I väntans tider - valpning

Sv: I väntans tider - valpning

Hur går det för alla?

Vill se bilder på era damer och era valpar!!

Här kommer mina, nu två veckor gamla och ögonen öppna!
cimg5139_194008455.jpg

Igår på dag 60 gjorde valparna entré! Det blev 4 st. Tre tikar och en hane. Lady var (och är) jätteduktig! Alla är viltfärgade precis som pappa. Den lilla familjen mår bra. :love:

Ladyochvalparna.jpg

Hej nu har det snart gått 7 veckor. Bara två kvar. Hon blir bara tjockare för varje dag som går. När gjorde ni iordning era valplådor?

jag gjorde i ordning min när hon var i ca 6e veckan :)

*knapp*
Nu vågar jag äntligen säga att Mira är dräktig. :bump: Lång väntan nu de sista veckorna.

blogg

En bild på Mira 4 veckor och hennes mamma Nova.

Senast ändrad:

KL

I natt blev jag "mormor" :D

En underbar kull med bruna labbar - 4 hanar och 2 tikar - blev det! :love:
Allt gick jättebra, tik och valpar mår toppen.:love:

/Swat

Inget tecken på löp här inte! Hon var beräknad att börja löpa omkring den 10 mars men jag kunde ge mig sjutton på att löpet skulle bli sent eller att hon hoppar över det ;) *suck* Nåväl, det är bara att vänta och se om hon kommer igång eller inte sent omsider eller om vi får vänta till löpet i höst :)

Lova har 5 dagar kvar tills hon är beräknad :) Hon börjar vara väldigt stor :)
Lovavecka8002.jpg

Har du fått några valpar än?

Idag blev det klart att den sista valpen jag hade kvar, lilla Dahlia, flyttar till en bukefalist (heter det så:p) på foder. Det känns toppen bra och jag tror det kommer att funka kanon bra :banana:
På fredag blir de 7 veckor och bara 1 1/2 vecka kvar innan de börjar flytta hemifrån :cry: Som tur är får Dahlia stanna hos mig till midsommar så jag får lite mer valpgos :love:

När vi var 5 1/2 vecka var vi så här söta
549237_10150899262148625_773573624_12889423_922038827_n.jpg

533787_10150899264013625_773573624_12889427_4163787_n.jpg

har du redan blitt av med dina? det var som tusan.
Jag har alla kvar, får väl behålla dem alla!:)

Japp, 4 av dom var ju tingade redan när de låg i magen. Har väntat på rätt person till fodertiken då jag verkligen vill ha någon som kan ta tillvara på henne och se till att hon kommer ut. Nu har jag hittat en som kan det via Buke :D Det roliga är att jag lyckats med det jag ville vilket är att 4/5 valpar kommer att komma ut på tävlingar. Tror som jag skrev tidigare att det är viktigt att utmärkas sig på något sätt bland alla andra.

Det har varit trögt att sälja dvärgschnauzer ps valpar ett längre tag nu.
Det brukar lätta framåt våren så du ska se att det löser sig med dina små också :)
Dock är det synd att du inte ögonlyst din tik innan du parade för i stort sett alla valpar jag har sålt har jag sålt via dvärgschnauzerringens valphänvisning. Den når ut till vädligt många.

Man måste väl regga de innan jag kan ha dem där? Vilket de ska nu inom kort.. Jo hoppas hitta köpare till dem, annars får de väl stanna, inte så skoj dock:-( jag retar mig så att hon inte är det!

Ja, registrerade måste de var men det kan man ju göra så fort man bestämt namn på dom. Skulle någon dö får du ju ändå tillbaka pengarna :)

Det brukar också lätta framåt våren, tycker det är många som hört av sig senaste 2 veckorna.
Även om de är mysiga så är det ju lite jobbigt att ha alla kvar. De måste ju börja socialtränas och komma ut en och en när de är runt 9 veckor. Hade du tänklt behålla någon hemma?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 493
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka