Mycket intressant att antingen är något "inget som helst problem", eller så ska skilsmässoadvokaten ringas / förhållandet läggas ned.
Ni som tycker så; har ni ens nån relation överhuvudtaget som går ut på att man pratar med varandra om problem, utmaningar och känslor? Det blir liksom inte mycket intimt kvar att prata om man sorterat allt i de två kategorierna innan de ens får tas upp till diskussion?
Jag menar väl att det är ju ett problem av något slag om någon av oss är otrogen, men det behöver inte innebära slutet för relationen.
Det finns alltså andra saker som är viktigare, vi har ett gemensamt liv vi trivs med, vi har roligt ihop, kan prata och vara tysta. Jag tvättar, partner sorterar. Jag kastar inte allt över bord för en otrohet om det inte är av ett slag jag inte kan acceptera, dvs för ung partner, köpt sex eller nåt sånt. Däremot skulle det antagligen krävas en hel del av oss för att hamna på banan igen, men vill vi det skulle jag se det som det mest troliga. Det innebär ju inte att vi knullar åt höger och vänster hejvilt eftersom ”det inte gör något”. Men vi försöker ha högt i tak för felsteg av alla sorter så länge vi har samma grundvärderingar.