Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så elak att jag hade nog bara svarat att "om vi inte kan ses där jag känner mig bekväm med att träffa en vilt främmande man, så får det vara".

Nu svarade han att han tänkte att det va lättare för mig att hitta plats där, men att vi kan ses vart jag vill.

Men jag har ändå ingen lust att ses. Måste klura på något annat att säga. Att jag är stressad och inte hinner, vilket är sant (även om allt i sådana här sammanhang tas som dåliga ursäkter).

Nu svarade han att han tänkte att det va lättare för mig att hitta plats där, men att vi kan ses vart jag vill.

Men jag har ändå ingen lust att ses. Måste klura på något annat att säga. Att jag är stressad och inte hinner, vilket är sant (även om allt i sådana här sammanhang tas som dåliga ursäkter).
Har du dålig magkänsla så lyssna på den. Däremot kan det ju vara klokt att bara ha en timme till att träffa någon, kanske du kan korta ner det till en halvtimme om det känns bra? (Hoppas förövrigt att du kollat upp honom så noga som möjligt på nätet innan)

Skriv bara att du har ångrat dig och inte vill ses. Det har jag gjort ett antal ggr när magkänslan protesterat. Man får ju faktiskt ändra sig!

Fast det är ju bilderna som är grejen på tinder. Hela appen bygger på ytlighet.
Jag hade inte ens någon text i min profil när jag tinderdejtade. Upptäckte att jag fick fler matchningar utan text :D

Jag vidhåller att finns det text, som man orkar läsa direkt efter en matchning, så kan man läsa den innan. Jag skulle säkerligen ha fler matchningar utan text men kvantitet är inte mitt mål. Då kan jag hålla till på BC

Jag vidhåller att finns det text, som man orkar läsa direkt efter en matchning, så kan man läsa den innan. Jag skulle säkerligen ha fler matchningar utan text men kvantitet är inte mitt mål. Då kan jag hålla till på BC
Jag brydde mig inte heller om antal matchningar, men nog minskar chansen att faktiskt träffa ngn man gillar om det sållas allt för hårt innan man ens har pratat med varandra..

Jag brydde mig inte heller om antal matchningar, men nog minskar chansen att faktiskt träffa ngn man gillar om det sållas allt för hårt innan man ens har pratat med varandra..

Absolut. Men i det här fallet så var chansen noll redan från början. Det är ju just därför jag har det i texten. Övrigt text sållar enbart på en punkt, att jag inte söker några engångsligg.

Och inget prat i världen skulle ju fått killen i fråga tycka det går bra med rökare tex.

Jag själv har inget emot de utan text, men finns text så läser jag den.

Jag hade en text som jag förväntar mig att folk läste då jag föredrar kvalité före kvantitet. Vad spelar det för roll om jag får flera tiotal matchningar om de ändå inte passar in på det jag söker/mig som person?

Jag har varit på dejt! Den andra sedan jag blev medlem i augusti.

Det var med han som skulle flyga hit över dagen. (Väldigt ambitiöst!) Han kom direkt från flyget och så umgicks vi i 2h och så åkte han hem igen, vi fikade större delen av tiden och tog en liten promenad efteråt. Han gick att förstå, trots dialekten. *puh!* Och det var inte tyst långa stunder. Först var vi båda lite nervösa och blyga, men det blev bättre om än inte helt avslappnat. Han verkar väldigt snäll och vänlig och såg bra ut, inte "ahmajgaddjagdöööör", men vem gör det? ;) Inte jag iallafall. Tror att det blir mer "fart" i honom när man lär känna honom.

Om han bodde här i stan skulle jag lätt vilja träffas igen snart.

När vi skiljdes åt (med en kram) så sa jag att jag haft väldigt trevligt och att jag kan tänka mig att ses igen och han gav intryck av att tycka samma sak.

Så vi får se vad som händer när han smält intrycken. Han kanske känner annorlunda men inte ville säga det öga mot öga.

Det är fortfarande lite jobbigt att han bor så långt bort. Men kanske är det värt ett försök!

Jag har varit på dejt! Den andra sedan jag blev medlem i augusti.

Det var med han som skulle flyga hit över dagen. (Väldigt ambitiöst!) Han kom direkt från flyget och så umgicks vi i 2h och så åkte han hem igen, vi fikade större delen av tiden och tog en liten promenad efteråt. Han gick att förstå, trots dialekten. *puh!* Och det var inte tyst långa stunder. Först var vi båda lite nervösa och blyga, men det blev bättre om än inte helt avslappnat. Han verkar väldigt snäll och vänlig och såg bra ut, inte "ahmajgaddjagdöööör", men vem gör det? ;) Inte jag iallafall. Tror att det blir mer "fart" i honom när man lär känna honom.

Om han bodde här i stan skulle jag lätt vilja träffas igen snart.

När vi skiljdes åt (med en kram) så sa jag att jag haft väldigt trevligt och att jag kan tänka mig att ses igen och han gav intryck av att tycka samma sak.

Så vi får se vad som händer när han smält intrycken. Han kanske känner annorlunda men inte ville säga det öga mot öga.

Det är fortfarande lite jobbigt att han bor så långt bort. Men kanske är det värt ett försök!

Jag rekommenderar inte distans, särskilt inte när det börjar så. Been there done that :cry:.

Jag rekommenderar inte distans, särskilt inte när det börjar så. Been there done that :cry:.
Nej jag vet att det är ett dåligt utgångsläge, samtidigt som det eventuellt kan vara bra för mig med ett distansförhållande OM det nu skulle leda till det. Men det är verkligen att gå händelserna i förväg.

Jag har varit singel i väldigt många år och har inte ens kysst någon de senaste kanske 7-8åren, jag har tappat räkningen. Det är stor risk att jag drabbas av panik om det blir "för mycket". Jag vill att saker och ting ska få ta tid.

Det kan bli en trevlig vänskap också.
Jag har ställt in mig på att försöka undvika att problematisera för mycket innan det faktiskt visar sig finnas problem.

"Hej!
Jag kom precis hem från träningen och såg din profil och tänkte wow vilken tjej!
Men beauty is common!
Nämn tre egenskaper hos dig själv, som inte har med utseende att göra, som gör att jag skulle vilja träffa dig.
MVH xxx"

Dryg eller vad?

"Hej!
Jag kom precis hem från träningen och såg din profil och tänkte wow vilken tjej!
Men beauty is common!
Nämn tre egenskaper hos dig själv, som inte har med utseende att göra, som gör att jag skulle vilja träffa dig.
MVH xxx"

Dryg eller vad?

Alltså egentligen tycker jag att det är en kul grej, att snacka om saker bortom utseende. Men INTE SÅ! Tänk om han bara hade låtit bli att göra det så att det liksom låter som om det är för din skull. Och tänk om han låtit bli att ha sån manlig jävla hybris. :up:

"Hej!
Men beauty is common!
MVH xxx"

Dryg eller vad?

Det där låter onekligen bekant, har själv fått en variant på den :D

(och varför ska jag tala om för någon varför denne ska vilja träffa mig? Jag föredrar att inte behöva övertala folk om sådant)

Åh, jag hade glömt bort mitt extrakonto på Ds!

Loggade nu in och insåg återigen att
a) ordet "Bisexuell" i många mäns huvud är synonymt med "Trekantsmaterial". Eller "Jag letar en tjej åt min tjej, är du intresserad?".
Hej, läste i din profil och tänkte kanske kanske. Jag (mannen) söker främst en tjej till min tjej. Hon har aldrig varit med en av samma kön och hon längtar. Hon är undergiven och vill blir dominerad sexuellt. Hon är smal och söt och jätte snäll. Hör av dig om du är intresserad så får du se bilder på henne.
Brukar svara att det är mer effektivt om kvinnorna ifråga skriver själva. Det händer aldrig ;)

b) Vissa raggmejl är ... konstiga även på ett plan bortom det rent sexuella.
...¤ Vankar omkring inne hos dig... Stryker mig runt dina ben... Buffar med nosen...
Insuper dina dofter (tycker att du doftar ljuvligt - smakar säkert lika ljuvligt; )
S p i n n e r pga/för dig... ¤

-Hej, Sötnos!
-Jag e grymt nyfiken på dig!

-Tycker du om Tigrar?

c) Vissa påminner mig ändå varför jag fortsätter samla på alla dessa inviter, för nog förekommer det kreativitet. :D
Jag är den här typen.
Jag är ganska vettig. Tar inte åt mig för småsaker. Erkänner när jag har fel. Kommer inte att dra till med: "Såatteh, ligga?" I fjärde replikskiftet. Inte sådär otroligt kåt. Snäll, men aldrig mjäkig. Förstår saker.

"Hej!
Men beauty is common!
MVH xxx"

Dryg eller vad?
Tänk vad kul om han åtminstone försökt rädda det genom att skriva tre egenskaper hos sig själv som han tror att du skulle gilla.. Håller med dig om att det där mest ser drygt ut.

a) ordet "Bisexuell" i många mäns huvud är synonymt med "Trekantsmaterial". Eller "Jag letar en tjej åt min tjej, är du intresserad?".

Det där känner jag igen. Någon gång när jag hade pratat om bisexualitet offentligt, fick jag mail med sådana förslag till min jobbmailadress ett bra tag efteråt.

"Hej!
Men beauty is common!
MVH xxx"

Dryg eller vad?
Hm. Jag hade kanske svarat typ:

"Om du efter att ha besökt min profilsida inte hittat något av intresse annat än mitt utseende så är det nog bättre att du letar vidare, jag träffar hellre folk som tycker att jag verkar lite intressant än någon som vill att jag ska bevisa något för att de ska vilja träffa mig. Men det var kanske inte så du menade? Lycka till vidare i sökandet hursomhelst och ha en fortsatt fin söndag!"

(Det förutsätter att du har fyllt i din profil med text och info om dig själv)

Det där känner jag igen. Någon gång när jag hade pratat om bisexualitet offentligt, fick jag mail med sådana förslag till min jobbmailadress ett bra tag efteråt.

Jag har slutat ange mig själv som bisexuell på de ställen man kan välja läggning. På förekommen redan beskriven anledning... Män klarar dåligt att hantera det :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 652
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023