Jag tycker det är lite dubbelt. För nej jag tror inte det är självklart att man träffar någon. Jag tror inte att det finns någon högre makt eller ngt som ser till att jag träffar någon. För jag vet flera personer som aldrig träffat kärleken i sitt liv.
Jag tror att anledningen till att jag var singel så länge var just att jag trodde att jag skulle träffa någon automatiskt. Jag träffar rätt mkt folk både genom jobb, vänner, intressen och tidigare studier så jag trodde verkligen det skulle ske automatiskt.
När jag har träffat någon har jag gjort det genom att göra ett aktivt val. Att medvetet antingen vara på dejtingsidor eller ta mer kontakt med folk.
Så jag tycker man ska vara positivt inställd men tänka att det är upp till mig.
Jag tror att anledningen till att jag var singel så länge var just att jag trodde att jag skulle träffa någon automatiskt. Jag träffar rätt mkt folk både genom jobb, vänner, intressen och tidigare studier så jag trodde verkligen det skulle ske automatiskt.
När jag har träffat någon har jag gjort det genom att göra ett aktivt val. Att medvetet antingen vara på dejtingsidor eller ta mer kontakt med folk.
Så jag tycker man ska vara positivt inställd men tänka att det är upp till mig.