Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande! Hurdana svar får du?

Vanligtvis någon av följande sort:
1. "Monogami är det enda rätta. Annars älskar man ju inte varandra!"
2. "Nej men det är ju nice. Va, kan man göra annat? Det låter pittoreskt. Så du gillar kuk alltså?"
3. "Monogami är själva huvudsaken med ett förhållande, då får man ligga när man vill." (fast den är ju mest sorglig)
4. "Men handen på hjärtat det är gött att prassla lite, det måste ju vara därför du är här?"
5. "Det måste ju vara skönt att knulla med vem man vill!"

Tror dock det till stor del handlar om att jag chattar med män på dejtingsajter. Maken har haft mer kontakt med kvinnor och han får oftast väldigt förstående och trevliga svar. Det "konstigaste" han fått är tydligen "Funkar det för dig/er? Jaha, vad kul.".

Vanligtvis någon av följande sort:
1. "Monogami är det enda rätta. Annars älskar man ju inte varandra!"
2. "Nej men det är ju nice. Va, kan man göra annat? Det låter pittoreskt. Så du gillar kuk alltså?"
3. "Monogami är själva huvudsaken med ett förhållande, då får man ligga när man vill." (fast den är ju mest sorglig)
4. "Men handen på hjärtat det är gött att prassla lite, det måste ju vara därför du är här?"
5. "Det måste ju vara skönt att knulla med vem man vill!"

Tror dock det till stor del handlar om att jag chattar med män på dejtingsajter. Maken har haft mer kontakt med kvinnor och han får oftast väldigt förstående och trevliga svar. Det "konstigaste" han fått är tydligen "Funkar det för dig/er? Jaha, vad kul.".
Detta med monogami. Eller, detta med idéer om exklusivitet, snarare. Jag vet vad jag tycker för egen del, men det vore lite roligt att veta i hur hög grad långvariga, hyfsat lyckliga par är tydligt exklusiva eller har tydligt exkluderande idéer. Jag blir (även) på det generella planet mer skeptisk för var dag som går.

Detta med monogami. Eller, detta med idéer om exklusivitet, snarare. Jag vet vad jag tycker för egen del, men det vore lite roligt att veta i hur hög grad långvariga, hyfsat lyckliga par är tydligt exklusiva eller har tydligt exkluderande idéer. Jag blir (även) på det generella planet mer skeptisk för var dag som går.

Visst hade det!
Jag tycker ju i sig inte att det finns något fel att leva exklusivt med en partner, om det nu är vad båda parter vill, men jag har så svårt att se resonemanget i det för egen del. Men jag har ju aldrig levt så heller, så det är svårt för mig att veta vad jag eventuellt missar.

Jag blir inte sexuellt attraherad av någon annan om jag får alla mina behov fyllda i den relationen jag befinner mig .
Och jag har inte tydligt exkluderande idéer, bara att polygami funkar inte på mig.

Visst hade det!
Jag tycker ju i sig inte att det finns något fel att leva exklusivt med en partner, om det nu är vad båda parter vill, men jag har så svårt att se resonemanget i det för egen del. Men jag har ju aldrig levt så heller, så det är svårt för mig att veta vad jag eventuellt missar.
Nej, folk får så klart göra som de vill. Tanken jag leker med handlar nog om att det är långtifrån säkert att det man tror funkar också är det som funkar.

R är sjuk så dagens dejt är inställd/framflyttad. Och jag som sett fram emot dagen blev sjukt besviken, även om jag såklart vet att man inte styr när man blir sjuk.

Nu är jag fördomsfull men...
Alla singelmän jag träffat på, som vän eller dejter, har haft det rätt ostädat hemma.
Jag kan också ha saker liggande framme.. Men .. Att städa toan ibland och köket.. Alla singelkvinnor jag träffat håller efter där.
Tycker bara det är lite märkligt.

Och lite tröttsamt. Ska jag behöva ta upp det med blyga killen? Det vill jag inte göra då han är en vuxen människa. Samtidigt är det trevligt att kunna gå på toa utan att bli äcklad.

@niphredil
@Mia_R

Ok.
Ja jag är ingen pedant själv och stör mig inte om det ligger saker framme eller om det inte blivit dammsugit på ett tag.
Men- badrum och kök.. Det är inte så jobbigt att städa toan ibland. Samt torka av badrummet

Nu är jag fördomsfull men...
Alla singelmän jag träffat på, som vän eller dejter, har haft det rätt ostädat hemma.
Jag kan också ha saker liggande framme.. Men .. Att städa toan ibland och köket.. Alla singelkvinnor jag träffat håller efter där.
Tycker bara det är lite märkligt.

Och lite tröttsamt. Ska jag behöva ta upp det med blyga killen? Det vill jag inte göra då han är en vuxen människa. Samtidigt är det trevligt att kunna gå på toa utan att bli äcklad.
Nu ska jag vara negativ och säga att har de inte det i sig redan när man träffar dem så kommer de inte sköta det sedan heller...
Efter att ha varit i ett förhållande där förvisso mannen gjorde saker -Om jag sa åt honom. Så är en karl som inte kan sköta sitt hem utan en kvinnas övervakning ett stort NEJ för mig.
Tack och lov finns det killar som inte väntar på sin blivande hushållerska. Annars hade jag blivit ensam. :D

Hm..
Ja... Vi får se hur det blir med detta.
Jag skulle definitivt inte bli någon hushållerska.
Orkar inte ens ha några såna diskussioner,

Nu ska jag vara negativ och säga att har de inte det i sig redan när man träffar dem så kommer de inte sköta det sedan heller...
Efter att ha varit i ett förhållande där förvisso mannen gjorde saker -Om jag sa åt honom. Så är en karl som inte kan sköta sitt hem utan en kvinnas övervakning ett stort NEJ för mig.
Tack och lov finns det killar som inte väntar på sin blivande hushållerska. Annars hade jag blivit ensam. :D
Nej fy..
Orkar inte säga åt någon. Det är INTE min grej

Fast det behöver ju inte bli så. Jag är helt djävla hopplös på att städa. Verkligen. Det är på nivån att jag beslutat mig för att ha städhjälp nästa gång jag flyttar/när jag inte har hund längre. Badrummet städar jag framför allt när jag får besök. Köket är det bättre med, för min husliga totala inkompetens gäller just städning. Matlagning är jag bra på och diskar gör jag ofta. Så då blir det lite städning av kök samtidigt. Men detta är alltså hemma hos mig. På jobbet fejar jag i köket. Och när jag ibland är borta flera veckor i sträck har jag total ordning. Nu senast bodde jag och en kompis nästan en månad på ett sunkigt hostel i Hurghada. Gissa vem som städade badrumsgolvet varje dag och dessutom inhandlade toaborste och badrumsmatta?

Det är ju möjligt att det finns andra som jag, som är mer noga när man delar utrymmen med andra människor. Med alla arga lappar om disk i diverse arbetsplatsers kök i minne tror jag dock att det ofta är tvärt om...:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka