Tack så mycket för de fina orden!
Jag är inte alltid särskilt bra på att uttrycka mig dock, särskilt inte när jag inte har tid att sitta och fundera ihop ett bra svar. Har sagt mycket dumt genom åren och gör det fortfarande.
Du har absolut en poäng, många har svårt för att uttrycka sig, men många gånger tycker jag också att människor snarare ramlar runt som elefanter i porslinsbutiker helt enkelt för att de aldrig tänkt på att det de säger kan vara över någons gräns, de har aldrig reflekterat över olika alternativ för de tycker inte att det behövs. Om de uppmanas att göra det, tänka efter, så tror jag många också kan förändras till det bättre.
Några allmänna tips:
*En enkel lösning om man känner sig osäker är att hålla sig till de arenor där man tillåts vara lite tafatt, inte så smidig och där det kan vara naturligt att gå rakt på sak. Tex speciella sidor, fester och events för andra med liknande kinks, där människor troligtvis förstår vad du syftar på och vilka intentioner du har även om du inte uttrycker dig perfekt.
*Ett annat knep är att tänka på det som en stege. En stege kan ibland ha en bred bas med smalare pinnar högre upp, men sällan tvärtom - då blir den instabil. Börja med de bredaste definitionerna, var så luddig som möjligt, klättra sedan upp på det specifika, smalare. För många med kinks kan ord som "bdsm", "dominant" eller "undergiven" vara den nedersta pinnen.
Tex så börjar jag inte med att skriva/säga "Jag gillar att skära människor med knivar" i min första kontakt (om inte sammanhanget gör det till en helt rimlig sak att säga), för knivar och blodsutgjutelse ligger ganska högt upp på stegen, det är rätt specifikt, jag säger kanske snarare att jag gillar bdsm och hårt sex. Redan på pinnen "bdsm" försvinner en mängd människor, sedan klättrar man försiktigt, steg för steg, upp till sådant som är smalare, sådant som kanske kräver att man är insatt, sådant som kan vara potentiellt triggande för människor som varit utsatta för våld och övergrepp osv. Förhoppningsvis hittar man någon som hänger med hela vägen.
Min poäng här är att det inte behöver vara särskilt komplicerat att göra små, enkla anpassningar som kan betyda väldigt mycket för andra människor och deras upplevelse av dig, din kink osv.