligt borstar tänderna :yuck: Jag har tänkt några gånger att det beror på att jag själv inte är sådär jättegammal än, inte heller männen jag träffat och att de helt enkelt inte hunnit lära sig än :meh: Meeen så träffade jag en (i mina ögon) rik snubbe med fin lägenhet och prydligt kontorsjobb och han var absolut äldre än de jag annars brukar få kontakt med. Det var för sjutton likadant där också!

På mitt jobb finns det inga män överhuvudtaget som inte lärt sig att skura en toalett efter användande.

För ett par år sedan bedrev en kraftfull lobby en hård jakt på den så kallade spökbajsaren, och de som inte ville bli identifierad med detta epitet blev så illa tvugna att antingen hålla sig under hela arbetsdagen, eller fundera ut hur en toaborste skulle användas - och sedan dessutom göra så.

Tycker nog ändå att det hör till undantagen att folk har ostädat, i alla fall de killar jag varit hemma hos. Är det för stökigt går det dock helt bort. Själv är jag nog ganska slarvig när jag bor själv och betydligt mer ordningsam när jag delar utrymme med någon.

Jag ska på en dejt imorgonkväll. Vi har mycket gemensamt och han känns väldigt intressant. Men han gillar också att höra av sig väldigt ofta och ger mig massvis av komplimanger redan vilket gör mig lite freaked out.. Men han är helt klart värd att ge en chans. Blir intressant att se hur han är på riktigt.

Jag ska på en dejt imorgonkväll. Vi har mycket gemensamt och han känns väldigt intressant. Men han gillar också att höra av sig väldigt ofta och ger mig massvis av komplimanger redan vilket gör mig lite freaked out.. Men han är helt klart värd att ge en chans. Blir intressant att se hur han är på riktigt.
Är det Kivinas ex (?)? ;)

Enligt mig förstås.
Det är ju mina åsikter och ingen naturlag
Såklart, hade det varit en naturlag hade det ju inte varit mycket att reagera på! :)

Det var väl mest jag som reagerade på glidningen från "ostädat till den grad att det är äckligt", vilket ju inte är mycket att förhandla om. Tycker du att det är äckligt, så tycker du. Till "så jobbigt är det inte", som jag uppfattar som väldigt mycket mer moraliserande. Från att du har en upplevelse av hur det är, till att du har uppfattningar om hurdan han borde vara, ungefär.

Men det är ingen viktig principfråga för mig i det här dejtingrelaterade fallet, utan det jag studsade lite över var just det där som jag uppfattar som moraliserande över någon annans städning. Som ju är något annat än att man själv tycker att hemmet är sunkigt, det kan man ju tycka utan att tycka något moraliserande om den som bor i hemmet.

Såklart, hade det varit en naturlag hade det ju inte varit mycket att reagera på! :)

Det var väl mest jag som reagerade på glidningen från "ostädat till den grad att det är äckligt", vilket ju inte är mycket att förhandla om. Tycker du att det är äckligt, så tycker du. Till "så jobbigt är det inte", som jag uppfattar som väldigt mycket mer moraliserande. Från att du har en upplevelse av hur det är, till att du har uppfattningar om hurdan han borde vara, ungefär.

Men det är ingen viktig principfråga för mig i det här dejtingrelaterade fallet, utan det jag studsade lite över var just det där som jag uppfattar som moraliserande över någon annans städning. Som ju är något annat än att man själv tycker att hemmet är sunkigt, det kan man ju tycka utan att tycka något moraliserande om den som bor i hemmet.
Det handlar om att jag tycker att det inte är så jobbigt, Men- jag skriver inte att "jag tycker inte det är så jobbigt att städa lite då och då"
För mig är det självklart att det är vad jag tycker eftersom vi hela tiden uttrycker våra åsikter på forumet.

Inte ens rökaren som lever på godis borstar tänderna, eller gjorde inte förut, den mannen har skaffat en tandborste nu men vägrar använda tandkräm... Så ja, det är nog lätt för en man att framstå som "ovanligt bra" i mina ögon. Bara att ha det inte allt för äckligt hemma, frivilligt borsta tänderna åtminstone en gång per dag och inte komma två timmar för sent varje gång det bestämts att vi ska träffas :meh: Kanske därför jag gillar att läsa här i tråden, det är kul att se att folk får det att fungera ibland och skönt att läsa att inte alla män är äckliga :angel:

Inte ens rökaren som lever på godis borstar tänderna, eller gjorde inte förut, den mannen har skaffat en tandborste nu men vägrar använda tandkräm... Så ja, det är nog lätt för en man att framstå som "ovanligt bra" i mina ögon. Bara att ha det inte allt för äckligt hemma, frivilligt borsta tänderna åtminstone en gång per dag och inte komma två timmar för sent varje gång det bestämts att vi ska träffas
Var du än bor, behöver du flytta till civilisationen.

Känner igen det där... De jag varit hem till har haft tappade matrester (tex från matlagning) på golven, synliga dammråttor lite överallt, allmänt sunkigt och av någon jäkla anledning så känner jag inte en enda man som frivilligt borstar tänderna :yuck: Jag har tänkt några gånger att det beror på att jag själv inte är sådär jättegammal än, inte heller männen jag träffat och att de helt enkelt inte hunnit lära sig än :meh: Meeen så träffade jag en (i mina ögon) rik snubbe med fin lägenhet och prydligt kontorsjobb och han var absolut äldre än de jag annars brukar få kontakt med. Det var för sjutton likadant där också!
Alltså örk!!! Fräsch andedräkt är för mig extremt viktigt!! Hade knappt kunnat pussats utan att spy annars. Och ostädat hem går också bort, i alla fall om det är ofräscht. Jag har helt klart dissat folk av dessa anledningar. Även valt bort att ens träffa killar för att deras bilder innehållet tomma toarullar och annat skräp på handfatet och liknande...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka