Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag har egen erfarenhet av det relativt nyligen. Nu känns det inte längre i hjärtat för just den här personen, men det känns ensamt...
Det förstår jag.
Lite underligt, men det känns ändå lite tröstande att veta att jag inte är ensam om att må såhär. Logiskt vet jag att det finns massa människor som mår ännu sämre, men ändå.

• Gilla
Reactions: ptr
Att killar skickar massmeddelanden till mängder av tjejer misstänker man ofta. Men när en kille skickade ett meddelande som innehöll:

användarnamnet 32Idag 18:52

Så kändes det väldigt avslöjande :p

Jag fick häromdagen ett meddelande från en kille (som skrivit flera gånger innan utan att jag svarat då jag inte är intresserad) som löd: "blåvitgul?" :confused:

Det förstår jag.
Lite underligt, men det känns ändå lite tröstande att veta att jag inte är ensam om att må såhär. Logiskt vet jag att det finns massa människor som mår ännu sämre, men ändå.

Jag kan trösta dig ännu mer då. Jag visste från början att det var helt idiotiskt, ändå kunde jag inte låta bli. Nu förstår jag inte hur jag kunde vara så dum.

Igår var jag hemma på middag hos killen som jag träffade på festen. Han hade lagat mat och sen skulle vi ut och dansa, men såklart blev vi kvar hos honom:o.
Men grejen är bara att jag inte vet vad jag vill med det här att träffa killar. Det enda jag vet är att jag inte vill ha en seriös relation och inte heller någon kk. Jag pratade lite om det med killen igår och han tyckte jag analyserade för mycket. Han har kanske rätt. Sålänge jag mår bra och har kul och inte sårar någon så är väl allt frid och fröjd?

Hur tänker ni andra? Vi ni exakt vad ni letar efter och vad ni mår bra av?

Hur tänker ni andra? Vi ni exakt vad ni letar efter och vad ni mår bra av?

Jag tänker som så att när jag hittar det så vet jag vad jag söker. Håller alltså dörren öppen för vän, kk, mer seriös relation och har som inte låst mig i något tankesätt att "exakt det här vill jag ha".

Så jag håller nog med din dejt jag. Känns det bra och du mår bra så är allt frid och fröjd :)

"xxx-58 60 Idag 14:39

Hej attraktiva sexiga tjej !!
Du ser helt underbar ut.

Jag jobbar som konsult och extra som modell i Köpenhamn på film.
Var är du modell?
Välkommen till Helsingborg och en weekend i Köpenhamn.
Skriv gärna direkt till min epost jxxx@outlook.com
eller varför inte ringa mig. 076xxx
Med vänlig hälsning
Lxxx"

:yuck::wtf::grin::turd: (dessa säger allt)

Man från grannlänet kontaktar mig, tycker att jag skriver och uttrycker mig på ett intressant och tilltalande sätt och vill snacka, veta mer.
Han själv har noll och ingen som helst information om sig själv, så jag svarar att han kan ju börja med att fylla i sin profil och tala om vad han söker.

Får svaret: Är det någon mening med tanke på avståndet?

Hmm, ja det måste han ju ha tyckt med tanke på att det var han som skickade första mailet.
Drar således slutsatsen att han nog baserat på vad jag har skrivit i min profil inte alls är vad jag söker med tanke på ovilligheten att lämna ut någon som helst relevant information om sig själv :grin:

Jag fick äntligen en match på Tinder för någon dag sedan. Han skrev t.o.m ett inledande "Hej du" som jag svarade "Hej" på...men så var det tyst. Följande morgon skrev jag lite mera...men ingenting hördes. "Unmatchade" honom :(

Mannen som jag haft en hel del kontakt med på hp verkar plötsligt försvunnen. Han har inte varit inne på någon dag, märkte jag då jag skrev ett meddelande igår. Förut var han inne varje dag.

Så...här går det fortfarande uruselt.

Jag fick äntligen en match på Tinder för någon dag sedan. Han skrev t.o.m ett inledande "Hej du" som jag svarade "Hej" på...men så var det tyst. Följande morgon skrev jag lite mera...men ingenting hördes. "Unmatchade" honom :(

Mannen som jag haft en hel del kontakt med på hp verkar plötsligt försvunnen. Han har inte varit inne på någon dag, märkte jag då jag skrev ett meddelande igår. Förut var han inne varje dag.

Så...här går det fortfarande uruselt.
Det kanske är omvärlden som gör att han inte är online, typ jobb eller nåt ;).

Det kanske är omvärlden som gör att han inte är online, typ jobb eller nåt ;).
...fast han är lite "kufig" så det skulle inte förvåna mig om han bara tröttnat och bestämt sig för att inte logga in på en vecka, eller nåt. Lite surt ändå - även om det verkar som att vi aldrig kommer att träffas.

Började igår prata med en kille. Han var jättetrevlig men .. Han ville i framtiden absolut bo kvar på sin släktgård. Och han kunde inte förstå varför jag var tveksam.
Jag tänker att jag vill ha ett boende som är mitt och som är bådas ansvar lika mkt. Att jag kan ändra det jag inte gillar.
Känns svårt med släktgård då?

Det ÄR svårt med sådana boenden som betyder allt eller väldigt mycket för en. Jag kommer aldrig att frivilligt lämna min gård, kan väl betecknas som släktgård den med, och det är där jag är uppväxt. Skulle jag mot all förmodan träffa någon som jag vill bo med och som samtidigt vill bo med mig, så är det här det måste bli. Och det har i skarpt läge varit något som orsakat problem.

Men ge för allt i världen inte upp så snabbt som efter en dag! Det kommer aldrig att bli bådas på samma sätt eller lika enkelt som att när man skaffar något tillsammans, men såklart får man ju diskutera hur det ska kunna lösas att den inflyttade får vara med och ändra på saker som den inte gillar. Så att det inte blir hans gård och en inneboende.

I grunden måste man nog ändå ha en stor samsyn på hur man vill ha det, så att det går att komma överens utan att en känner sig överkörd, eller så får det ytliga vara en mindre viktig sak för den ene.

Däremot om geografin funkar och killen verkar trevlig, så ska du väl inte lägga ner det från början bara på den grunden att det finns en släktgård - vill du alls bo på en gård så se det tvärtom som en fantastisk möjlighet. Är du skeptisk till hela grejen med att bo på en gård, lite värre.

Men någonstans under vägen är både det ekonomiska och det praktiska frågor som måste diskuteras och försöka lösas. Den som har gården från början vill sannolikt inte äventyra ägandet om förhållandet havererar, och den som flyttar in måste samtidigt kunna känna en trygghet i att investeringar görs så att båda får ut lika mycket av dem. I alla fall i ett längre perspektiv.

Men de diskussionerna är knappast det viktigaste första dagen, eller första veckan. :)

Senast ändrad:
Kan informera om att jag har tydligen problem att lita på män då jag tackade nej till att träffas hemma hos någon eller ute i skogen första gången på dejt. Jag föreslog fika men det var inte bra tydligen.

Det ÄR svårt med sådana boenden som betyder allt eller väldigt mycket för en. Jag kommer aldrig att frivilligt lämna min gård, kan väl betecknas som släktgård den med, och det är där jag är uppväxt. Skulle jag mot all förmodan träffa någon som jag vill bo med och som samtidigt vill bo med mig, så är det här det måste bli. Och det har i skarpt läge varit något som orsakat problem.

Men ge för allt i världen inte upp så snabbt som efter en dag! Det kommer aldrig att bli bådas på det sättet som att man skaffar något tillsammans, men såklart får man ju diskutera hur det ska kunna lösas att den inflyttade får vara med och ändra på saker som den inte gillar. Så att det inte blir hans gård och en inneboende. I grunden måste man nog ändå ha en stor samsyn på hur man vill ha det, så att det går att komma överens utan att en känner sig överkörd, eller så får det ytliga vara en mindre viktig sak för den ene.

Däremot om geografin funkar och killen verkar trevlig, så ska du väl inte lägga ner det från början bara på den grunden att det finns en släktgård - vill du alls bo på en gård så se det tvärtom som en fantastisk möjlighet. Är du skeptisk till hela grejen med att bo på en gård, lite värre. Men någonstans under vägen är både det ekonomiska och det praktiska frågor som måste diskuteras och försöka lösas. Dock inte första dagen, eller första veckan. :)
Jo jag är inte så pigg på att inleda något. Jag vill eventuellt bo på gård men jag vill vara med och bestämma vad den ska liga etc. Det skulle inte passa mig att flytta in i någon annans boende

Började igår prata med en kille. Han var jättetrevlig men .. Han ville i framtiden absolut bo kvar på sin släktgård. Och han kunde inte förstå varför jag var tveksam.
Jag tänker att jag vill ha ett boende som är mitt och som är bådas ansvar lika mkt. Att jag kan ändra det jag inte gillar.
Känns svårt med släktgård då?
För mig skulle det nog handla mindre om boendeform än att han ställer upp villkor redan första gången vi pratade.

För mig skulle det nog handla mindre om boendeform än att han ställer upp villkor redan första gången vi pratade.
Mitt i prick formulerat.
Har funderat lite och jag gillar känslan av att man gemensamt bygger ett liv ihop. Jag har svårt att förklara exakt men jag tycker det känns tråkigt med någon som har bestämt att man i såna fall ska bo exakt där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka