Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att jag skrev bara att en snäll kille söker sällskap eller liknade. Ska nog radera tinder, käns inte aktuell

• Gilla
Reactions: ptr
Han påpekade faktiskt att i Sverige skulle han inte kallas professor innan han har sin PhD, men då påpekade jag att eftersom jag är britt-skadad så är han en professor för mig då han undervisar på ett universitet. ;)

Fast de är inte professorer för att de undervisar på universitet i andra länder heller (deffinitivt inte i Storbritannien), professorer måste (så vitt jag vet) ha en PhD + faktist vara anställda som professor (och full professor tar ett tag, associate och assistant emellan, här tar det 14 år totalt som allra minst). Många är dock anställda som lecturer (dvs de är anställda för att undervisa och forskar väldigt lite, professorer är anställda för att forska och undervisar bara någon klass här och där).

Men det är hårt och svårt när hjärtat blöder. Han var/är min bästa vän, och jag vet vad han tänker utan att han behöver säga ett ord. Men jag får hålla stånd och inse att vi är bättre som det är nu, Men jag saknar honom varje dag.
Jag vet. Jag brottas med vad jag vill ha för relation nu när vi inte är ett par. Förutom föräldrar då.

Fast de är inte professorer för att de undervisar på universitet i andra länder heller (deffinitivt inte i Storbritannien), professorer måste (så vitt jag vet) ha en PhD + faktist vara anställda som professor (och full professor tar ett tag, associate och assistant emellan, här tar det 14 år totalt som allra minst). Många är dock anställda som lecturer (dvs de är anställda för att undervisa och forskar väldigt lite, professorer är anställda för att forska och undervisar bara någon klass här och där).

Mjo kollar man upp den engelska definitionen av professor så får man fram att det är någon som är bl.a. a faculty member of the higest rank within a university or a teacher at university, college or sometimes secondary school. Någon med en PhD addresseras som "doctor" istället, ofta även om de är lektorer.

Mjo kollar man upp den engelska definitionen av professor så får man fram att det är någon som är bl.a. a faculty member of the higest rank within a university or a teacher at university, college or sometimes secondary school. Någon med en PhD addresseras som "doctor" istället, ofta även om de är lektorer.
Fast googlar du en språklig definition nu eller hur det faktiskt fungerar i UK?

Jag har studerat på universitetsnivå i the UK, samt kollat med brittiska bekanta.. :confused:
Jaha. Det du skrev verkade nämligen väldigt framgooglat. Särskilt som du sa "om man kollar upp", inte "enligt min erfarenhet" eller nåt liknande.

Jag trodde man bara kallade full professors för professor i UK?

Tänk att väntan på ett sms kan kännas så lång. Skickade igår och han har fortfarande inte svarat.. (Och ja, innan ni kommer med massa kommentarer om att jag ska släppa det och att han kanske har annat för sig så vet jag att jag inte borde förvänta mig svar, i alla fall inte på såhär kort tid :grin: ;)). Men jag vill ha svar nu!! :bump:

Tänk att väntan på ett sms kan kännas så lång. Skickade igår och han har fortfarande inte svarat.. (Och ja, innan ni kommer med massa kommentarer om att jag ska släppa det och att han kanske har annat för sig så vet jag att jag inte borde förvänta mig svar, i alla fall inte på såhär kort tid :grin: ;)). Men jag vill ha svar nu!! :bump:
Det är lite kul att vänta också!

• Gilla
Reactions: ptr
:banghead: Men gud. Vissa människor verkar ju helt sakna social skills. Inte undra på att de inte hittar någon :banghead:
Eller kanske har social skills för att finna nån annan med dessa speciella preferenser.
För alla andra blir ju raskt bortsorterade till både höger, vänster, upp, ned och bort bort bort.

Fick meddelande från en på bc "Va tycker du om dj*rs*x?" (satte stjärnor för att jag tror att det kommer upp på google annars? vill ju inte gärna dra hit folk som googlar på sånt :crazy:). Vet inte om fler här fått meddelande från honom, har inte hängt med i tråden. I alla fall så rapporterade jag hans meddelande igår och nu såg jag att han var svartlistad pga söker kontakt för dj*rs*x. Vet ju inte vad han kan ha skrivit till andra, men trodde egentligen inte det var någon mening att rapportera en fråga om saken bara, så skönt att se att han blev svartlistad!

Överdriver män sin längd eller är det mest långa män på dejtingsidor?

Jag tror också att det kan vara så att det är dom långa som skriver ut sin längd! :)

... och skulle dom ljuga så skulle jag förstå det. Efter att ha umgåtts med ett större gäng singeltjejer senaste året så har jag märkt att det här med längd är en BIG DEAL :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar