Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är schabrador en ras egentligen? Kom att tänka på det nu...
Fick en chock när min väninna forskade lite kring Engelsk Staff. Typ 85% av hundarna som är röntgade har minst C-höfter. Plus att mängder är oröntgade. När hon frågade en uppfödare om varje hon avlade på C och D-höfter blev svaret; "Staffen har ju problem med höfterna så.." Är det inte då man ska minska avelsbasen?! Importera in friska individer och nytt blod?!
Jag menar fortfarande att SKK har yttersta ansvaret när man som förstahundsägare vill ha hjälp att välja valp. Det är ju SKK man känner till om man ej är insatt.
Nu känns det som man får ligga inne med all kunskap själv för att få en bra hund.
Kommer aldrig gå med i SKK efter det programmet
Det borde väl helt enkelt finnas en annan (mer seriös) organisation där man kunde vara medlem och registrera sina valpar? Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bojkotta SKK och deras "storebrorsmentalitet" om det bara fanns ett alternativ! Fattar ni hur mycket pengar SKK drar in på alla medlemsavgifter, utställnings- och övriga tävlingsanmälningar + alla registreringsavgifter? Om det fanns en organisation som konsekvent vägrar att registrera valpar i raser där ärftliga sjukdomar och extrem exteriör påverkar rasens hälsa, så skulle jag gladeligen gå ur SKK och istället gå med i en organisation som har hundarnas väl och ve som rättesnöre! Idag är man ju faktiskt TVUNGEN att vara med i SKK vare sig man vill eller inte, eftersom det inte finns något alternativ om man vill vara seriös... det är ju inte klokt, egentligen!Hur ska det då kunna bli bättre? SKK försvinner inte bara för att man inte går med, och det kan inte bli någon ändring om inte folk med annan inställning till hur arbetet ska göras engagerar sig.
Är schabrador en ras egentligen? Kom att tänka på det nu...
A & B-höfter går utmärkt att avla på eftersom ingen av dem är dysplastiska
ja vad säger ni,ni som tittat/tittar på det?
helt plötsligt så förändrades min uppfattning om SKK väldigt mkt...