Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan göra det åt dig, jag känner mig lite taggig :devil: :devil:

Jag tror min formulerade plan A är att låtsas som inget fram tills att han vill ha ett till Skype samtal och sedan låta all hell break loose om han börjar :devil: (det går möjligtvis om jag vet vad jag ska säga i förhand och vet att jag har rätt, jag reagerar väldigt dåligt på oväntade konfrontationer). Dessutom, reagerar jag otroligt skarpt och aggressivt på en gång lär han förhoppningsvis bli så jävla förvånad att han bara hålla käften då han är van vid att jag är undflyende oavsett hur korkad han är.

Plan B, attackerar han tillbaka så kopplar jag in dig :rofl: för vidare avhyvling

Blir lite less och förbannad på mig själv men ännu mer på exet! (italienaren igen

Han ville skypa häromdagen, fine liksom vi är ju vänner fortfarande.

Han klockar antagligen rätt omgående att jag har träffat någon och börjar värre än någonsin med sina helt ur det blå otroligt "dirty" kommentarer. Jag blir högröd och tycker att det här är inte ok (tänk er en tjej som slår händerna framför munnen och utbrister "OMG what are you saying" för det ligger ungefär 100% korrekt). Sen är det helt ok diskussion och sen igen med dessa grova kommentarer, någon stans i mitten får han ur mig att jag träffat någon (men det har ju han också) och samtalet går från helt ok och bra diskussion om grejer, jobb osv tillbaka till dessa grova kommentarer (förut har det varit anspelningar mot sex grejer från när vi var ihop, nu var den första ungefär "nu när du har tagit bort halsmandlarna skulle jag vilja ha min kuk i din mun och se om den går att få in hela vägen nu" och det fortsatte väl längs med den vägen).

Jag blir arg på mig själv för att jag liksom blir så chockad att jag inte blir förbannad, och på honom för att han är så förbannat jävla arsel. Han sa rätt ut att han vill att jag tänker på och fantiserar om honom och att han tycker om att fantisera om att jag tänker på honom (det gör jag inte, jag är mest äcklad :yuck:). Det här är en person som skulle bli flera jävla resor förbannad om någon höll på likadant mot honom eller mot hans flickvän. Som hävdar att han är skadad efter ett ex som var otrogen och sedan anklagade honom för våldtäkt och sedan tog tillbaka det igen och därmed blir asförbannad om någon skämtar om våldtäkter men sedan säger till mig att han fantiserade om att våldta mig mitt i sex :crazy:

Hypokritisk så det bara stinker om det, nu vill han liksom förstöra och äckla ner när jag mår bra :yuck:

Han skulle behöva att någon skäller ut han så att det bara stinker om det (men det är inte sådant jag är bra på och han skriker på folk konstant och logiken följer inga spår när han börjar).

Senast i Fredags undrade en vän som har kärleksproblem hur jag klarar av att vara vän med mina ex :grin:
Men herregud vilket jävla mähä O_o Varför vara vän med honom alls? Och är inte det där rätt klockrent sexuella trakasserier han utsätter dig för?
Nej fy fan, instämmer i blocka-kören.

Jag tror min formulerade plan A är att låtsas som inget fram tills att han vill ha ett till Skype samtal och sedan låta all hell break loose om han börjar :devil: (det går möjligtvis om jag vet vad jag ska säga i förhand och vet att jag har rätt, jag reagerar väldigt dåligt på oväntade konfrontationer). Dessutom, reagerar jag otroligt skarpt och aggressivt på en gång lär han förhoppningsvis bli så jävla förvånad att han bara hålla käften då han är van vid att jag är undflyende oavsett hur korkad han är.

Plan B, attackerar han tillbaka så kopplar jag in dig :rofl: för vidare avhyvling
Varför pratar du med honom på Skype? Låter inte som det är sunt för dig.

Varför pratar du med honom på Skype? Låter inte som det är sunt för dig.

Det har varit ok, men nu gick det överstyr (vi jobbar inom liknande område och har liknande intressen så brukar kunna ha rätt ingående diskussioner om saker och det är väl där det har varit innan). Förra gången var det någon light version där han gjorde anspelningar på saker som hänt oss.

Jag förstår ärligt talat inte varför du ska skypa med någon som sexuellt trakasserar dig. Blockera honom istället. Du kommer inte kunna uppfostra honom och han kommer aldrig bli bättre.

Jag vill inte uppfostra honom (och det tror jag inte är möjligt, han säger själv att han alltid har rätt :meh:), det skulle kännas bra för mig själv dock (jag har problem med att stå upp för mig själv när det verkligen behövs). Det finns en miljon saker jag skulle kunna säga för att såra honom som jag tycker inte hör hemma överhuvudtaget i en sådan diskussion.

Jag vill inte uppfostra honom (och det tror jag inte är möjligt, han säger själv att han alltid har rätt :meh:), det skulle kännas bra för mig själv dock (jag har problem med att stå upp för mig själv när det verkligen behövs). Det finns en miljon saker jag skulle kunna säga för att såra honom som jag tycker inte hör hemma överhuvudtaget i en sådan diskussion.

Alltså, han fantiserade om att våldta dig när ni hade sex och han vill köra ner sin kuk i din hals efter din halsmandelsoperation för att det skulle gå lättare då? Det är ju helt galna saker att säga till någon.

Stå upp för dig själv och släng skithögen åt helvete. Jag LOVAR att det är kommer kännas bäst i längden och inget du någonsin kommer ångra. Du hjälper inte dig själv genom att behålla kontakten med honom, tvärtom.

Alltså, han fantiserade om att våldta dig när ni hade sex och han vill köra ner sin kuk i din hals efter din halsmandelsoperation för att det skulle gå lättare då? Det är ju helt galna saker att säga till någon.

Stå upp för dig själv och släng skithögen åt helvete. Jag LOVAR att det är kommer kännas bäst i längden och inget du någonsin kommer ångra. Du hjälper inte dig själv genom att behålla kontakten med honom, tvärtom.

Jag vill inte ha någon kontakt längre, men jag gör som vanligt och väger valen (diskussionen här hjälper, jag inser ju efter att ha sagt till någon vän för några dagar sedan också att han är rätt sjuk). Dvs hur mycket får jag ut av att säga något åt honom och hur mycket skulle det kunna kosta mig? Hur det påverkar honom måste jag säga att jag faktist inte bryr mig om när jag funderar på det. Jag har inte förslagit en enda av våra Skype konversationer sen han gjorde slut i Januari eller egentligen inlett någon diskussion över messenger, det är han som gör när han känner för det (i början enbart för att spy av sig galla om hur hemska andra människor är över diverse grejer som vanliga folk inte orkar höja ögonbrynen över).

Jag insåg efter det senaste att jag faktist inte tänker på honom i vanliga fall, nu har det varit i några dagar för att det här samtalet var så sjukt.

@Inglorion Så vad du har är en otrevlig, sexuellt ofredande man som spyr ut sin galla på dig? Verkar ju ge dig noll och intet. :turd:

Vad det kostar dig att säga åt honom, ptja ork, tid, livskraft? Alltså, lägg inte ner mer tid på den där mannen. Vill du inte ha kontakt längre så sätter du ner foten. Det är faktiskt enkelt att blockera någon. Du är inte skyldig honom någonting, speciellt inte när han beter sig på det där sättet.

Heja dig, du kommer må bättre av det!

@Inglorion Du verkar vara en person som har väldigt mycket omkring dig. Om jag vore du skulle jag inte lägga så mycket som en minut på ett sånt där jävla vider. Inte skälla ut, inte försöka vinna över genom att vara smart. Bara fullkomligt lägga ner all kontakt med pappskallen.

Jag vill inte ha någon kontakt längre, men jag gör som vanligt och väger valen (diskussionen här hjälper, jag inser ju efter att ha sagt till någon vän för några dagar sedan också att han är rätt sjuk). Dvs hur mycket får jag ut av att säga något åt honom och hur mycket skulle det kunna kosta mig? Hur det påverkar honom måste jag säga att jag faktist inte bryr mig om när jag funderar på det. Jag har inte förslagit en enda av våra Skype konversationer sen han gjorde slut i Januari eller egentligen inlett någon diskussion över messenger, det är han som gör när han känner för det (i början enbart för att spy av sig galla om hur hemska andra människor är över diverse grejer som vanliga folk inte orkar höja ögonbrynen över).

Jag insåg efter det senaste att jag faktist inte tänker på honom i vanliga fall, nu har det varit i några dagar för att det här samtalet var så sjukt.

Jag hade aldrig orkat ha kontakt med någon som är så gränslös och oförstående inför det faktumet.
Jag har haft ett sånt ex som förvisso inte var lika grov. Men jag upplevde att han inte accepterade min vilja att vara i den relation jag var i eller mina nej. Jag försökte resonera med honom och förklara.
Han hade en ny tjej som han ville lämna bara jag ville ha honom. Försökte påtala hur han skulle känna om någon gjorde så mot honom etc.
Jag skällde ut som satan och slängde luren i örat på honom. Det funkade i perioder men sen kom beteendet tillbaks.
Han åkte ut ur mitt liv trots att han tillförde en del också.
Jag ser inte hur en sån person skulle kunna verkligen respektera mig och vi ha en normal vänskap när de går så över gränser.

Jag har dock blivit utbjuden av mitt ex också... vi bröt upp efter ett par års kämpande där vi båda mådde dåligt men inte orkade ta tag i det. Så vi bröt för att livet tillsammans liksom inte funkade, inte för att vi inte älskade varandra (eller jag älskar honom i alla fall, kan inte tala för honom). Jag vet inte vad han menade riktigt men vi har haft mer kontakt nu än tidigare (ca. 1 år efter uppbrottet). Jag är så hemskt förvirrad över på vilket sätt jag vill ha honom i mitt liv. :( Det lämnade djupa sår efter att vi (på mitt initiativ) bröt upp. Jag sover dåligt numera, och jag saknar allt det som var gott med oss. Men det är nog normalt?

Jag har dock blivit utbjuden av mitt ex också... vi bröt upp efter ett par års kämpande där vi båda mådde dåligt men inte orkade ta tag i det. Så vi bröt för att livet tillsammans liksom inte funkade, inte för att vi inte älskade varandra (eller jag älskar honom i alla fall, kan inte tala för honom). Jag vet inte vad han menade riktigt men vi har haft mer kontakt nu än tidigare (ca. 1 år efter uppbrottet). Jag är så hemskt förvirrad över på vilket sätt jag vill ha honom i mitt liv. :( Det lämnade djupa sår efter att vi (på mitt initiativ) bröt upp. Jag sover dåligt numera, och jag saknar allt det som var gott med oss. Men det är nog normalt?
klart att det är normalt, men jag tror att det fans en god anledning att bryta med personen. ta kontakt med vården om sömnen är ett problem. och alltid var snäll mot dig själv

Avslutade precis ännu ett 2-timmars-samtal med min professor :love: En så intelligent människa har jag sällan talat med. Nu vill jag träffa honom inom kort...
Jag vill också ha en egen professor! :bump:

Angående exet. För mig går det otroligt upp och ner. Jag älskar honom, eller den han var snarare, men jag tror inte att det skulle fungera. Även om en tokromantisk liten del av min hjärna, som jag inte har berättat om för någon, kan fantisera ihop en återförening och happily ever after på 0.6 sekunder.

Var rädd om dig.

Jag ska på Tinderdejt idag! En nästan 2 meter lång, dösnygg karlakarl :love: Men vi får väl se om han är lika härlig IRL som han verkar. Jag har både bra och dåliga erfarenheter av Tinderdejter. Vissa har dykt upp och varit både snyggare och roligare än vad jag trott. Andra har minst sagt inte varit det :p

Alltid lite ett lotteri!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits