Fast jag tror inte att @sjoberga syftade på tillfällen där man planerar det, eller känner nåt allmänt behov av att ligga med någon annan, utan snarare ett scenario där man inte känner till att något sånt intresse finns förrän man är mitt uppe i det. Då finns det liksom inte utrymme att berätta något innan, det är ju inte heller säkert att det finns något att berätta innan? I ditt svar förutsätter du ju att det är en planerad handling och ett behov som finns där, något som jag inte tror var vad sjoberga syftade på.
Nja, så menar jag inte riktigt. Men man snubblar inte och råkar ligga med nån på vägen ner till marken. Man kan faktiskt göra det aktiva valet att ligga med dem eller inte, dvs att inte agera på det och istället dra hem och snacka med sin tjej eller snubbe. Att det "bara händer" och att man inte kan kontrollera det köper jag absolut inte från en vuxen människa. Eller alltså, säg såhär, om det vore det jag fick höra så hade jag vetat direkt att detta är en person jag inte ville vara tillsammans med ändå.