I väntans tider - valpning

Sv: I väntans tider - valpning

Vad skulle du säga om den här gubben då? ;) Med eller utan s/s anlag? Pappan var svart/silver och mamman svart, hans två syskon blev båda svart/silver.

PC050312red-2.jpg

14.jpg

Svårt att se när han är klippt på nosryggen men det ser ut som om det är vitt där. Vänta med att klippa ett tag så ser du vad som växer ut. Men tror han bär ss gen

Han är egentligen inte klippt på nosen, vi gör det inte och tror inte att Lotta brukar göra det heller, men det vill aldrig växa sig långt där uppepå!
Skägget på honom har de senaste åren växt betydligt sämre och långsammare än resten av pälsen. Förmodar att det kan hänga ihop med allergin, hakan och runt munnen är dessutom där han kliar om han kliar sig.

Men jag förmodar att han har s/s genen i sig :)

Sorry för OT ts.

Tiken har en pappa som är ss, men om det är som du säger så borde det ju vara ps allihopa, gud vad glad jag blir!:)
ska fixa fram en bra bild där man ser den vita:)

tack för hjälpen!

Nu är Lova på dag 37 från första parningen och tuttarna har växt jättemkt :)
Lovadag37idrktigheten001.jpg

Lovadag37idrktigheten002.jpg

nej det är första gången, vi såg 6-7 st på ultraljudet :)

Hur ser dina ut nu, skulle vilja se bilder på dem!:) försöker snoka på din hemsida men inga nya bilder:/
Hur gamla är de nu?

Vad skoj, då är jag lycklig nu!:) Tack för hjälpen! Är precis detta som forumet ska va till för, att hjälpa varandra så man får mer kunskap!

De både ser och hör nu. Går lite framåt men mest bakåt ;)
Idag fick de flytta från valplådan till en valphage. Sisodär uppskattat men de lär sig. De får sova i valplådan ett tag till iaf. På fredag är det dags för avmaskning och även få smakportion köttfärs blandat med välling :) Det brukar de gilla. Ska försöka ta ett kort nu!

haha låter underbart! Ja ta nu bilder! Vi vill ju följa de små krabaterna:)

kan inte se bilden..

Senast ändrad:

några dagar in i april :) parade från en måndag till en torsdag :)

*kl*
Här har vi inte fått till en lyckad parning än.
Hon har dock släppt till i 2 dagar nu men är inte riktigt redo, går undan när han har juckar en stund på henne. Är idag på dag 12 så det har ju varit lite tidigt de andra dagarna, så idag hoppas ja på en lyckad parning, hon verkade VÄLDIGT pilsk imorse ;)

Hur har det gått till när ni parat era tikar?
Har dom sprungit fritt? Haft dom i koppel?

Oh, hoppas det snart kan bli en lyckad parning :)
Dom har parat sig flera gånger, dock inget häng!

Alla tikar är olika, men vi va och försökte para på dygn 9, men det gick inte, hon visade intresse men inte tillräckligt.
Körede dit dagen efter och då blev det kanon bra häng.

Vi hade våra hundar lösa, så de fick nosa på varandra och leka, vilket jag tror är en del av "förspelet"

Dock berätttade hon som hade hanen att hon hade parat sin tik betydligt mycket seare, så det finns väl alla varianter:)

Lycka till! Vi hoppas på en "hängning då!:)

lova parades på 16, 17 och 19. ville inte innan :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 682
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 130
Senast: Wenniz
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 869
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Världscupen 2024/2025