Då får man ju vara ärlig och säga som det är. Att vårt sexliv fungerar inte. Hur löser vi detta?Men det finns ju saker som faktiskt inte går att kompromissa om. Det går ju inte att halvligga.
Det kan ju resultera i att man bryter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då får man ju vara ärlig och säga som det är. Att vårt sexliv fungerar inte. Hur löser vi detta?Men det finns ju saker som faktiskt inte går att kompromissa om. Det går ju inte att halvligga.
Fast du frågar upprepat varför sex måste vara så viktigt för många? Det lät som att du tyckte det var lite knasigt? Ville du inte ha en förklaring av hur folk kan känna?Jag har väl inte någonstans skrivit att det är fel? Jag blir knäpp. Jag måste uttrycka mig galet otydligt. Jag har inte en enda jävla gång skrivit att jag är för otrohet eller att jag tycker att det är okej eller att jag inte bryr mig eller att jag vill ha sex med många. Herregud.
Men partnern smusslar ju inte undan? Det är ju det som jag inte gillar.Bryr sig partnern bara om sig själv är ju motfrågan isf?
Och hur ska en lösning komma till stånd om personen med låg sexualdrift inte vill att partnern ligger med någon annan? Det blir ju lite vägs ände.
Men jag försöker också, jag bara håller inte med om att det är något konstigt att det är så. Och jag stör mig lite på att det implicerades att människan borde tycka lika på området när det känns så självklart att människan borde få tycka olika. Precis som vilken gammal älgko/märr/svan som helst, vissa tar vilken tjur/hingst som helst och andra vill välja. Vissa hingstar är shy breeders och andra hoppar upp på en träbock.Ja
Går sådär.
Då får man ju vara ärlig och säga som det är. Att vårt sexliv fungerar inte. Hur löser vi detta?
Det kan ju resultera i att man bryter.
Visst är det ett val jag gör - samtidigt som det bara händer.
Men det finns ju saker som faktiskt inte går att kompromissa om. Det går ju inte att halvligga.
Men partnern smusslar ju inte undan? Det är ju det som jag inte gillar.
Sen tycker jag att partnern också måste vara villig att diskutera situationen. Om en säger att vårt sexliv fungerar inte så kan jag inte som partner heller bara vägra prata om det anser jag.
Ja, då har man helt olika syn på saken.
Den ena parten eller den andra "måste offra sig" om man ska fortsätta leva tillsammans.
Två lika kompromisslösa personer i var sin ända av en gungbräda.
Fast så är det ju med många "begär".
Man förväntas tygla dem.
Om jag vill ha din ´bil, förväntas jag tygla mitt begär och låta bli att stjäla den. Om jag ger efter för mitt ha-begär gällande din bil, anses jag med rätta vara en tjuv.
Nej, det går inte att halvligga.
Alldeles rätt.
Och om ingen av parterna i ett förhållande där man har väldigt olika sexdrift, och väldigt olika syn på sexualitet och sex utom förhållandet, kan eller vill ge med sig.
Då är ju inte det förhållandet så bra.
Då tänker jag att det troligen är bättre att man går skilda vägar.
För det är inte roligt för den part som känner sig tvungen att offra sig.
Det är antagligen inte roligt för den andra parten heller.
Nja, den med hög sexlust är ju beredd att kompromissa genom att ligga med någon annan så att den med låg sexlust inte behöver bry sig om frågan.
Nja, den med hög sexlust är ju beredd att kompromissa genom att ligga med någon annan så att den med låg sexlust inte behöver bry sig om frågan.
... och man kan fortsätta i ett förhållande som i övrigt funkar.
Men man kan ju ha pratat om det men det går inte att lösa det så båda blir nöjda.
Jämför med att personen X älskar att gå på danskurser. X:s partner vägrar gå på danskurser och tänker inte diskutera en lösning så att X kan gå på danskurs tillsammans med någon annan.
Då förstår jag verkligen om X väljer att gå på danskurs tillsammans med någon annan utan att berätta det för sin partner.
Det är ju absurt att sex ska jämföras med lagbrott. Det är inte samma sak.
Jag börjar luta åt sjobergas håll....
Du ser noll skillnad på sexuell läggning/begär och att vilja stjäla en bil?Fast så är det ju med många "begär".
Man förväntas tygla dem.
Om jag vill ha din ´bil, förväntas jag tygla mitt begär och låta bli att stjäla den. Om jag ger efter för mitt ha-begär gällande din bil, anses jag med rätta vara en tjuv.
Drastiskt, ja.Så ett förhållande är dåligt när en enda grej inte funkar. Allt annat är tipptopp förutom den punkten men den diskvalificerar hela relationen. Drastiskt!
Du ser noll skillnad på sexuell läggning/begär och att vilja stjäla en bil?
Hade du kunnat tänka dig att vara utan sex resten av ditt liv?