Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.

Att vara hembjuden till någon och sen inte känna sig sådär jättevälkommen är en ganska skum känsla. Eller.. välkommen och välkommen. Han var ju artig och allt sånt och visst tittade vi på film som vi hade sagt. Men jag kunde liksom inte skaka av känslan av att det bara var.. accepterat att jag var där, men inte att det var kul att jag var där. Samtidigt som jag inte riktigt blev klok på't för när jag tänkte gå så visade han något spel och sen var det youtube-videos... Så klockan blev ju ändå mycket innan jag faktiskt åkte hem.

Skrev på vägen hem att jag var osäker på att mitt sällskap hade varit uppskattat alls. Men det hade det tydligen verkligen varit och han trivs i mitt sällskap.
Men alltså.. efter att både ha sprungit iväg från mig efter bion och så detta så kan jag ju inte påstå att det känns särskilt angeläget att fortsätta någon kontakt. Tyvärr.

Korkskruven är tillbaka.
Han var asglad när han öppnade, hade säkert fått ligga :meh:

Jag var inte mitt finest efter att ha hinkat vin hela kvällen igår.
Funderade på om jag borde bett om ursäkt för att vi vrålsjungit Gunther halva natten men det gjorde jag inte.
Tack och Hejdå sen stängde jag dörren. Han såg helt förvirrad ut :p

Jag blir lite trött på Tinder... Det går inte att få inställningarna att funka så jag får upp massor av folk från andra sidan jorden typ...

Och så tycker jag det är himla dålig stil av folk att svepa höger när dom befinner sig i närheten av Gbg och sen helt plötsligt åka hem till Skåne... :mad: Men det kan jag ju inte beskylla Tinder för! ;)

Ja, det låter otroligt. Inte nämna dem för att redovisa dem för en dejt - men för att barn borde ha en så stor plats i ens liv att de dyker upp naturligt i ens samtal.

Men det beror väl på hur gamla de är? Jag dejtade en snubbe som inte nämnde alls att han hade en dotter förrän efter ett par veckor, det hade bara inte kommit på tal. Men dottern var typ 20 och bodde i ett annat land så inte hade det dykt upp naturligt i våra samtal, förrän då efter ett par veckor.

Surandet gick över snabbt. Fått kontakt med en ny snygging.
Han är dock polis, vet inte om det är så bra för mig :D

Polis skulle jag hugga på direkt om han är bra i övrigt! Jag funderar ibland på varför jag knappt har legat med nån polis. Jag menar IT folk och läkare och jurister kan väl typ ha sina fackliga förhandlingar i min säng. Då kom jag på att jag ville ha en bandit istället. Det gick sådär. Men jag tror att en polis ofta är lagom smart liksom med fin kropp. Svårt att förklara.

Jaja jag kör vidare J/24cm är hur rolig som helst. Helgerna är nåt nytt nu faktiskt vi har knaskul. Och hittills har jag konkurrerat ut handbollen som nog är det viktigaste han vet. Kliver ur bubblan i mars och känner efter.

Jag är inte förlovad heller tack och lov men han TYCKER fästmö är ett fint ord! Konstiga karl!

Men det beror väl på hur gamla de är? Jag dejtade en snubbe som inte nämnde alls att han hade en dotter förrän efter ett par veckor, det hade bara inte kommit på tal. Men dottern var typ 20 och bodde i ett annat land så inte hade det dykt upp naturligt i våra samtal, förrän då efter ett par veckor.
Eftersom @starcraft nämnde det som ett problem så är förmodligen barnen i den åldern så att hon uppfattar dem som en komplikation.

För min personliga del hade jag nog tyckt att även en långväga 20-åring borde dyka upp tidigare än efter två veckor. Men jag kan ju inte veta hur era samtal såg ut.

Jag tycker nog också att barn är något man inte hoppar över, liksom. Även om de är utflugna så känns det konstigt att inte nämna dem. Men det är ju jag, det.

Eftersom @starcraft nämnde det som ett problem så är förmodligen barnen i den åldern så att hon uppfattar dem som en komplikation.

För min personliga del hade jag nog tyckt att även en långväga 20-åring borde dyka upp tidigare än efter två veckor. Men jag kan ju inte veta hur era samtal såg ut.

Håller med. Jag hade blivit rätt sne oavsett ålder på kidsen.

För min del är det viktigt även på attraktionsplanet. Oengagerade pappor är avtändande. Och om ungen aldrig dök upp i samtalen skulle det tyda på oengagemang.

Tänkte precis skriva samma sak! Hade inte kunnat vara kär i någon som var något mindre än en fullt engagerad halvtidsförälder.

Hade förväntat mig att hans barn gick före allt annat och hade han satt mig först eller på annat sätt negligerat barnen hade det blivit tack och hej.

Att vara hembjuden till någon och sen inte känna sig sådär jättevälkommen är en ganska skum känsla. Eller.. välkommen och välkommen. Han var ju artig och allt sånt och visst tittade vi på film som vi hade sagt. Men jag kunde liksom inte skaka av känslan av att det bara var.. accepterat att jag var där, men inte att det var kul att jag var där. Samtidigt som jag inte riktigt blev klok på't för när jag tänkte gå så visade han något spel och sen var det youtube-videos... Så klockan blev ju ändå mycket innan jag faktiskt åkte hem.

Skrev på vägen hem att jag var osäker på att mitt sällskap hade varit uppskattat alls. Men det hade det tydligen verkligen varit och han trivs i mitt sällskap.
Men alltså.. efter att både ha sprungit iväg från mig efter bion och så detta så kan jag ju inte påstå att det känns särskilt angeläget att fortsätta någon kontakt. Tyvärr.
Trist när det blir så! Och två gånger som han varit lite underlig.

Hade dejt igår. Inte min typ av kille alls men gullig på något vis och just för att han inte var min typ - intressant möte.
Så det blev fika och sedan film hos mig.
Sedan hamnade vi i säng. Och jisses! :rofl: Var inget fel på motivationen och farten :rofl:Minnesvärt helt klart :D
Inga mer träffar.

För min del är det viktigt även på attraktionsplanet. Oengagerade pappor är avtändande. Och om ungen aldrig dök upp i samtalen skulle det tyda på oengagemang.

Ja, om barnet aldrig dök upp i samtalen. Så himla mycket brukar man ju inte hinna umgås på två veckor och jag hade snarare reagerat om han hade varit tvungen att prata med den vuxna dottern dagligen och inte alls klippt navelsträngen. Jag gillar inte kontrollerande föräldrar som inte låter sina vuxna barn vara vuxna.

(Nu reagerade jag iofs ändå när jag fick veta om dottern, men då pga att hon var så nära mig i ålder att det kändes lite suspekt :o. Jag skulle nog inte vara så bekväm med att vara nästan jämngammal med min partners barn.)

Det är lite min tanke också. Bara ha barn och strunta i dem är inget som är attraktivt för mig, även om hela barngrejen inte riktigt är min grej. Att ena barnet inte kommit på tal känns inte så konstigt, vuxen och boendes i annat land och vill tydligen absolut inte bo i Sverige. Men den andra är i småbarnsåldern och bor i Sverige... Får luska vidare hur det egentligen ligger till.

Ja, om barnet aldrig dök upp i samtalen. Så himla mycket brukar man ju inte hinna umgås på två veckor och jag hade snarare reagerat om han hade varit tvungen att prata med den vuxna dottern dagligen och inte alls klippt navelsträngen. Jag gillar inte kontrollerande föräldrar som inte låter sina vuxna barn vara vuxna.

(Nu reagerade jag iofs ändå när jag fick veta om dottern, men då pga att hon var så nära mig i ålder att det kändes lite suspekt :o. Jag skulle nog inte vara så bekväm med att vara nästan jämngammal med min partners barn.)
Nä, prata med henne måste han ju inte. Jag menade mer att hon borde dykt upp i era samtal som typ "när jag var i London med min dotter så ..." osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX