Ja, det känns ändå som ett klokt beslut. Lite svårt att övertala hjärtat om det bara, men det kommer väl.TråkigtMen bra beslut ändå att lyssna på hjärnan i den situationen tror jag. Kram!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det känns ändå som ett klokt beslut. Lite svårt att övertala hjärtat om det bara, men det kommer väl.TråkigtMen bra beslut ändå att lyssna på hjärnan i den situationen tror jag. Kram!
Man måste tydligen ta selfies i svarta sopsäckar med håret uppsatt i en slarvig knut för att slippa kommentarer om ens kropp och att man ska visa den på Snap?!![]()
![]()
Nu har jag tillråga på eländet fått en 25-30 st 16 åringar på halsen. Hjälp, vad gör man nu?!![]()
![]()
Men för i h-e!!! Det där hoppas jag att du har anmält! Var är det du får de där meddelandena?"Får jag inte nakenbilder av dig kanske jag råkar våldta dig istället..."![]()
Svarar mig själv, men aja.
Och killarna verkar inte ens fatta att de gör något fel när de mer eller mindre försöker hota sig till avklädda bilder![]()
![]()
"Men se det som en komplimang att jag vill ha nakenbilder på dig! Det betyder ju att jag tycker om din kropp!"
"Får jag inte nakenbilder av dig kanske jag råkar våldta dig istället..."![]()
Svarar mig själv, men aja.
Och killarna verkar inte ens fatta att de gör något fel när de mer eller mindre försöker hota sig till avklädda bilder![]()
![]()
"Men se det som en komplimang att jag vill ha nakenbilder på dig! Det betyder ju att jag tycker om din kropp!"
Vilka AS!Svarar mig själv, men aja.
![]()
Jag blir helt stum att det finns idioter som säger så! Anmäl!Svarar mig själv, men aja.
![]()
Men för i h-e!!! Det där hoppas jag att du har anmält! Var är det du får de där meddelandena?
Har du fått det sista citatet av någon? ANMÄL!! Det är ett så fruktansvärt övertramp att jag saknar ord!
Så var tigerflickan singel igen. Jag och M ville olika saker så det var inte hållbart. Fy satan vad svårt det är att välja att bryta upp när båda gillar varandra och egentligen inte vill sluta ses men vet att det blir det bästa ändå...![]()
Anmäl! Bara genom ålder och förnamn går det att få fram mycket(!) info om en person många gånger...Jo, får nog ta och göra det faktiskt. Först tänkte jag att eftersom idioten bara har mitt förnamn + ålder "så är det väl inte så gravallvarligt ändå, utan det är bara blocka och glöm". Men nu när du säger det så...Borde jag nog faktiskt anmäla det också![]()
Oj! Hur då, menar du?Anmäl! Bara genom ålder och förnamn går det att få fram mycket(!) info om en person många gånger...
Lätt som en plätt att ta fram hela namnet på personer utifrån ålder och förnamn. Har man ett hum om bostadsområde blir det ännu enklare. Finns det fler med samma namn så kan man välja att googla på alla varianter, har du Facebook går det ju lätt att hitta dig där och då kan personen kolla om bilderna där stämmer överens med övriga bilder eller övrig info personen har om dig.Oj! Hur då, menar du?
Trots att mitt förnamn är ovanligt, bara ca. 750 personer heter så, vet jag minst 1 person till som heter samma sak som mig och dessutom är jämngammal med mig....
Lätt som en plätt att ta fram hela namnet på personer utifrån ålder och förnamn. Har man ett hum om bostadsområde blir det ännu enklare. Finns det fler med samma namn så kan man välja att googla på alla varianter, har du Facebook går det ju lätt att hitta dig där och då kan personen kolla om bilderna där stämmer överens med övriga bilder eller övrig info personen har om dig.
Om du vill så kan du ju testa att skicka samma info till mig som de där killarna har, så kan jag kolla hur mycket jag får fram om dig. Jag är inte något jätteproffs, men det kan ju vara intressant att få veta ungefär hur läget är. (Med mig är det skitenkelt att få fram hur mycket som helst eftersom jag har ett väldigt ovanligt namn, så jag håller mig till att nästan bara skriva om hundar på nätet...)![]()
![]()
Att jag aldrig tänkt på det..........
Tack för input!![]()
Absolut, de flesta gör ju inget värre än kommer med några olämpliga kommentarer. Men just eftersom Dressyrtjejen skrev "det är lugnt, han har bara namn och ålder", ungefär som "det är ingenting, han kan aldrig få veta något om mig" som jag tänker att det är bra med påminnelser om hur lätt det är att få fram info om någon, för den som vill. Jag tror inte heller att det är så mycket att oroa sig för i de flesta fall, som tur är@Red_Chili Det är alltid bra att ha koll på hur pass oanonym man är på nätet men jag vill bara flika in att jag inte tror att @Dressyrtjejen_97 behöver oroa sig för att den här personen ska leta upp henne och göra nåt.
Ja, jag tror det också. Men hjärtan är ju sällan förnuftiga.Så tråkigt!Hjärtat och hjärnan vill inte alltid samma sak, och även om det gör ont nu så kommer det säkert kännas bättre om ett tag!