Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag dumpat Mr. Head over heels. Jag var ärlig och skrev som det var, att jag känner efter helgen att det inte är rätt för mig. Det känns alltid väldigt hårt att säga så och det tar emot att formulera orden, men jag vill heller inte skylla på någonting annat. En kille som jag dejtade förra våren förhalade vårt dejtande tills det rann ut i sanden, och när jag frågade honom varför det inte blev något av oss så svarade han bara "Jag vet faktiskt inte". Det ledde till att jag under lång tid gick med förhoppningar, och när vi sedan skulle träffas på en gemensam väns fest så hade jag peppat i över en månad. När han väl dök upp på plats sen så kände jag hur mina ben blev spagetti, och bara att få höra hans röst igen gjorde att jag smälte till en blöt fläck. När vi stått i köket och pratat i över en timme och "cathat upp" så dök hans dejt upp :nailbiting: Jag plågade mig igenom en timma till av festen då dom två flirtade hejvilt och jag dog inombords. Sen gjorde jag ett smidigt exit och grät hela vägen hem i taxin. När vi pratade några dagar senare erkände han att vi slutat dejta för att han inte kände någonting för mig, och jag önskar så innerligt att han bara hade sagt det direkt för ett år sedan.

Handen på hjärtat, säger ni rakt ut att känslor inte är besvarade, eller att ni inte är intresserade av personen på det sättet? Eller skyller ni på jag är inte redo/jag har börjat träffa en annan/förhalar?

@Singoalla jag säger hur det är. Hatar folk som istället för att vara rakryggade försöker förhala och få det att rinna ut i sanden. Ibland är jag dock inte alltid säker på vad och hur jag känner, så då kan det bli lite förhalande innan jag kommit underfund hur jag känner, men vi pratar om några veckor Max då, inte månader!

Nu har jag dumpat Mr. Head over heels. Jag var ärlig och skrev som det var, att jag känner efter helgen att det inte är rätt för mig. Det känns alltid väldigt hårt att säga så och det tar emot att formulera orden, men jag vill heller inte skylla på någonting annat. En kille som jag dejtade förra våren förhalade vårt dejtande tills det rann ut i sanden, och när jag frågade honom varför det inte blev något av oss så svarade han bara "Jag vet faktiskt inte". Det ledde till att jag under lång tid gick med förhoppningar, och när vi sedan skulle träffas på en gemensam väns fest så hade jag peppat i över en månad. När han väl dök upp på plats sen så kände jag hur mina ben blev spagetti, och bara att få höra hans röst igen gjorde att jag smälte till en blöt fläck. När vi stått i köket och pratat i över en timme och "cathat upp" så dök hans dejt upp :nailbiting: Jag plågade mig igenom en timma till av festen då dom två flirtade hejvilt och jag dog inombords. Sen gjorde jag ett smidigt exit och grät hela vägen hem i taxin. När vi pratade några dagar senare erkände han att vi slutat dejta för att han inte kände någonting för mig, och jag önskar så innerligt att han bara hade sagt det direkt för ett år sedan.

Handen på hjärtat, säger ni rakt ut att känslor inte är besvarade, eller att ni inte är intresserade av personen på det sättet? Eller skyller ni på jag är inte redo/jag har börjat träffa en annan/förhalar?
Säger som det är! Alla gånger!

Jag säger som det är i den mån jag vet själv. Det är ju inte alltid alla känslor ramlar över en på en gång utan de växer fram.

Jag håller med, jag kan också ha lite svårt att veta ibland. För några månader sedan så var det ett gammalt ragg som hörde av sig och ville ses. Jag visste inte vad jag skulle svara honom, för jag träffade en annan just då fast vi var på inget vis exklusiva eller seriösa i vårt dejtande. Men jag hade bara inte riktigt tid helt enkelt, och även om jag gillade att hänga med honom så blev han inte riktigt prio just då. Vad skulle jag säga då? Att han inte är prioriterad att få in i kalendern just då även om jag gillar honom? Att jag inte gillar honom hade ju också blivit fel, för det var inte riktigt sant. Så svaret blev att jag tyvärr har börjat träffa någon annan. Han tolkade det säkert som att jag ville vara exklusiv med han jag dejtade, medan jag tänkte mer att jag inte riktigt hinner med fler karlar.

Men, då tillhör det också att den här killen ville bara ligga :D Hade jag upplevt att han hade känslor för mig eller en seriös agenda så hade jag gjort ett snyggare och mer permanent avslut. Men idag är jag glad att jag inte gjorde det, eftersom jag nu plötsligt inte dejtar någon längre och om han vill så är han välkommen tillbaka i kalendern :p

Jag säger det rakt ut. Har aldrig begripit vad som skulle vara så mycket värre med det än att förhala alls faktiskt, tycker snarare förhalande bara är, enligt min erfarenhet, jävligt sårande, tidsödande och rentav elakt.

@Singoalla
Jag säger som det är. Har varit med om samma som du några gånger. Vidrigt!

Militären hörde av sig nyss och ville ses ikväll. Killar och framförhållning O_o ska träffa en kompis så har inte tiiid.
Sen kunde han inte ses förrän helgen nästa vecka :cry:

Jag och kollegan pratade lite idag på jobbet. Han vill gärna fortsätta ses, men jag sa att mitt dåliga samvete börjar ta vid och jag vill inte vara en orsak till att ett förhållande spricker.

• Gilla
Reactions: ptr
@Singoalla
Jag säger som det är. Har varit med om samma som du några gånger. Vidrigt!

Militären hörde av sig nyss och ville ses ikväll. Killar och framförhållning O_o ska träffa en kompis så har inte tiiid.
Sen kunde han inte ses förrän helgen nästa vecka :cry:

Jag och kollegan pratade lite idag på jobbet. Han vill gärna fortsätta ses, men jag sa att mitt dåliga samvete börjar ta vid och jag vill inte vara en orsak till att ett förhållande spricker.

Det där med killar och framförhållning känner jag igen! Fast det kan ju vara så att han hade förhinder och fick tid på kort varsel?

Så länge alla parter är helt klara med vilka regler som gäller behöver inte ett förhållande vara ett hinder. Men kanske känner du att han kan få känslor för dig emedan det inte är det du letar efter?

Blir lite less och förbannad på mig själv men ännu mer på exet! (italienaren igen

Han ville skypa häromdagen, fine liksom vi är ju vänner fortfarande.

Han klockar antagligen rätt omgående att jag har träffat någon och börjar värre än någonsin med sina helt ur det blå otroligt "dirty" kommentarer. Jag blir högröd och tycker att det här är inte ok (tänk er en tjej som slår händerna framför munnen och utbrister "OMG what are you saying" för det ligger ungefär 100% korrekt). Sen är det helt ok diskussion och sen igen med dessa grova kommentarer, någon stans i mitten får han ur mig att jag träffat någon (men det har ju han också) och samtalet går från helt ok och bra diskussion om grejer, jobb osv tillbaka till dessa grova kommentarer (förut har det varit anspelningar mot sex grejer från när vi var ihop, nu var den första ungefär "nu när du har tagit bort halsmandlarna skulle jag vilja ha min kuk i din mun och se om den går att få in hela vägen nu" och det fortsatte väl längs med den vägen).

Jag blir arg på mig själv för att jag liksom blir så chockad att jag inte blir förbannad, och på honom för att han är så förbannat jävla arsel. Han sa rätt ut att han vill att jag tänker på och fantiserar om honom och att han tycker om att fantisera om att jag tänker på honom (det gör jag inte, jag är mest äcklad :yuck:). Det här är en person som skulle bli flera jävla resor förbannad om någon höll på likadant mot honom eller mot hans flickvän. Som hävdar att han är skadad efter ett ex som var otrogen och sedan anklagade honom för våldtäkt och sedan tog tillbaka det igen och därmed blir asförbannad om någon skämtar om våldtäkter men sedan säger till mig att han fantiserade om att våldta mig mitt i sex :crazy:

Hypokritisk så det bara stinker om det, nu vill han liksom förstöra och äckla ner när jag mår bra :yuck:

Han skulle behöva att någon skäller ut han så att det bara stinker om det (men det är inte sådant jag är bra på och han skriker på folk konstant och logiken följer inga spår när han börjar).

Senast i Fredags undrade en vän som har kärleksproblem hur jag klarar av att vara vän med mina ex :grin:

Förlåt för posting här förresten, är ju egentligen inget dejtande med den karlen och inga känslor längre. Han var en vän och det gick bra i flera månader.

Med advokaten går det bra :love: I Onsdags (dag tre efter att jag träffat honom först tyckte han att vi skulle dejta lite mer seriöst och att vi skulle vara exklusiva för annars är det bara "gross". I lördags tyckte han att vi skulle gifta sig och påpekade någon timme senare att jag inte svarat :D och att det är ju bara det andra giftermålet så det är ju ingen big deal :rofl: Jag svarade "not yet", då tyckte han "tomorrow then" :rofl::rofl::rofl:

Har jag otur blir jag helt förälskad i honom och hur ska det då gå :(

Blir lite less och förbannad på mig själv men ännu mer på exet! (italienaren igen

Han ville skypa häromdagen, fine liksom vi är ju vänner fortfarande.

Han klockar antagligen rätt omgående att jag har träffat någon och börjar värre än någonsin med sina helt ur det blå otroligt "dirty" kommentarer. Jag blir högröd och tycker att det här är inte ok (tänk er en tjej som slår händerna framför munnen och utbrister "OMG what are you saying" för det ligger ungefär 100% korrekt). Sen är det helt ok diskussion och sen igen med dessa grova kommentarer, någon stans i mitten får han ur mig att jag träffat någon (men det har ju han också) och samtalet går från helt ok och bra diskussion om grejer, jobb osv tillbaka till dessa grova kommentarer (förut har det varit anspelningar mot sex grejer från när vi var ihop, nu var den första ungefär "nu när du har tagit bort halsmandlarna skulle jag vilja ha min kuk i din mun och se om den går att få in hela vägen nu" och det fortsatte väl längs med den vägen).

Jag blir arg på mig själv för att jag liksom blir så chockad att jag inte blir förbannad, och på honom för att han är så förbannat jävla arsel. Han sa rätt ut att han vill att jag tänker på och fantiserar om honom och att han tycker om att fantisera om att jag tänker på honom (det gör jag inte, jag är mest äcklad :yuck:). Det här är en person som skulle bli flera jävla resor förbannad om någon höll på likadant mot honom eller mot hans flickvän. Som hävdar att han är skadad efter ett ex som var otrogen och sedan anklagade honom för våldtäkt och sedan tog tillbaka det igen och därmed blir asförbannad om någon skämtar om våldtäkter men sedan säger till mig att han fantiserade om att våldta mig mitt i sex :crazy:

Hypokritisk så det bara stinker om det, nu vill han liksom förstöra och äckla ner när jag mår bra :yuck:

Han skulle behöva att någon skäller ut han så att det bara stinker om det (men det är inte sådant jag är bra på och han skriker på folk konstant och logiken följer inga spår när han börjar).

Senast i Fredags undrade en vän som har kärleksproblem hur jag klarar av att vara vän med mina ex :grin:
Ursäkta språket, men vilket jävla praktarsel!!! :rage: En sån skulle jag sparka ut ur mitt liv omgående.

@Inglorion: Har inget att komma med vad gäller advokaten (annat än att det kanske är bäst att vänta liite med äktenskap :D) men blocka italienar-aset! Jäkla äckel rent ut sagt :rage:

Ja alltså jag är ju kanske inte så glad i hastiga äktenskap för tillfället :rofl:

Jo, men känner för att egentligen säga till honom varför men han är ju så jävla bra på att orma runt det till att det är ens eget fel typ :grin: Så vet inte jag orkar.

Det där med killar och framförhållning känner jag igen! Fast det kan ju vara så att han hade förhinder och fick tid på kort varsel?

Så länge alla parter är helt klara med vilka regler som gäller behöver inte ett förhållande vara ett hinder. Men kanske känner du att han kan få känslor för dig emedan det inte är det du letar efter?

Nä det är sant. Var dock samma förra gången :D

Han skrev att han längtade efter mig och tycker om mig jättemycket i helgen... jag vill bara ha sex liksom. Så lika att inte fortsätta där :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits