Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag glömde svara, satt också och funderade över bästa förklaringen men @Unafraids förklaring är bra. Likväl?

Så har jag alltid tolkat det. Använder inte ordet själv men reagerar inte över det när folk använder det...

Ett uttryck jag själv använder är däremot "på rikt" om nåt är verkligen riktigt äkta. Ett kraftuttryck litegranna. Jag tror det är väldigt lokalt.
 
Likväl verkar vara den gängse synonymen efter googling inatt.
Tror att de flesta som inte har 'liks' i sitt språk säger att "det måste ändå göras"?

Jag trodde knappt det fanns folk som använde 'likväl' i sitt vardagsspråk, men det kanske det gör på sina håll?
 
När jag flyttade in i mitt hus lämnade fg ägare en bokhylla från 80-talet. Den plockades undan, men i helgen fick jag ett infall och monterade ihop den i vardagsrummet. Jag är supernöjd, det behövdes en möbel med lite höjd där inne, allt annat är lågt ☺. En rolig bonus är att i ett av skåpen döljer sig ett barskåp med belysning, spegel, glashållare etc :D Visa bifogad fil 99670

Så himla snygg! Vilken lycka att få en sån på köpet 😁
 
DEC2B3EC-F4E8-4049-BCF5-D3E56066397C.webp


Fick klart ett litet projekt som varit pågående i typ två år igår kväll. Letat skärmar på loppis lääänge men nu så!
 
Kliver rätt in i tråden då jag och barnen ska flytta till 4 rok. En äldre lägenhet med en hel del fina detaljer som ett skafferi med gammal nyckel :love:
Vi kommer dela cirka 50/50 på möblerna så jag behöver köpa en del nytt/begagnat. Så kommer tillbringa närmaste tiden på loppis faktiskt :D
 
Behöver hjälp! Har en yta jag inte vet vad jag ska göra av. Denna:
20220929_164840.webp


Kommer inte köpa in nya blommor förrän nästa år. Kan jag ha nåt annat i blombordet 🤔 tycker det ser tomt ut, men är perfekt ställe för routern att stå...
 
Ja det hade varit fint. Borde jag fylla upp hela bordet då kanske?
Jag brukar ju ha stenkoll på vad jag vill ha, men här går jag fan bet 😒
Hmmm, vet inte. Kanske en hög vas och en eller ett par ljusstakar bredvid? Antingen kronljus eller nåt högre fat med blockljus på. Eller en ljuslykta lite upphöjd så den syns. Kanske med LED-ljus med timer nu när det börjar bli mörkt? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 425
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp