Spännande! Hurdana svar får du?Alltid lika roligt att ställa frågan "Vad är din åsikt om monogami?" på dejtingsajter. Får så roliga svar, speciellt efter att de har insett vad jag har för inställning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande! Hurdana svar får du?Alltid lika roligt att ställa frågan "Vad är din åsikt om monogami?" på dejtingsajter. Får så roliga svar, speciellt efter att de har insett vad jag har för inställning.
Spännande! Hurdana svar får du?
Detta med monogami. Eller, detta med idéer om exklusivitet, snarare. Jag vet vad jag tycker för egen del, men det vore lite roligt att veta i hur hög grad långvariga, hyfsat lyckliga par är tydligt exklusiva eller har tydligt exkluderande idéer. Jag blir (även) på det generella planet mer skeptisk för var dag som går.Vanligtvis någon av följande sort:
1. "Monogami är det enda rätta. Annars älskar man ju inte varandra!"
2. "Nej men det är ju nice. Va, kan man göra annat? Det låter pittoreskt. Så du gillar kuk alltså?"
3. "Monogami är själva huvudsaken med ett förhållande, då får man ligga när man vill." (fast den är ju mest sorglig)
4. "Men handen på hjärtat det är gött att prassla lite, det måste ju vara därför du är här?"
5. "Det måste ju vara skönt att knulla med vem man vill!"
Tror dock det till stor del handlar om att jag chattar med män på dejtingsajter. Maken har haft mer kontakt med kvinnor och han får oftast väldigt förstående och trevliga svar. Det "konstigaste" han fått är tydligen "Funkar det för dig/er? Jaha, vad kul.".
Detta med monogami. Eller, detta med idéer om exklusivitet, snarare. Jag vet vad jag tycker för egen del, men det vore lite roligt att veta i hur hög grad långvariga, hyfsat lyckliga par är tydligt exklusiva eller har tydligt exkluderande idéer. Jag blir (även) på det generella planet mer skeptisk för var dag som går.
Jag blir inte sexuellt attraherad av någon annan om jag får alla mina behov fyllda i den relationen jag befinner mig .Detta med monogami. Eller, detta med idéer om exklusivitet, snarare. Jag vet vad jag tycker för egen del, men det vore lite roligt att veta i hur hög grad långvariga, hyfsat lyckliga par är tydligt exklusiva eller har tydligt exkluderande idéer. Jag blir (även) på det generella planet mer skeptisk för var dag som går.
Nej, folk får så klart göra som de vill. Tanken jag leker med handlar nog om att det är långtifrån säkert att det man tror funkar också är det som funkar.Visst hade det!
Jag tycker ju i sig inte att det finns något fel att leva exklusivt med en partner, om det nu är vad båda parter vill, men jag har så svårt att se resonemanget i det för egen del. Men jag har ju aldrig levt så heller, så det är svårt för mig att veta vad jag eventuellt missar.
Hahaha! Det var lite så jag kände!@tigerflicka - det är inte okej att gå och bli sjuk vid sådana tillfällen! Ska man vara sjuk får man faktiskt vara det när man inte har en dejt
![]()
Nej men fySamtidigt är det trevligt att kunna gå på toa utan att bli äcklad.
Mmmm.Nej men fy.
Jodå, alla jag har dejtat (och varit hemma hos) har gjort det. De har förvisso haft det otroligt rent och prydligt generellt.Finns det ingen singelman som städar toan?
Jodå, det finns gott om pedanter, jag har träffat flera.Mmmm.
Och alla singelmän jag känner har det så..
Finns det ingen singelman som städar toan?
Mmmm.
Och alla singelmän jag känner har det så..
Finns det ingen singelman som städar toan?
Nu ska jag vara negativ och säga att har de inte det i sig redan när man träffar dem så kommer de inte sköta det sedan heller...Nu är jag fördomsfull men...
Alla singelmän jag träffat på, som vän eller dejter, har haft det rätt ostädat hemma.
Jag kan också ha saker liggande framme.. Men .. Att städa toan ibland och köket.. Alla singelkvinnor jag träffat håller efter där.
Tycker bara det är lite märkligt.
Och lite tröttsamt. Ska jag behöva ta upp det med blyga killen? Det vill jag inte göra då han är en vuxen människa. Samtidigt är det trevligt att kunna gå på toa utan att bli äcklad.
Nej fy..Nu ska jag vara negativ och säga att har de inte det i sig redan när man träffar dem så kommer de inte sköta det sedan heller...
Efter att ha varit i ett förhållande där förvisso mannen gjorde saker -Om jag sa åt honom. Så är en karl som inte kan sköta sitt hem utan en kvinnas övervakning ett stort NEJ för mig.
Tack och lov finns det killar som inte väntar på sin blivande hushållerska. Annars hade jag blivit ensam.![]()
Nu ska jag vara negativ och säga att har de inte det i sig redan när man träffar dem så kommer de inte sköta det sedan heller...