Nej, har hört om det, men funnit en bra stuga att hyra på landsbygden.Ska du också ta in på Clarion Arlanda?!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, har hört om det, men funnit en bra stuga att hyra på landsbygden.Ska du också ta in på Clarion Arlanda?!![]()
Kan INTE låta bli att konstatera att jag lätt hade fantiserat om något i stil med detta:
![]()
![]()
För att det är en banan?Jag har en fråga: Inlägget ovan är ett, i mina ögon, ett grovt sexistiskt "skämt". Hur kan det komma sig att ingen reagerar på det överhuvudtaget (några tom uttrycker sitt gillande)?
Du tycker att det är ett grovt sexistiskt skämt och du reagerar. Det är precis så det brukar vara. De som tycker att något är olämpligt på något sätt säger det. Var och en talar för sig själv, helt enkelt. Det har hänt att jag har varit den första och även enda att reagera på sådant som jag tyckt varit sexistiskt eller dumt på något annat sätt. Jag ser inte det som en anledning att försöka skuldbelägga andra.Jag har en fråga: Inlägget ovan är ett, i mina ögon, grovt sexistiskt "skämt". Hur kan det komma sig att ingen reagerar på det överhuvudtaget (några tom uttrycker sitt gillande)?
Följdfråga, var är sexismen i skämtet?Jag har en fråga: Inlägget ovan är ett, i mina ögon, grovt sexistiskt "skämt". Hur kan det komma sig att ingen reagerar på det överhuvudtaget (några tom uttrycker sitt gillande)?
@Bison! Det dök just upp en dejtingsajt i mitt fb-flöde som INTE är något för dig.
Den heter Sverige mogen dejting mötesplatsen![]()
Sex stycken och ingen särskriverHahaha
Nä, där är jag inte riktigt än.
Har mina fem grabbar och kollegan, någon borde väl duga tänker jag![]()
Ja, det fungerar på precis samma sätt som på manliga arbetsplatser, där grova sexistiska skämt levereras och någon ensam kvinna reagerar.Jag har en fråga: Inlägget ovan är ett, i mina ögon, grovt sexistiskt "skämt". Hur kan det komma sig att ingen reagerar på det överhuvudtaget (några tom uttrycker sitt gillande)?
Själv tycker jag att det är lite intressant att man reagerar som du på att någon skivar en banan.
För att det är en banan?
Sex stycken och ingen särskriver![]()
DET inlägget var klockrent.Ja, det fungerar på precis samma sätt som på manliga arbetsplatser, där grova sexistiska skämt levereras och någon ensam kvinna reagerar.
Då ser männen bara oförstående ut, och säger nåt i stil med
eller
Jag är nog böjd att hålla med er. Och jag är en av dem som gillade inlägget, ibland är det faktiskt nyttigt med lite självrannsakan.DET inlägget var klockrent.
Jag har en fråga: Inlägget ovan är ett, i mina ögon, grovt sexistiskt "skämt". Hur kan det komma sig att ingen reagerar på det överhuvudtaget (några tom uttrycker sitt gillande)?
Ja, det fungerar på precis samma sätt som på manliga arbetsplatser, där grova sexistiska skämt levereras och någon ensam kvinna reagerar.
Då ser männen bara oförstående ut, och säger nåt i stil med
eller
Det är det ju inte sällan att tex gå på krog också.Let's be honest nätdejting är som att springa in i en vägg av sexuella trakasserier!!
Att ni lägger grov sexism i samma låda som att skämta om sexistiska rövhattar man träffat på nätet känns inte helt ok faktiskt......
Sant!! Det är färre blottare IRL har jag märk men jodå när du säger det så kommer man ju inte undan sexuella trakasserier bara för att man inte nätdejtar utan man kan lita på att de rövhattarna finns lite överallt!Det är det ju inte sällan att tex gå på krog också.
Eller att gå till jobbet om det vill sig lite illa.
Jag tänker mig att det kan vara samma typ som tycker det är lika hemskt med skämt om "white people" som rasistiska skämt om grupper som faktiskt är förtryckta.Nej, det gör det verkligen inte. Syftet med att göra så är antingen obegripligt - eller helt djävla uppenbart. Om du förstår hur jag menar.
Jag tycker att du resonerar väldigt väl i det inlägg som jag citerar lite av!
Reaktionerna från de citerade när det gäller bananskivaren är intressanta och inte så lite beklämmande.