Jag har funderat lite på det där. Från början var jag inställd på att vi ändå på sikt skulle få tillbaka den bra stämningen vi hade innan. Men nu vill jag mest be honom dra åt h*elvete om han pratar med mig om något annat än det som rör arbetet. Får fundera vidare. Jag har ju lovat mig själv att inte backa bara för att undvika dålig stämning, sedan finns det ju såklart trevligare sätt att säga ifrån på än vad jag skrev ovan men oavsett hur jag säger ifrån riskerar jag ju att skapa dålig stämning.
Jag hade ju önskat att jag visste vad jag vet nu, så att jag aldrig hamnat i denna situation utan kunnat hålla mig på avstånd. Av olika anledningar tror jag dock inte att det är någon idé att prata med de andra tjejerna han varit/är på.
Samtidigt lär han ju inte sluta och frågan är om det en dag blir värre för någon annan? Jag vet att min chef har förtroende för mig och är nöjd med mitt jobb, men kollegan har jobbat där läänge och är omtyckt av många i och med att han är så trevlig. Skulle jag dra det vidare med ex HR får jag nog tyvärr även vara inställd på att få skit för att ha orsakat den dåliga stämningen som kommer att uppstå och jag bör nog vara beredd på att behöva byta jobb. Så lite att fundera på där.