I väntans tider - valpning

Sv: I väntans tider - valpning

tackar:) inga valpar i natt, men nu har tempen sänkt sig ytterligare så nu kommer de väl inom ett dygn:)

Jo det blir det nog, är så spännade!
är det till fördel för henne att röra sig lite i trädgården? hon vill knappt gå ut för att kissa..

Nej, inte nu innan värkarbetet kommit igång skulle jag tro. Har hon haft krystvärkar? Ta på kopplet och ta med henne ut för att kissa iaf.
Är hon verksvag kan det hjälpa med att röra på dom men det är först när krystvärkarna kommit igång.

Har vart på ultraljud idag, 6-7 valpar såg vi alla fall :)

Har vart på ultraljud idag, 6-7 valpar såg vi alla fall :)

Spännande. Kan ju vara ett par till som ni inte såg också. :)

*Kl*
Själv skippar jag ultraljudet. Tänker att jag ändå får reda på så småningom ifall det är något smått på g eller inte. :) Träffade min fodertik igår, men hon har bara gått 3 veckor så det är för tidigt att veta något definitivt än.

Tackar:) Det gick inte som jag planerat, men så är det med djur:) Nu mår de fyra mycket bra iallafall:)
Aha är du vän med henne där:)?

Ja, nästan alla uppfödare är vän med varandra :)

Vad hände me den 5:e valpen? Hoppas mamman mår bra också :)

aha kan tänka mig det:)
efter att hon fått den första valpen dröjde det ca 3 timmar innan vi inte våga vänta längre, så vi körde till djursjukhuset i malmö, när vi precis kom in på parkeringen så kom den ut.
efter det så kom alla valparna perfekt.
Veterinären tror att valpen var svag redan från början och att den inte gjorde så hon fick ordentliga värkar. Trodde först den var döfödd, men vi fick liv i den, dock ville den inte dia, hade inte kraft nog för det, så vi bestämde vi skulle försöka nappa den, men den var för svag för det oxå så tyvärr dog den i går em.
vi gjorde allt vi kunde med hjälp av veterinärshjälp och kerstins hjälp.
De andra 4 verkar pigga och glada iallafall:)

Beklagar att ni förlorade en valp, men ett stort grattis till fyra friska fina valpar! Det vore kul att få se dem. :)

Här går vi in i 8:e veckan idag. Magen växer som den ska och hon har en OTROLIG aptit, vilket hon har haft genom hela dräktigheten. Tror hon skulle kunna äta upp en häst om hon fick. :D Det går att känna när de små rör sig nu. :love:

Spännande!
Då är det snart dags då!

Tycker också att man måste lägga in bilder på underverken när de kommit :)

Vad skoj med fler som väntar valpar!:)
Här växer vi så det knakar iallafall, tänkte fråga er som kanske vet exakt hur färgerna ser ut på valparna, om ni kan se vilken färg de kommer få som vuxna?
svart silver och peppar och salt är ju ganska snarlika som valpar, dock är kanske peppar och salt mer melerade än svart/silver?
här kommer en bild på dem iallafall.

cimg5077_192456047.jpg

Även om ps är mörka så brukar de ha lite ljust precis vid öronen.
Tror du att du fått ss också? De 3 man ser på är iaf ps, sen den som ligger längst fram är det lite svårt att se på.
Tror inte pappan till dina valpar kan lämna ss då jag bara hittar ps nära i stamtavlan.

Sen finns det de som ser ut som ps men bär på ss gen, det ser du genom det vita framen ovanpå nosen, men det syns inte förän valparna är lite äldre.

Jätte fina valpar :love:
Vad vägde dom?

Senast ändrad:

*kl*

Jag hoppas snart få gå i väntans tider.
Min japanska spetstik ska förhoppningsvis paras i dagarna, är på dag 9-10 men är inte riktigt redo ännu.

Var hos hanen idag, hon lekte massa med honom, la svansen, ställde upp dig men hon blev sur när han försökte para sig, stackars hanen som får dubbla signaler :p
Så jag hoppas vi ska få till någn lyckad parning inom 1 vecka i alla fall, svårt de här med att pricka in, men hanen bor nära så de är ju skönt =)

Detta blir min och tikens första kull :)
Mycket spännande!! :)

Grattis till er andra som fått bebbar!! :love:

Kan du visa en bild på en p/s med s/s gener? Vet inte om jag riktigt förstår hur det ska se ut med det vita ovanpå nosen. Måste ju kolla om gamla herren har s/s anlag ;)

Oki, har försökt jämföra med bilder på internet, valpar som är ss och ps.. Kerstin va idag och häslade på och hon trodde på ps.

Men vi får väl se.. har förstått att de kan vara ganska mörka trotts att de är p/s.. Hur kan du se att de alla är Ps? alla ser nästan likadana ut, förutom den i mitten som är lite ljusare i sin färg..
de har alla bruna fläckar i huvudet..

ska lägga in en bild på hanen som ligger först:)

alla vägde mellan ca 160g och 195g, så de var ganska stora, tiken som dog vägde 154g.

Bra vikter!
Man ser att de är ps när de är ljusa vid öronen vilket jag ser att 2 av de längst bak är. Den som man inte ser huvudet på ser grå ut på sidorna. Och säger du att alla är ljusa vid öronen är det garanterat ps!
Hanen borde inte kunna lämna något annat än ps med en ps tik, trots att tiken bär på ss gen eftersom det behövs ss gen från både mamma och pappa ska bli det.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 496
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka