Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske av en slump fick ett svar varför folk svarar dåligt på Tinder - de läser inte profiltexten utan tittar bara på bilderna?

Sa hej till mina tre matchningar igår. Nu var det sent så att alla inte svarat betyder inget. Imorse hade en svarat dock. Vilket löd (som svar på mitt hej):
"Hej. Nu ska jag vara ärlig. Du är jättefin och intressant, men jag kan inte vara ihop med en rökare. Men slutar du så ;)"

Om vi bortser från att det är ett meddelande som kunde formulerats så mycket bättre så undrar jag om det inte avslöjade någonting....

För ja jag är rökare. Jag vet att det för många är uteslutet just därför. Så jag har skrivit det i själva profiltexten. Jag har inga problem alls med att folk vill ha någon som inte röker, och för att ge de en chans att styra undan i tid har jag varit tydlig.

Först undrade jag "men varför i hela friden svepte du höger först, satt du och tänkte "hon får sluta?" eller vad?" Blev rätt irriterad faktiskt. Tills det slog mig att han antagligen inte hade koll på det när han svepte höger. Eftersom han troligen bara kollat på bilderna. Och kollade texten först när han fick mitt meddelande.

Fantastiskt *ironi*. Inte ens den lilla korta texten på Tinder orkar folk läsa först...

"Tjingiling!

Kikade in och blev nyfiken så tänkte att några enkla rader kunde vara en bra start. ;)
Antar att du blir mailbombad men om du som jag gillar trevliga middagar, mysiga weekends, sköna promenader, varma bubbelbad och inte minst massa sex tror jag det kan vara värt att svara på detta mail. ;)
Några skojiga planer för helgen?

Resglad av dig?;)
Om du får välj på häng i solen eller häng i alperna. Vad föredrar du då? "

Jag stör mig på det understrukna och har hört det förut. De antar att jag blir mailbombad för att jag är tjej. Svar: Nej.

Och det där med att vilja ha mkt sex :grin:. Verkar som det är killar som varit i förhållanden som blivit sexlösa och vill gardera sig inför nästa. Jag blir bara avtänd då det känns så jävla desperat.

Jag stör mig på allt.
Tjingeling och där vill jag kräkas .

Och så har jag en till fundering, varför kommer vissa upp igen fast man dragit dom åt vänster och nope:at dom flera gånger?
Jag tycker det är massor med typer som kommer upp igen nuförtiden. Förut var det nån enstaka. Irriterande!
Har också noterat att det finns en del som har flera konton. Samma snubbe men lite olika bilder (och kanske olika fake(?)namn)

Jag tycker det är massor med typer som kommer upp igen nuförtiden. Förut var det nån enstaka. Irriterande!
Har också noterat att det finns en del som har flera konton. Samma snubbe men lite olika bilder (och kanske olika fake(?)namn)

Jag får numera upp en massa långt utanför avståndsbegränsningen jag ställt in. Antagligen för jag för länge sen svept alla i närområdet. Men har ju hellre tomt än får folk som bor i Stockholm - vad fan.

Kanske av en slump fick ett svar varför folk svarar dåligt på Tinder - de läser inte profiltexten utan tittar bara på bilderna?

Sa hej till mina tre matchningar igår. Nu var det sent så att alla inte svarat betyder inget. Imorse hade en svarat dock. Vilket löd (som svar på mitt hej):
"Hej. Nu ska jag vara ärlig. Du är jättefin och intressant, men jag kan inte vara ihop med en rökare. Men slutar du så ;)"

Om vi bortser från att det är ett meddelande som kunde formulerats så mycket bättre så undrar jag om det inte avslöjade någonting....

För ja jag är rökare. Jag vet att det för många är uteslutet just därför. Så jag har skrivit det i själva profiltexten. Jag har inga problem alls med att folk vill ha någon som inte röker, och för att ge de en chans att styra undan i tid har jag varit tydlig.

Först undrade jag "men varför i hela friden svepte du höger först, satt du och tänkte "hon får sluta?" eller vad?" Blev rätt irriterad faktiskt. Tills det slog mig att han antagligen inte hade koll på det när han svepte höger. Eftersom han troligen bara kollat på bilderna. Och kollade texten först när han fick mitt meddelande.

Fantastiskt *ironi*. Inte ens den lilla korta texten på Tinder orkar folk läsa först...
Pratade lite med en manlig kompis och han sa att han helt enkelt sveper höger på alla. Utan någon som helst urskilning.

Men tinder är lite knepigt där då det är många som inte skriver något alls

Pratade lite med en manlig kompis och han sa att han helt enkelt sveper höger på alla. Utan någon som helst urskilning.

Men tinder är lite knepigt där då det är många som inte skriver något alls

Vad är poängen med det? Samma som med kopierade massmejl till alla på dejtingsiten, tråla hysteriskt i hopp om nåt napp?

Vad är poängen med det? Samma som med kopierade massmejl till alla på dejtingsiten, tråla hysteriskt i hopp om nåt napp?
Japp. Han sa att han aldrig får några matchningar så genom att svepa höger på alla får han iallafall något napp ja.
Och sen skriver han Hej läget och undrar varför ingen vill ha honom. Han har ingen text heller så jag försökte förklara för honom att han kanske skulle testa en annan taktik men jag vet inte om det gick in.

Mer Tindergnäll.

Imorse svarade en av de jag skrivit hej till.
Han skrev: Hej hej! ☺️
Jag: Godmorgon [namn]. Allt bra i gråvädret?
Han: Jadå.... sitter på kontoret i [ort]. Vad gör du?
Jag: Ligger i soffan och förundras över att tvättmaskinen inte fyller sig själv ungefär... Var gör du på kontoret, vad jobbar du med?

(han har ingen text i profilen så inte så jag frågar något jag kunde läst mig till)

And then it is silence...

De hör av sig, jag kollar in dem och ser att jag inte är intresserad av diverse anledningar och hör därför inte av mig. Hur svårt kan det vara att förstå det? Vissa tar det som att jag är intresserad bara för att jag kollat deras profil. De skickar sura/ledsna smileys, frågar varför jag inte skriver...
Eller varianten: "Jag förstår att det är svårt för dig som tjej att ta initiativ, så..." etc. Japp, så är det. :up: :D

Mer Tindergnäll.

Imorse svarade en av de jag skrivit hej till.
Han skrev: Hej hej! ☺️
Jag: Godmorgon [namn]. Allt bra i gråvädret?
Han: Jadå.... sitter på kontoret i [ort]. Vad gör du?
Jag: Ligger i soffan och förundras över att tvättmaskinen inte fyller sig själv ungefär... Var gör du på kontoret, vad jobbar du med?

(han har ingen text i profilen så inte så jag frågar något jag kunde läst mig till)

And then it is silence...
På nåt sätt känns det lite viktigt att veta lite vad männen jag har kontakt med jobbar med, men jag själv avskyr att få den frågan. Verkligen avskyr! :wtf:
Vet inte riktigt varför, men kanske för att jag är den enda som jobbar med det på min ort, så jag blir ändå tvungen att förklara lite runt för att inte bli avslöjad.

På nåt sätt känns det lite viktigt att veta lite vad männen jag har kontakt med jobbar med, men jag själv avskyr att få den frågan. Verkligen avskyr! :wtf:
Vet inte riktigt varför, men kanske för att jag är den enda som jobbar med det på min ort, så jag blir ändå tvungen att förklara lite runt för att inte bli avslöjad.

Man kan ju hoppa över att svara just för jag skrev annat med. Bara svara om tvätt eller något helt annat. Helt okej om man inte vill svara. Dock så var kontoret i en Stockholmsförort så tex "försäljning" hade inte sagt något.
Jag svarar "åt staten" på jobbfrågan, just för jag inte vill tala om precis var jag jobbar. För lätt räkna ut om jag svarar "på migrationsverkets förvar". Och svara "på Migrationsverket" leder till så många följdfrågor.

Imorse hade en svarat dock. Vilket löd (som svar på mitt hej):

Äh, nu är du väl lite väl cynisk?
Allt kan alltid formuleras bättre, men som "tack jag är inte intresserad" så var väl det där inget konstigt?

Jag tycker att många här i tråden verkar ha väldigt höga krav på förmågan att formulera sig vältaligt i text även i de kortaste meddelanden, som i verkligheten kanske har knappats ner vid kaffemaskinen på jobbet i all hast, eller på bussen.

Man får såklart vara kinkig med sådant, men man kan helt klart missa många fina kontakter om man tolkar in för mycket i sättet att uttrycka sig i skrift.

Jag själv skriver mycket "bättre" vid datorn än på mobilen tex. Jag tycker att det är osmidigt att bara skriva med en eller två fingrar så jag orkar liksom inte lägga min själ i skrivandet alla gånger. Jag är säkert inte ensam om det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 655
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 309
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation