I väntans tider - valpning

Sv: I väntans tider - valpning

Grattis till knoddarna :love:

Själv går jag och inväntar löp och tycker att tiken ska knipa lite till så jag hinner få in lönen tills jag ska betala språngavgiften.. och så jag hinner ställa henne innan :angel: Det är ju sjuttsingen att man inte kan efteranmäla på hundutställningar!

Några bilder från i förrgår på begäran ;)

blogg

Två av pojkarna 11 dagar gamla.

blogg

En av tikarna även hon 11 dagar.

Fler bilder finns på hemsidan ifall ni är intresserade. :) Länk under min profil

Jag hoppar in lite nu såhär i sista stund. Är inne på dag 60 och imorse hade tempen sjunkit så nu sitter jag här och väntar på att min lilla Flisan ska valpa. Det bäddas och pips här för fulla muggar och matte får helst inte gå iväg. Var inne på röntgen tidigare så då tyckte dem sig se fyra stycken. Så nu sitter jag mest här i valprummet och väntar.

Det blev en lång väntan men nu är de äntligen här. Fyra stycken totalt varav två tikar och två hanar.

2012-04-30_07-48-03_358.jpg

Först vid fyra tiden kom en liten pojke version köttbulle på hela 206 gr. Vid fem kom minstingen, en liten flicka på 124 gr. Klockan sex kom en lite större tjej på 148 gr och avslutningsvis kom sista killen strax efter sju och han låg på 188 gr.
Ska försöka uppdatera med fler bilder så snart papparazzon har tagit lite fler och lite bättre bilder på underverken. De ska bara få ha lite egentid nu så kan jag kanske äntligen kan få sova en stund.

2012-04-30_07-50-01_455.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 493
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka