Jag glömde svara, satt också och funderade över bästa förklaringen men @Unafraids förklaring är bra. Likväl?Vad är liks?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag glömde svara, satt också och funderade över bästa förklaringen men @Unafraids förklaring är bra. Likväl?Vad är liks?
Jag glömde svara, satt också och funderade över bästa förklaringen men @Unafraids förklaring är bra. Likväl?
Likväl verkar vara den gängse synonymen efter googling inatt.Så har jag alltid tolkat det. Använder inte ordet själv men reagerar inte över det när folk använder det...
Ett uttryck jag själv använder är däremot "på rikt" om nåt är verkligen riktigt äkta. Ett kraftuttryck litegranna. Jag tror det är väldigt lokalt.
Tror att de flesta som inte har 'liks' i sitt språk säger att "det måste ändå göras"?Likväl verkar vara den gängse synonymen efter googling inatt.
Typiskt norrländskt. Varför använda mer ord än man behöver?Tror att de flesta som inte har 'liks' i sitt språk säger att "det måste ändå göras"?
Jag trodde knappt det fanns folk som använde 'likväl' i sitt vardagsspråk, men det kanske det gör på sina håll?
Nä, vi säger liks istället men likväl är en synonym.Tror att de flesta som inte har 'liks' i sitt språk säger att "det måste ändå göras"?
Jag trodde knappt det fanns folk som använde 'likväl' i sitt vardagsspråk, men det kanske det gör på sina håll?
När jag flyttade in i mitt hus lämnade fg ägare en bokhylla från 80-talet. Den plockades undan, men i helgen fick jag ett infall och monterade ihop den i vardagsrummet. Jag är supernöjd, det behövdes en möbel med lite höjd där inne, allt annat är lågt ☺. En rolig bonus är att i ett av skåpen döljer sig ett barskåp med belysning, spegel, glashållare etc Visa bifogad fil 99670
WOW, så fint.....Visa bifogad fil 100778
Fick klart ett litet projekt som varit pågående i typ två år igår kväll. Letat skärmar på loppis lääänge men nu så!
Superfint! ♥Visa bifogad fil 100778
Fick klart ett litet projekt som varit pågående i typ två år igår kväll. Letat skärmar på loppis lääänge men nu så!
Så finVisa bifogad fil 100778
En tavla under spegeln kanske? Eller någon hög prydnadssak på blombordet?Behöver hjälp! Har en yta jag inte vet vad jag ska göra av. Denna:
Visa bifogad fil 101744
Kommer inte köpa in nya blommor förrän nästa år. Kan jag ha nåt annat i blombordet tycker det ser tomt ut, men är perfekt ställe för routern att stå...
En tavla under spegeln kanske? Eller någon hög prydnadssak på blombordet?
Den tror jag blir alldeles för vit och försvinner i väggenHar denna i förrådet, men vet inte om den kanske är för vit
Visa bifogad fil 101748
En gigantisk Bad DragondildoAbsolut ingen tavla, tror det skulle se jättekonstigt ut.. prydnadssak hade nog funkat, frågan är vad
Torkade blommor eller gräs kanske? Finns många fina! Nån lite högre sort tänker jag. I en hög vas.Behöver hjälp! Har en yta jag inte vet vad jag ska göra av. Denna:
Visa bifogad fil 101744
Kommer inte köpa in nya blommor förrän nästa år. Kan jag ha nåt annat i blombordet tycker det ser tomt ut, men är perfekt ställe för routern att stå...
Torkade blommor eller gräs kanske? Finns många fina! Nån lite högre sort tänker jag. I en hög vas.
Hmmm, vet inte. Kanske en hög vas och en eller ett par ljusstakar bredvid? Antingen kronljus eller nåt högre fat med blockljus på. Eller en ljuslykta lite upphöjd så den syns. Kanske med LED-ljus med timer nu när det börjar bli mörkt?Ja det hade varit fint. Borde jag fylla upp hela bordet då kanske?
Jag brukar ju ha stenkoll på vad jag vill ha, men här går jag fan bet