Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur går det för er andra?
Uselt! Knappt några matcher alls på Tinder, och skriver jag till någon som jag råkar matcha med så får jag inget svar.
En kille jag länge har haft kontakt med på hp, och som jag är/var nyfiken på, skrev för ett tag sedan att vi förmodligen aldrig kommer att träffas. Vi bor en bit ifrån varandra och han har tidigare sagt att han är nyfiken på min ort och har t.o.m funderat på att flytta hit. Jag har två gånger sagt att han är välkommen, och t.o.m förklarat att jag menar det...men ingen respons. Antar att jag bara är en trevlig brevvän.
Irl har jag ett span...som är gift, men som jag noterat att har tagit av sig ringen någon gång under hösten. Kanske betyder nåt, kanske inte. Kanske är han lyckligt gift.

Jag har precis kommit hem efter att ha träffat HP-dejten från i lördags igen. Snack och film hemma hos honom. 6h flög iväg, det måste väl ändå vara ett gott tecken :p
Inget mer än att sitta nära i soffan typ men det känns bra, har gått väldigt fort fram med dejter tidigare och det har bara blivit :turd:

Han har sagt att han känner sig tveksam till om han får plats i mitt liv. Jag har gjort klart att mina hundar och hundträningen tar tid och det fick honom att backa efter första dejten. Men han vill fortsätta träffas ändå -för att kanske kunna fortsätta vara vänner. Hur tänker ni om det?
Jag behöver inte fler vänner som jag inte har tid att träffa. Jag söker en framtida partner. Hade ni sagt tack och hej eller gett det en chans?
Om du inte är intresserad av honom som vän så säg det!
Om det verkligen är så att era behov inte riktigt går att få ihop (ditt behov av att få träna med hundarna och hans behov av att umgås ofta) så får man ju respektera det. Klokt att han tar upp det direkt tänker jag!

Om du inte är intresserad av honom som vän så säg det!
Om det verkligen är så att era behov inte riktigt går att få ihop (ditt behov av att få träna med hundarna och hans behov av att umgås ofta) så får man ju respektera det. Klokt att han tar upp det direkt tänker jag!

och @Red_Chili och @Myblackcat svarar alla tillsammans!

Min plan var att när vi träffades igår förklara hur jag ser på min tid för en framtida partner men vi pratade om så mycket annat så det glömdes bort.
Det är bra att han tar upp det redan nu, det håller jag med om!
Jag ville mest höra ifall ni tyckte att jag skulle lägga benen på ryggen och dra :D för det vill jag nog inte..:angel:

och @Red_Chili och @Myblackcat svarar alla tillsammans!

Min plan var att när vi träffades igår förklara hur jag ser på min tid för en framtida partner men vi pratade om så mycket annat så det glömdes bort.
Det är bra att han tar upp det redan nu, det håller jag med om!
Jag ville mest höra ifall ni tyckte att jag skulle lägga benen på ryggen och dra :D för det vill jag nog inte..:angel:
Ta nästa tillfälle och försök förklara hur du ändå ser att ni ska få tid tillsammans även om du har mycket annat. Det viktiga är kanske att bekräfta att du vill och kan ge honom tid?

"Tjingiling!

Kikade in och blev nyfiken så tänkte att några enkla rader kunde vara en bra start. ;)
Antar att du blir mailbombad men om du som jag gillar trevliga middagar, mysiga weekends, sköna promenader, varma bubbelbad och inte minst massa sex tror jag det kan vara värt att svara på detta mail. ;)
Några skojiga planer för helgen?

Resglad av dig?;)
Om du får välj på häng i solen eller häng i alperna. Vad föredrar du då? "

Jag stör mig på det understrukna och har hört det förut. De antar att jag blir mailbombad för att jag är tjej. Svar: Nej.

Och det där med att vilja ha mkt sex :grin:. Verkar som det är killar som varit i förhållanden som blivit sexlösa och vill gardera sig inför nästa. Jag blir bara avtänd då det känns så jävla desperat.

Uselt! Knappt några matcher alls på Tinder, och skriver jag till någon som jag råkar matcha med så får jag inget svar.
En kille jag länge har haft kontakt med på hp, och som jag är/var nyfiken på, skrev för ett tag sedan att vi förmodligen aldrig kommer att träffas. Vi bor en bit ifrån varandra och han har tidigare sagt att han är nyfiken på min ort och har t.o.m funderat på att flytta hit. Jag har två gånger sagt att han är välkommen, och t.o.m förklarat att jag menar det...men ingen respons. Antar att jag bara är en trevlig brevvän.
Irl har jag ett span...som är gift, men som jag noterat att har tagit av sig ringen någon gång under hösten. Kanske betyder nåt, kanske inte. Kanske är han lyckligt gift.

Så är det för mig åxå. Tinder är dött.

"Tjingiling!

Kikade in och blev nyfiken så tänkte att några enkla rader kunde vara en bra start. ;)
Antar att du blir mailbombad men om du som jag gillar trevliga middagar, mysiga weekends, sköna promenader, varma bubbelbad och inte minst massa sex tror jag det kan vara värt att svara på detta mail. ;)
Några skojiga planer för helgen?

Resglad av dig?;)
Om du får välj på häng i solen eller häng i alperna. Vad föredrar du då? "

Jag stör mig på det understrukna och har hört det förut. De antar att jag blir mailbombad för att jag är tjej. Svar: Nej.

Och det där med att vilja ha mkt sex :grin:. Verkar som det är killar som varit i förhållanden som blivit sexlösa och vill gardera sig inför nästa. Jag blir bara avtänd då det känns så jävla desperat.
Håller med om att det understrukna är så avtändande! Vilket är synd i detta fall för annars tycker jag att det var ett bra mail med lite tydliga frågor och även lite info som man kan spinna vidare på. Om hans profil verkar ok, jag är på bra humör och hade tid hade jag nog försökt bortse från det understrukna och svarat och se om det är något återkommande eller om karln ändå är vettig. Men annars inte.

Jag gick faktiskt med i (eller vad man säger) tinder igår och ska eventuellt på dejt på söndag.
Har extremt låga förväntningar men det är en väldigt rolig prick, precis min humor.

Fick en annan match som skrev "berätta om dig själv" och jag hatar verkligen just det, det får mig att känna mig som att jag är på arbetsintervju.
När jag försökte förklara att jag inte är så förtjust i det upplägget fick jag ett " kom igen hur svårt kan det vara "
:meh:
Hur svårt kan det vara att bara starta en någorlunda intelligent konversation?

Ja just det, jag fick även en "vem är du" och fick sätta mig på händerna för att inte svara "vem är jag levande charader".

Funderar lite på varför det står 1:a och 2:a på gemensamma kontakter och varför vissa av mina vänner verkar vara gemensam kontakt med i princip varenda filur på tinder.

Hmm. Undrar om det är en slump jag kallade Tinder för skit - och nu fått match på tre likes irad?
Återstår att se om någon vill prata - jag är skeptisk...
Av nyfikenhet, börjar du prata med folk eller väntar du på att de ska ta kontakt med dig?
Personligen har de enda som inte pratat med mig varit de jag inte kontaktat själv (och då är det lika mycket mitt fel). Och oftast var jag inte särskilt rolig i första kontakten, typ ett hej och "hur är läget" (det mest fantasilösa man kan komma på) men jag har alltid fått svar.

Av nyfikenhet, börjar du prata med folk eller väntar du på att de ska ta kontakt med dig?
Personligen har de enda som inte pratat med mig varit de jag inte kontaktat själv (och då är det lika mycket mitt fel). Och oftast var jag inte särskilt rolig i första kontakten, typ ett hej och "hur är läget" (det mest fantasilösa man kan komma på) men jag har alltid fått svar.

Det har varit olika. Jag brukar säga hej i alla fall, men olika om jag låtit det "stanna" där och väntat på respons eller ansträngt mig lite mer. Är inte bara tyst (då är ju jag en sån jag själv irriterar mig på ;))

Ungefär 50% svarar - men är inte intresserade av mer än "vad händer ikväll?"-prat som dör efter 2-3 medd.

Edit. Kollade och jag brukar rensa boet dem rätt fort men har tex en som gav mig en superlike tom. Vi matchade 8/11. Jag sa hej samma dag. Thats it. Inget svar.

Funderar lite på varför det står 1:a och 2:a på gemensamma kontakter och varför vissa av mina vänner verkar vara gemensam kontakt med i princip varenda filur på tinder.

Jag har räknat ut att det borde vara "led" eller nåt?. Står det 2:a så typ finns personen bland min väns vänners vänner eller nåt sånt? Alltså hur långt från den angivna kontakten tinderpersonen finns?

Jag har nämligen stalkat lite i vänlistor ibland. Och står det en 2:a finns personen inte i utpekad väns vänlista.

Är de vänner med min vän står det direkt (vän med NN).

Jag har räknat ut att det borde vara "led" eller nåt?. Står det 2:a så typ finns personen bland min väns vänners vänner eller nåt sånt? Alltså hur långt från den angivna kontakten tinderpersonen finns?

Jag har nämligen stalkat lite i vänlistor ibland. Och står det en 2:a finns personen inte i utpekad väns vänlista.

Är de vänner med min vän står det direkt (vän med NN).
Okej..
Då blir genast nästa fundering på varför det skulle vara intressant att personen är en bekants bekant.
Är det för att det ska vara lättare att hitta igen personen?

Okej..
Då blir genast nästa fundering på varför det skulle vara intressant att personen är en bekants bekant.
Är det för att det ska vara lättare att hitta igen personen?

Inte den blekaste. Jag varken förstår eller tycker om den kopplingen till FB.

Ska jag gissa ska det vara nån sorts "måste vara en reko person om vi har anknytning via vänner på FB". Vilket är typ lika pålitligt som att det måste vara en reko person eftersom det är fredag idag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 660
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 318
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 530
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Dejtingtråden del 38