Ignorera samvetet?

Mycket intressant att antingen är något "inget som helst problem", eller så ska skilsmässoadvokaten ringas / förhållandet läggas ned.

Ni som tycker så; har ni ens nån relation överhuvudtaget som går ut på att man pratar med varandra om problem, utmaningar och känslor? Det blir liksom inte mycket intimt kvar att prata om man sorterat allt i de två kategorierna innan de ens får tas upp till diskussion?

Mycket intressant att antingen är något "inget som helst problem", eller så ska skilsmässoadvokaten ringas / förhållandet läggas ned.

Ni som tycker så; har ni ens nån relation överhuvudtaget som går ut på att man pratar med varandra om problem, utmaningar och känslor? Det blir liksom inte mycket intimt kvar att prata om man sorterat allt i de två kategorierna innan de ens får tas upp till diskussion?

Säkert fjärde gången jag säger detta nu, men det är just pga att partnern inte tar upp ämnet och istället är illojal och oärlig som är grunden i problemet. Det är en dealbreaker helt enkelt för min del.

Säkert fjärde gången jag säger detta nu, men det är just pga att partnern inte tar upp ämnet och istället är illojal och oärlig som är grunden i problemet. Det är en dealbreaker helt enkelt för min del.

Fast du hänger ändå med på resonemanget att bara för att man inte bryter direkt eller ens senare , betyder inte att otroheten är ”inget som helst problem” . Där ligger min fascination i tråden just nu. Det svarta eller vita. Ihopkopplandet av all sorts otrohet med 15 taskiga personlighetsegenskaper.

Om man berättar direkt efter otroheten är man ju inte oärlig. Illojal stämmer väl.

Man kan upprepa sig blå, tills man får skavsår på fingertopparna. Vissa kommer ändå aldrig, någonsin ever att förstå vad det verkliga problemet är, utan fortsätta gagga om sexet, som ju bara är symptomet på vad som felas.

Inte ens, när man som jag skriver klart och tydligt att det Inte handlar om själva sexet förstår det vad man skriver och när man nått den punkten, då lägger jag ner. Är ju totalt meningslöst slöseri med tid att fortsätta diskutera med de som väljer att inte läsa vad man faktiskt skriver.

Man kan upprepa sig blå, tills man får skavsår på fingertopparna. Vissa kommer ändå aldrig, någonsin ever att förstå vad det verkliga problemet är, utan fortsätta gagga om sexet, som ju bara är symptomet på vad som felas.

Inte ens, när man som jag skriver klart och tydligt att det Inte handlar om själva sexet förstår det vad man skriver och när man nått den punkten, då lägger jag ner. Är ju totalt meningslöst slöseri med tid att fortsätta diskutera med de som väljer att inte läsa vad man faktiskt skriver.

Varför så svart eller vitt? Jag läser exakt vad du skriver och senast satte du åsikter i munnen på mig som jag inte ens antytt. Den typen av kommunikation ger väldigt lite.

Varför man smygäter. Det är rätt enkelt. Man gör något man småskäms över. Precis som ett konferenshångel kan vara en impuls av samma typ.
Vi är olika impulsiva. Och olika förhållanden drar fram olika sidor hos oss.
Okay. Som jag misstänkte, du är varken seriös eller bra på att göra relevanta metaforer. Bra attt veta, så slipper jag lägga energi på att försöka förstå vad du säger.

Det är ju inte det det handlar om. Det handlar om att vara överens. Kommer en inte överens, så är det ju lämpligt att gå skilda vägar - istället för att gå bakom ryggen.
Jag tänker om man försökt komma överens men där alternativen är att antingen att avsluta en i övrigt bra relation eller att förneka sig något så viktigt som sex eller ett sexuellt begär. För att ta ett exempel. Då anser jag att snyggt skött otrohet nog är det alternativet som gör alla inblandade lyckligast i slutändan.

Det intressanta för mig med den här tråden är att se hur lite saker som ärlighet, respekt, integritet, kommunikation och tillit verkar betyda för förvånansvärt många.

Med tanke på hur fort folk här inne brukar skrika rövhatt osv om opålitliga och oärliga män, så är det ytterst fascinerande.

Själv kan jag tycka att dina återkommande utdömanden och påläggande av åsikter på andra och deras förhållanden är ganska rövhattigt. Faktiskt. Rent ut sagt sjukt tröttsamt, till och med.

Om du läst något av vad jag skrivit så borde det ha gått upp ett liljeholmens för länge sen, att för min personliga del, så är det inte sexet det handlar om överhuvudtaget. Jag har som jag redan sagt inga som helst problem med att "dela med mig".

Men det är ju bra för dig att du inte har några som helst problem med att din partner utan din vetskap, tar ett eget beslut om något som påverkar båda, går bakom din rygg och gör något som ni inte är överens om :up:

Det är likvärdigt om partner gör vad-som-helst utan den andras vetskap, tex köper en bil, dricker upp bästa vinet, whatever som inte är sex men som man är överens om och som påverkar båda - eller om partnern är otrogen? Eller har sex en särställning just i detta kontext?

Liknande trådar

Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
17 179
Senast: QueenLilith
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 613
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Orolig katt i bil