Sv: Insider ikväll
Nej, kenneln med egna stamtavlor tyckte inte jag heller kändes seriös. Det kan ju faktiskt vara så som SKK sa om kenneln, att dom blandra shnauzer och pudel. Det vet ju egentligen inte vi något om.
Jag är också emot viss blandras avel. Jag vet folk som avlar på sina blandras tikar bara för att dom brukar bli lugnare då. Visa av dom tikarna är sådana i lynnet att jag hade inte ens avlat på dom om dom varit renrasiga...
Jag är inte för blandrasavel. Särskillt inte den som bedrivs till största del av folk som inte har nån aning om vad dom pysslar med. Och jag tyckte inte den där kenneln med egna stamtavlor kändes något seriös. Jag hade köpt en blandras idag om jag fått välja (har ingen hund) men Skk schabblade verkligen till det för sig på programmet. Att dessutom ha som ursäkt att det är en växande klubb med många anhängare som litar på dom vet jag inte hur man kan tolka som positivt.
Dom tar då in nya "litande" personer som tror att skk vet bäst och visa dessa sjuka sönderavlade hundar?
Nej, kenneln med egna stamtavlor tyckte inte jag heller kändes seriös. Det kan ju faktiskt vara så som SKK sa om kenneln, att dom blandra shnauzer och pudel. Det vet ju egentligen inte vi något om.
Jag är också emot viss blandras avel. Jag vet folk som avlar på sina blandras tikar bara för att dom brukar bli lugnare då. Visa av dom tikarna är sådana i lynnet att jag hade inte ens avlat på dom om dom varit renrasiga...