I väntans tider - valpning

Sv: I väntans tider - valpning

Hade jag varit ute efter en P/S så hade jag LÄTT stått på kö för denna kullen :D! Riktigt häftig kombination!

Grattis igen :bump:!

Tack! Är så glad att jag gjorde just denna kombination!
Din syter sa samma sak, att hon skulle velat ha en från den här kombinationen om hon skulle ha en ps! :)

Stort grattis till de underbart söta valparna!! :love: Vad skönt att allt gick bra. :)

KL

Min egen lilla Lady går nu in i 6:e veckan. Tycker egentligen inte att hon har blivit så värst mycket rundare, men igår fastnade hon i kattluckan i stallet så något har ju hänt! :D Ska ta lite bilder nästa vecka så ni får se damen ifråga.

Även jag som definitivt inte ska ha en hund till (!) dregglar över dessa valpar. Jag törs nog inte se dem irl. :-)

Jag tycker att du ska ha en. :angel:

Din gamling är så pass pigg och kry att han nog bara skulle tycka att det var roligt. Dessutom kommer du att få mindre tid för att skaffa valp när du har börjat jobba.

Jag kom också med en massa undanflykter, men tog tack och lov mitt förnuft till fånga. Så om lite mindre än två veckor så får Dafne en "lillasyster".

Grattis till valparna! Skönt att allt gick bra, hur lång tid är "normalt"? Kul att kunna se redan nu också att de inte blir för stora, det trodde jag inte man kunde :)

Jag säger också som Mia :) fast det lär inte bli nån mer dvärgschnauzer för min del.

Ja, det är väl olika vad som anses normalt men jag tyckte iaf det tog lång tid ;)
Väger de under 200g när de föds brukar de i stort sett alltid hålla storleken som vuxna :)

Då har jag undantaget här ;) Dock inte så konstigt då båda föräldrarna var 35-36 cm nånting och de var 7 st i kullen.
Nåja, jag var mest nyfiken.

KL*
imorgon har lea bara en vecka kvar, fotar och skickar in bilder i morgon:) så spännade.

Hur går det med novas valpar? fler bilder?

Hur går det för alla andra? några tecken? Gör ni något speciellt med era dräktiga hundar? annat foder? eller liknade?

Idag har Lea gått 8 fulla veckor, bara en kvar! Såhär såg hon ut idag, har gått upp ca 2,5 kilo sedan hon blev parad.
Koll in kulan precis innan bakbenen, är inte hår:)
cimg5031_190772555.jpg

cimg5034_190772601.jpg

Senast ändrad:

Oj Är hon redan så gammal, tiden går fort :)

Jag minns inte riktigt vad hon hette?

Hur meriterad är hon och vad har hon för röntgenresultat?
Vem parar ni med ?

mycket härlig, börjar bli tung nu:) ska bli så spännande:)
Hur går det med dina valpar?

Hoppas på 4 eller 5 är lagom många valpar:) dock va hon bara två i sin kull, men vet inte om det spelar någon roll på hennes egen.
Återstår att se:)

idag har vi haft temperatur ändringar hos oss, får se vad det blir av det..

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 496
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka