Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, jag har nog aldrig ens reflekterat över längden på folk, mer än att det kan bli lite opraktiskt att träffa någon som är alltför lång eftersom jag själv bara är en tvärhand hög och då förmodligen bara når till magen på de riktigt långa. Hur kramar man en så lång person annat än i vågrätt läge om han inte ska bryta ryggen? Eller jag ska kanske använda pall då?
Jag träffade en man som uppgav att han var 168 cm - dvs 5 cm längre än jag är, men jag tror han tog i. Han var jättekort! Undrar om han ens var lika lång som jag. Gillade det inte, men han var trevlig så jag gav honom en chans. Det var mest annat som gjorde att jag kände att han inte var "min man", men måste ärligt erkänna att det kändes jättekonstigt och "tomt" att krama en så liten snubbe. ...så jo, han SKA vara längre.

Nej, jag menar mer att det känns lite ytligt att fråga om. Det finns säkert killar som gillar nätta tjejer, likväl som jag gillar långa män. Men det känns lite drygt att fråga om över nätet eftersom det hintar om att det är väldigt viktigt för än, snarare än att man får till en kul konversation. Om jag tycker någon verkar rolig och trevlig träffar jag honom hellre, och är han kort så kan det ju också vara så att allt annat väger upp. Men det vet man ju inte innan! :)

Va? Jag har aldrig sett någon skryta om sin längd :p Men om någon gör det så är det väl för att det brukar uppskattas att vara lång. Inte att det är en bedrift, utan för att många anser det attraktivt. Likväl som att vara normsnygg, det är inte heller en bedrift.

Fast jag skulle nog vilja påstå att alla är ytliga och har någon preferens. Någon bild är ju ett krav för att jag skulle träffa någon i verkligheten, om jag nu mot förmodan skulle haft en bra konversation med någon bildlös så blir det ingen träff på riktigt innan bilder har utbyts. Jag vill varken att han eller jag ska ha en fantasibild som sen går i kras direkt i vekligheten. För åtminstone jag målar upp en bild av hur personen ser ut. Och även om man haft en bra skriftkonversation så kan personen också vara tråkig live ;)

Jag hör lite då och då av män att tjejer ställer krav på längd tex och att det är ytligt. Men samtidigt har jag märkt att vissa män ställer samma krav tillbaka på längd dvs vissa vill inte ha en tjej som är längre än de själva. Så längd verkar höra ihop med könsroller?

Jag har aldrig fått höra något krav på att jag som kvinna "ska" vara kort, däremot så attraheras många män av kortare kvinnor, på samma vis som många kvinnor attraheras mer av män som är längre än de själva.

Fast jag skulle nog vilja påstå att alla är ytliga och har någon preferens. Någon bild är ju ett krav för att jag skulle träffa någon i verkligheten, om jag nu mot förmodan skulle haft en bra konversation med någon bildlös så blir det ingen träff på riktigt innan bilder har utbyts. Jag vill varken att han eller jag ska ha en fantasibild som sen går i kras direkt i vekligheten. För åtminstone jag målar upp en bild av hur personen ser ut. Och även om man haft en bra skriftkonversation så kan personen också vara tråkig live ;)

Såklart är det så, det handlar väl om vart man drar sin egen personliga gräns :) För min egen del skulle jag tycka att det kändes ytligt att fråga om längd, likväl som att jag skulle tycka att det skulle kännas ytligt av en kille att fråga mig om något motsvarande yttre attribut. Sen kanske han målar upp en bild av att jag kurvigare eller smalare än vad jag är, och blir besviken. Men då får han bli det :p Ett annat exempel är pengar, jag träffar såklart hellre någon som har en bra lön än någon som har det tufft ekonomiskt. Men det innebär inte att jag frågar vad någon tjänar.

Hade jag träffat mitt ex över nätet och frågat hur lång han var så kanske vi inte hade träffats :p Men vi fick några fina år tillsammans. Jag menar bara att vissa saker kanske inte är så viktiga när det väl kommer till kritan och den där personkemin finns där, och det skulle man ju aldrig få veta om alla man tar en kaffe med behöver checkas av på kravlistan först :)

Jag hör lite då och då av män att tjejer ställer krav på längd tex och att det är ytligt. Men samtidigt har jag märkt att vissa män ställer samma krav tillbaka på längd dvs vissa vill inte ha en tjej som är längre än de själva. Så längd verkar höra ihop med könsroller?

Jag tror det. Det handlar nog om att många killar vill känna sig lite stora och manliga i relation till sin partner, och många tjejer vill känna sig små. I enlighet med samhällsnormer/könsroller/Disney-par.

Är det därför så många män skriver ut typ "längd verkar vara viktigt; 185 cm". Har funderat varifrån de har fått den idén, men kanske det ÄR viktigt. Jag vill ha en som är längre än mig...och det är inte så svårt då jag är 163 cm - hur mycket längre kvittar.
Jag är också 163 och satte 170 som minsta längd då jag gärna vill ha någon som är längre. Men insåg efter några dejter att jag tyckte 170 ändå var för kort, jag kände mig stor liksom. Antingen har de överskattat sin längd eller så tror jag att 170 är så mycket längre än vad det är. Att jag mystiskt skjutit i höjden verkar osannolikt. Spanjoren är dock 180 i strumplästen. Alltså alldeles perfekt avstånd för hångel :love:

Vännens rekommendation när det kommer till exet:

Han vill ha uppmärksamhet och liksom ha kakan och äta den samtidigt som han beter sig som ett jävla arsel. Blocka han inte, ha kvar han överallt. Svara bara inte när han skickar meddelanden eller försöker ringa. Då blir så där övertydligt att du skiter i han.

:rofl:

Mind fucka tillbaka lite kanske?

Han vill ha uppmärksamhet och liksom ha kakan och äta den samtidigt som han beter sig som ett jävla arsel. Blocka han inte, ha kvar han överallt. Svara bara inte när han skickar meddelanden eller försöker ringa. Då blir så där övertydligt att du skiter i han.

Men varför?
Även om du inte svarar så kommer det ju ta energi, att han håller på som han gör så jag sällar mig till blocka-kören.

Om jag ens satt och funderade över det där (och dessutom diskuterade det med vänner) skulle jag nog mest känna att oj, jag har verkligen inte gått vidare. Och så skulle jag försöka jobba på att göra det. Du mindfuckar ingen när det är du själv som sitter och lägger energi och tankekraft på hur du mest kan såra eller störa någon, förutom dig själv då kanske.

Alltså jag tror man ska hushålla väldigt med sina energier. Säga ifrån när man blir illa behandlad men inte älta det, stänga ner dåliga relationer och fokusera på att må bra. Så att han nån idiot kvar i mitt liv för att "ignorera" hen (vilket man ju egentligen inte gör, den bor ju fortfarande uppenbarligen i ens huvud) skulle för mig vara helt meningslöst.

Återigen - du verkar ha så himla mycket omkring dig och lite rörigt. Vill du inte fokusera på bra grejer istället för idioter?

Jag tycker det du skriver här signalerar att du gör allt annat än skiter i honom. Du pratar med honom, diskuterar honom med vänner och på buke.

Tycker dessutom vännens rekommendation var skitdålig. Den enda du mind fuckar med det där är dig själv. Låt honom inte ta tid eller plats i ditt huvud mer.

Om jag ens satt och funderade över det där (och dessutom diskuterade det med vänner) skulle jag nog mest känna att oj, jag har verkligen inte gått vidare. Och så skulle jag försöka jobba på att göra det. Du mindfuckar ingen när det är du själv som sitter och lägger energi och tankekraft på hur du mest kan såra eller störa någon, förutom dig själv då kanske.

Alltså jag tror man ska hushålla väldigt med sina energier. Säga ifrån när man blir illa behandlad men inte älta det, stänga ner dåliga relationer och fokusera på att må bra. Så att han nån idiot kvar i mitt liv för att "ignorera" hen (vilket man ju egentligen inte gör, den bor ju fortfarande uppenbarligen i ens huvud) skulle för mig vara helt meningslöst.

Återigen - du verkar ha så himla mycket omkring dig och lite rörigt. Vill du inte fokusera på bra grejer istället för idioter?

Det gör jag också, det var en två minuter diskussion idag för att hon frågade om han hade kontaktat mig igen :) Som vanligt hade hon ett svar som inte var vad någon annan tyckte. Jag har avföljt personen online osv redan :) Eftersom han jobbar i relaterat område (liten värld) och inte är helt frisk tyckte vännen inte att det är så smart att blockera och göra honom förbannad (det var vännens motivering till hennes råd, hon tyckte dock att jag skulle prata med honom igen om sex månader då vi brukade ha rätt relevanta diskussioner om jobbet :confused: Vilket jag inte höll med om, jag kan diskutera jobb relaterade grejer med andra även om han var rätt vass). Hon har rent allmänt konstiga förslag dock när det kommer till relationer så det här var rätt milt :rofl:

Jag har blivit avsevärt mycket bättre på att stänga ner jobbiga relationer de senaste åren, så den här personen är egentligen ett mindre objekt i den skaran. Jag var förbannad för någon dag sedan och ville skälla ut honom men väntade som vanligt någon dag så det behovet har passerat. Jag brukar diskutera saker med mina vänner, speciellt när de har mycket insyn i både mig och relationen med personen. Det hjälper mig att bearbeta problemet helt enkelt och sen kan jag släppa det, det brukar ta någon dag.

Mitt liv är inte särskilt rörigt? Det var det för några månader sedan men har varit rätt back on track sedan i Januari (då skrev även terapeuten ut mig).Visserligen var jag sjuk i en infektion ett tag men den har jag varit frisk från i två månader?. Det händer dock rätt mycket i mitt job konstant (men det är normalt) så det kanske ser rörigt ut?

Eftersom han jobbar i relaterat område (liten värld) och inte är helt frisk tyckte vännen inte att det är så smart att blockera och göra honom förbannad
Fast vänta nu? Du skrev ju först att poängen var just att pissa honom off? Att blocka skulle vara för lätt och att det istället ska bli övertydligt att du skiter i honom eftersom du inte blockar men heller inte svarar.
Blocka han inte, ha kvar han överallt. Svara bara inte när han skickar meddelanden eller försöker ringa. Då blir så där övertydligt att du skiter i han.

Det är ju tvärtemot vad du skriver nu?

Är det här samma som han som pratade om hur han vill köra ner sin kuk i din hals eller var det en annan?

Angående ditt liv så kan jag ju ha missförstått men du jag trodde du var forskaren som bor utomlands och har en röra hemmavid i Sverige i form av en exman som strular med nåt huslån? Jag kan såklart ha fel men intrycket jag fått av det du skriver är att det generellt är rätt rörigt kring dig. Galna jobbtider, rörigt med boende (ingenstans att ta vägen över nån sommar eller nåt, sova på kontoret), struligt ex, mycket stress etc etc. Och nån skogstokig jävla italienare. Om jag blandat ihop dig med nån annan så ber jag verkligen om ursäkt :).

Jag tycker det du skriver här signalerar att du gör allt annat än skiter i honom. Du pratar med honom, diskuterar honom med vänner och på buke.

Tycker dessutom vännens rekommendation var skitdålig. Den enda du mind fuckar med det där är dig själv. Låt honom inte ta tid eller plats i ditt huvud mer.

Jag har faktist släppt det rätt så bra ;) Det kom upp en kort stund idag bara.

Hon har oerhört ofta skitdåliga rekommendationer, diskussionerna hon har om sina egna förhållanden är så man storknar ibland (jag brukar säga till henne dock att det kanske inte är rätt strategier precis). Hennes strategier ligger nästan konstant rätt långt borta från hur jag hanterar grejer.

Fast vänta nu? Du skrev ju först att poängen var just att pissa honom off? Att blocka skulle vara för lätt och att det istället ska bli övertydligt att du skiter i honom eftersom du inte blockar men heller inte svarar.

Det är ju tvärtemot vad du skriver nu?

Är det här samma som han som pratade om hur han vill köra ner sin kuk i din hals eller var det en annan?

Angående ditt liv så kan jag ju ha missförstått men du jag trodde du var forskaren som bor utomlands och har en röra hemmavid i Sverige i form av en exman som strular med nåt huslån? Jag kan såklart ha fel men intrycket jag fått av det du skriver är att det generellt är rätt rörigt kring dig. Galna jobbtider, rörigt med boende (ingenstans att ta vägen över nån sommar eller nåt, sova på kontoret), struligt ex, mycket stress etc etc. Och nån skogstokig jävla italienare. Om jag blandat ihop dig med nån annan så ber jag verkligen om ursäkt :).

Nej det var vad vännen sa!

Nej det var vad vännen sa!

Jag skrev ett långt meddelande som svar men av någon anledning har den bara skickat översta raden! Förlåt!

Det var vännen som förslog dessa mind games, hon brukar ha sådana som förslag och jag brukar skita i att följa dem. Det blir så även denna gång :up: (förlåt om det var otydligt, men hela diskussionen idag med henne som mest bestod av hennes egen relation var rätt rörig).

Nej du blandar inte ihop mig, men många av de sakerna är väldigt utspridda (boende situationen t.ex. tror jag är något som var för över 1.5 år sedan? Då blandade jag fältarbete med några veckor vid universitetet här och där. För jag har bott på campus sedan Juni förra året och var i fält stora delar av året innan det). Jag mådde väldigt dåligt under hösten för att det var för mycket privat liv och jobb grejer på för kort tid men det har varit bättre sedan i Januari.

Exmannen har jag faktist inte stressat över på ett bra tag fast lånet inte är sorterat så det tänkte jag inte ens på att du refererade till :o

Exmannen har jag faktist inte stressat över på ett bra tag fast lånet inte är sorterat så det tänkte jag inte ens på att du refererade till :o
Haha sorry om jag påminde dig ;).

Men är kukmannen och ev-blocka-mannen samma person?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar