Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klart att det är hans ansvar. Samtidigt: jag tror att det i längden är kontraproduktivt även för henne själv att svara den här göken. Sexkontaktsajterna är säkert ännu mer drabbade av t ex runktroll än vanliga dejtingsajter. Så vill man ha folk som är seriöst intresserade av sexkontakter på sajten så är det bättre att frysa ut trollen.

Ja, så kan det säkert vara.

Jag håller med i mycket, men om man inte har förmågan att uttrycka sig väl i skrift? Du tex är otroligt skicklig, jag är inte i närheten. Och de som nätdejtar upplever ofta, kan vi läsa om, hur tafatt många skriver. Så jag har svårt att se att det går att lösa på det vis du hoppas på, just för bristande förmåga att uttrycka sig mycket väl i skrift.
Tack så mycket för de fina orden! :heart Jag är inte alltid särskilt bra på att uttrycka mig dock, särskilt inte när jag inte har tid att sitta och fundera ihop ett bra svar. Har sagt mycket dumt genom åren och gör det fortfarande.

Du har absolut en poäng, många har svårt för att uttrycka sig, men många gånger tycker jag också att människor snarare ramlar runt som elefanter i porslinsbutiker helt enkelt för att de aldrig tänkt på att det de säger kan vara över någons gräns, de har aldrig reflekterat över olika alternativ för de tycker inte att det behövs. Om de uppmanas att göra det, tänka efter, så tror jag många också kan förändras till det bättre.

Några allmänna tips:

*En enkel lösning om man känner sig osäker är att hålla sig till de arenor där man tillåts vara lite tafatt, inte så smidig och där det kan vara naturligt att gå rakt på sak. Tex speciella sidor, fester och events för andra med liknande kinks, där människor troligtvis förstår vad du syftar på och vilka intentioner du har även om du inte uttrycker dig perfekt.

*Ett annat knep är att tänka på det som en stege. En stege kan ibland ha en bred bas med smalare pinnar högre upp, men sällan tvärtom - då blir den instabil. Börja med de bredaste definitionerna, var så luddig som möjligt, klättra sedan upp på det specifika, smalare. För många med kinks kan ord som "bdsm", "dominant" eller "undergiven" vara den nedersta pinnen.

Tex så börjar jag inte med att skriva/säga "Jag gillar att skära människor med knivar" i min första kontakt (om inte sammanhanget gör det till en helt rimlig sak att säga), för knivar och blodsutgjutelse ligger ganska högt upp på stegen, det är rätt specifikt, jag säger kanske snarare att jag gillar bdsm och hårt sex. Redan på pinnen "bdsm" försvinner en mängd människor, sedan klättrar man försiktigt, steg för steg, upp till sådant som är smalare, sådant som kanske kräver att man är insatt, sådant som kan vara potentiellt triggande för människor som varit utsatta för våld och övergrepp osv. Förhoppningsvis hittar man någon som hänger med hela vägen.

Min poäng här är att det inte behöver vara särskilt komplicerat att göra små, enkla anpassningar som kan betyda väldigt mycket för andra människor och deras upplevelse av dig, din kink osv.

Klart att det är hans ansvar. Samtidigt: jag tror att det i längden är kontraproduktivt även för henne själv att svara den här göken. Sexkontaktsajterna är säkert ännu mer drabbade av t ex runktroll än vanliga dejtingsajter. Så vill man ha folk som är seriöst intresserade av sexkontakter på sajten så är det bättre att frysa ut trollen.

Nu var jag iofs rätt kortlivad på DS, men jag upplevde absolut att det var mycket mycket färre gränslösa män och oombedda inviter där än på mainstreamsidorna. Mailen var i regel genomtänkta och välformulerade och männen bakom verkade genuint intresserade av mig som människa, istället för HPs totalt hjärndöda och nedlåtande "jag gillar också hundar" eller "Sex?".

Jag lämnade siten ändå efter rätt kort tid, då jag inte alls känner igen mig i att ha så stor tonvikt på sex. Det är helt enkelt inte viktigt nog för mig för att jag ska orka bry mig om att fundera på det ;)

Tack så mycket för de fina orden! :heart Jag är inte alltid särskilt bra på att uttrycka mig dock, särskilt inte när jag inte har tid att sitta och fundera ihop ett bra svar. Har sagt mycket dumt genom åren och gör det fortfarande.

Du har absolut en poäng, många har svårt för att uttrycka sig, men många gånger tycker jag också att människor snarare ramlar runt som elefanter i porslinsbutiker helt enkelt för att de aldrig tänkt på att det de säger kan vara över någons gräns, de har aldrig reflekterat över olika alternativ för de tycker inte att det behövs. Om de uppmanas att göra det, tänka efter, så tror jag många också kan förändras till det bättre.

Några allmänna tips:

*En enkel lösning om man känner sig osäker är att hålla sig till de arenor där man tillåts vara lite tafatt, inte så smidig och där det kan vara naturligt att gå rakt på sak. Tex speciella sidor, fester och events för andra med liknande kinks, där människor troligtvis förstår vad du syftar på och vilka intentioner du har även om du inte uttrycker dig perfekt.

*Ett annat knep är att tänka på det som en stege. En stege kan ibland ha en bred bas med smalare pinnar högre upp, men sällan tvärtom - då blir den instabil. Börja med de bredaste definitionerna, var så luddig som möjligt, klättra sedan upp på det specifika, smalare. För många med kinks kan ord som "bdsm", "dominant" eller "undergiven" vara den nedersta pinnen.

Tex så börjar jag inte med att skriva/säga "Jag gillar att skära människor med knivar" i min första kontakt (om inte sammanhanget gör det till en helt rimlig sak att säga), för knivar och blodsutgjutelse ligger ganska högt upp på stegen, det är rätt specifikt, jag säger kanske snarare att jag gillar bdsm och hårt sex. Redan på pinnen "bdsm" försvinner en mängd människor, sedan klättrar man försiktigt, steg för steg, upp till sådant som är smalare, sådant som kanske kräver att man är insatt, sådant som kan vara potentiellt triggande för människor som varit utsatta för våld och övergrepp osv. Förhoppningsvis hittar man någon som hänger med hela vägen.

Min poäng här är att det inte behöver vara särskilt komplicerat att göra små, enkla anpassningar som kan betyda väldigt mycket för andra människor och deras upplevelse av dig, din kink osv.
Och om du praktiskt taget inleder en konversation med någon helt okänd i ett helt "vanligt" sammanhang (jag vill inte kalla det vaniljsammanhang, för då bör det ju vara uttalat att här dejtar vi som är vanilj, vilket jag aldrig har stött på) med att skriva att du gillar att skära människor med knivar, ja, då är det svårt för mig att se att det är kink shaming att blocka dig (och ringa polisen). Väldigt många skulle överhuvudtaget inte associera de där knivarna med sex, precis som väldigt många inte associerar gangbang med sex (utan med sexualiserade övergrepp, vilket är en annan sak).

Uttryck som "bdsm" och "hårda tag" associerar nog däremot de flesta med sex, oavsett om de gillar det eller inte. Det är ungefär som andra livsstilar och preferenser som man kan eller inte kan tänka sig att leva med. Om man inte vet om jag är intresserad av bilar, är det en dålig idé att inleda konversationen med mig genom att prata om något väldigt specifikt med facktermer som gäller bilar.

Och om du praktiskt taget inleder en konversation med någon helt okänd i ett helt "vanligt" sammanhang (jag vill inte kalla det vaniljsammanhang, för då bör det ju vara uttalat att här dejtar vi som är vanilj, vilket jag aldrig har stött på) med att skriva att du gillar att skära människor med knivar, ja, då är det svårt för mig att se att det är kink shaming att blocka dig (och ringa polisen). Väldigt många skulle överhuvudtaget inte associera de där knivarna med sex, precis som väldigt många inte associerar gangbang med sex (utan med sexualiserade övergrepp, vilket är en annan sak).

Uttryck som "bdsm" och "hårda tag" associerar nog däremot de flesta med sex, oavsett om de gillar det eller inte. Det är ungefär som andra livsstilar och preferenser som man kan eller inte kan tänka sig att leva med. Om man inte vet om jag är intresserad av bilar, är det en dålig idé att inleda konversationen med mig genom att prata om något väldigt specifikt med facktermer som gäller bilar.
Haha! :D Om någon inledde en konversation så med mig är det möjligt att jag skulle ringa polisen jag med, trots att jag också gillar att skära människor med knivar.

Det vore förstås helt över gränsen att inte ens nämna sex innan man slänger ur sig det, men även efter en enkel fråga som "vilka sexuella preferenser har du?" skulle jag se det som direkt olämpligt att inleda med det i ett vanligt sammanhang. Det blir lätt obehagligt helt enkelt. En okänd människa kan efter minimal kontakt med mig omöjligt veta om jag är en ansvarsfull person, fullständigt bortom all kontroll eller någonstans mittemellan. Om jag slänger ur mig sådant i fel sammanhang kan det ju tolkas som att jag inte tar så allvarligt på ansvar och snarare lutar åt andra sidan spektrat, hur väl jag än menar.

Skicka länk till busstidtabellerna.

Hade en gång kontakt med en tjej som skulle till Göteborg, så vi skrev om att hon skulle plocka upp mig då jag skulle ner samtidigt ändå. Nu hade vi inte setts innan så det kändes väl lite sisådär, och var väl inte helt allvarligt men ändå. Efter många turer om vilken dag mm och mm så åkte vi då - bara det att det blev så att jag åkte min bil och hon tog tåget.
Vi träffades aldrig, men lite roligt åt det hade förhoppningsvis inte bara jag - så det kan gå.

Vad är det med hp-killarna nuförtiden?
De hör av sig, jag kollar in dem och ser att jag inte är intresserad av diverse anledningar och hör därför inte av mig. Hur svårt kan det vara att förstå det? Vissa tar det som att jag är intresserad bara för att jag kollat deras profil. De skickar sura/ledsna smileys, frågar varför jag inte skriver...
Börjar tröttna på hp och verkar som tinder börjat få lite liv igen. Har varit dött ett tag.

Ska träffa en kille imorgon. Får bli en sån där kort dejt då jag känner mig opeppad sedan sista då jag blev totaldissad utan att veta varför.

Hur går det för er andra?

Jag hoppar in här även om jag egentligen är lite för upptagen för dejting och så. Men jag har försökt on and off (inte tillräckligt för att skriva här :p).
Hade Tinder ett par veckor. Var noga med att bara swipa höger på de jag potentiellt faktiskt kunde tänka mig att träffa, och ingen som jag kände lite "kanske" med. Jag vet att jag är en sån som lätt slutar svara om det blir en besvärande konversation (drar mig för att öppna appen mm), så jag ville verkligen hålla min motivation uppe. Fick kontakt med en hel del killar, men de flesta flöt ut i sanden genom att vi inte fick någon ordentlig meningsfull konversation så jag slutade oftast svara när jag inte orkade dra vidare på den.
Dock träffade jag en, lade till fyra-fem på snapchat och har daglig kontakt med två. Den jag mötte visade sig vara en jättebra vän, men inget mer. Fanns ingen attraktion så, men otroligt trevlig kille som jag först träffade över en fika och sen umgicks med en till kväll.
Den andra har jag pratat om att träffa i ganska precis en månad nu (tack snapchat för att du håller koll på våran snap-streak på 31 dagar), men det blir inte av. Jag är en sån som verkligen vill planera att mötas där och då, vid den tiden på den platsen, medan han är mer spontan och rörlig. Så alla träffar har liksom runnit ut i sanden. Efter att jag pratat med denna kille i 2-3 dagar så slutade jag gå in på Tinder. Orkade inte, det var psykiskt påfrestande även om jag inte alls träffat på några gränslösa knäppgökar.

MEN, självklart stöter jag på en kille i vardagen istället (hade nästan gett upp på sånt). Jag hjälpte till som funktionär på en tävling inom en sport vi båda är intresserade av och han var en av de tävlande. Första dagen tyckte jag att han såg hemskt bekant ut, men sen insåg jag att jag följde honom på Instagram. :D Vågade inte gå fram till honom då (kändes lite b att komma fram och säga "hej jag följer dig på instagram"), men ångrar det grovt nu efteråt då jag samlade mod till mig och skickade iväg ett meddelande på instagram på söndagskvällen. Nu pratar vi konstant dagligen. :p
Vi har samma intresse/livsstil inom sporten (något jag inte hade med någon av tinderkillarna), konversationerna verkligen flyter på och han ser grymt bra ut. Vi ska se till att träffas snart efter att han kommer hem från en resa till Umeå, men jag känner att jag redan tänker på honom alldeles för mycket. Kändes väldigt spontant att träffa på honom sådär haha. Enda nackdelen är att han bor över en timmes resa ifrån mig och jag har ingen bil, men men, hoppas att det flyter på bra. :)

Jag har precis kommit hem efter att ha träffat HP-dejten från i lördags igen. Snack och film hemma hos honom. 6h flög iväg, det måste väl ändå vara ett gott tecken :p
Inget mer än att sitta nära i soffan typ men det känns bra, har gått väldigt fort fram med dejter tidigare och det har bara blivit :turd:

Han har sagt att han känner sig tveksam till om han får plats i mitt liv. Jag har gjort klart att mina hundar och hundträningen tar tid och det fick honom att backa efter första dejten. Men han vill fortsätta träffas ändå -för att kanske kunna fortsätta vara vänner. Hur tänker ni om det?
Jag behöver inte fler vänner som jag inte har tid att träffa. Jag söker en framtida partner. Hade ni sagt tack och hej eller gett det en chans?

Vad är det med hp-killarna nuförtiden?
De hör av sig, jag kollar in dem och ser att jag inte är intresserad av diverse anledningar och hör därför inte av mig. Hur svårt kan det vara att förstå det? Vissa tar det som att jag är intresserad bara för att jag kollat deras profil. De skickar sura/ledsna smileys, frågar varför jag inte skriver...
Börjar tröttna på hp och verkar som tinder börjat få lite liv igen. Har varit dött ett tag.

Ska träffa en kille imorgon. Får bli en sån där kort dejt då jag känner mig opeppad sedan sista då jag blev totaldissad utan att veta varför.

Hur går det för er andra?

Usch jag har samma erfarenhet av de flesta killarna på HP. En del ger sig verkligen inte! :wtf:
Jag har nån som har skrivit samma radda om att min profil intresserar honom 3gånger -exakt samma ord! :banghead:

Jag har precis kommit hem efter att ha träffat HP-dejten från i lördags igen. Snack och film hemma hos honom. 6h flög iväg, det måste väl ändå vara ett gott tecken :p
Inget mer än att sitta nära i soffan typ men det känns bra, har gått väldigt fort fram med dejter tidigare och det har bara blivit :turd:

Han har sagt att han känner sig tveksam till om han får plats i mitt liv. Jag har gjort klart att mina hundar och hundträningen tar tid och det fick honom att backa efter första dejten. Men han vill fortsätta träffas ändå -för att kanske kunna fortsätta vara vänner. Hur tänker ni om det?
Jag behöver inte fler vänner som jag inte har tid att träffa. Jag söker en framtida partner. Hade ni sagt tack och hej eller gett det en chans?

Jag har generellt inget mot nya kompisar, men om man känner att man har så fullt upp att knappt har tid att umgås med de man redan har blir det nog lite svårt. Men klickar man bra som kompisar så varför inte. Min brorsa är ett bra exempel på en som fått flera kompisar från nätdejting. Då var de överens om att de endast klickade som vänner och fortsatt umgås som det.

Om du har tid att träffa en partner men inte en vän av någon anledning, förklara det för honom, förklara hur du kommer ha tid osv.
Jag har själv undvikit att inleda kontakt med människor som målar upp en bild av att de knappt har tid med något alls förutom sig själva och redan befintliga intressen/vänner, för jag har inget intresse av att försöka skapa kontakt med någon som inte har tid och lust med mig. Att han backar när du berättar om hundarna kan jag därför förstå, men han borde ju också kunna förstå att det kan fungera trots det bara du berättar hur du tänker kring allt.
Bra kommunikation brukar lösa det mesta ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 660
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 318
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 530
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation