Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Imorgon ska jag till vet och ultraljuda min tik som är parad fredagen den 13:e Behöver jag en säga att veterinären hade jätte kul åt det när jag bokade tiden...?
Igår kväll var det en tempsänkning på gång och sen ca en timme tillbaka bäddas det en del och pips ite grann så dröjer nog inte alltför länga tills första valpen är ute.
Jippie! Har det kommit nagra valpar än?
Är dessutom hemskt smickrad att du vill ha mig som fodervärd och du anar inte hur jäkla frestad jag är
Mitt största problem är väl gammelmannen, han fyller 14 i ar och jag känner att jag vill ge honom min fulla uppmärksamhet den sista tiden. Vill inte ens tänka pa hur tomt det kommer bli när han lämnar oss. Jag var 10 ar när vi hämtade honom hos uppfödaren sa vi har ju varit med om mycket. Hade han varit nagra ar yngre...
Dessutom är det sa dumt med utbildningen eftersom jag för det mesta är här nere i tyskland. Men jag är färdig veterinär om nästan exakt 1 ar, och da skulle det passa alldeles utmärkt med en lite fin skäggdam, eller herre, att träna och ställa ut!
Oh jag hoppas jag far komma och pussa pa lite valpar när jag är i Stockholm i slutet av mars?
*kl*
Natten mellan torsdag och fredag fick Nova 5 stycken fina välskapta valpar
2 hanar och 3 tikar som vägde mellan 134-160gram så de är jämna. Fina färger med få vita tecken.
Bild kommer snart!
Valpningen gick bra även det tog ganska lång tid, vattnet gick 23.30 och sista valpen kom 07.30. Men hon födde alla utan problem. De har perfekta vikter och ingen av dom kommer att bli för stor. Det är den jämnaste kull jag haft både när det gäller färger och storlekar så så här långt är jag supernöjd! Nova mår jätte bra, knappt nåt avslag alls och valparna är riktigt piggeliner, precis vad jag ville ha i dne här kullen!
Pappa Eppu (C.I.B FIN & EST & LV & LT CH FINJW-04 ESTW-06 LVW-07 FinnSg Trixer Yupiter)
Mamma Nova (KORAD SeUCH SeVCH Schnauzi-Hero's Bettina Bossanova)
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Hundavel & Ras
Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Hundavel & Ras
Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.