I väntans tider - valpning

Sv: I väntans tider - valpning

Allt sådant ska fixas denna veckan:-) hoppas det är som du säger.. Hade tänkt behålla tiken men jag vet inte.. Beror på om jag blir av med de.. Vad tar du för dina?

Oki, du ska förvisso livna dig lite på det:-) har begärt 11 men får väl gå ner till 10:-)

Tror inte det beror på priset utan bara att marknaden är mättad.

Nej, inte livnär jag mig på det här! Valppengarna är bara ett sätt att få det att gå mindre back. Har ju otroliga utgifter iom alla resor.

Kanske inte helt, fast för privatpersoner som bara ska ha sällskap tror jag det spelar lite roll.. Men jag får väl se hur det hela går:-) önska mig gärna lycka till!:-)

I fredags fick Lova 7 st valpar, 4 tikar å 3 hanar :)

Har du fått några valpar än?

Idag blev det klart att den sista valpen jag hade kvar, lilla Dahlia, flyttar till en bukefalist (heter det så:p) på foder. Det känns toppen bra och jag tror det kommer att funka kanon bra :banana:
På fredag blir de 7 veckor och bara 1 1/2 vecka kvar innan de börjar flytta hemifrån :cry: Som tur är får Dahlia stanna hos mig till midsommar så jag får lite mer valpgos :love:

Och jag tycker att det känns lika kanonbra jag med! :D Kan nästan knapp tro att det är sant! ;) Ser otroligt mycket fram emot att ha en ung hund igen :) (även om gamla herrar är charmiga och mysiga de med :love:)

har du redan blitt av med dina? det var som tusan.
Jag har alla kvar, får väl behålla dem alla!:)

Men vaddå, hade du inga valpintressenter alls när du valde att para tiken :confused:?!

Malibu_Stacy: GRATTIS till att ha fått en ur Falukorws superfina kull :bump:!! Riktigt läckra valpar efter häftiga föräldrar! Förstår att nästan alla var tingade redan i magen, riktigt fina valpar :bow:

Grattis!

Och knapp
En fråga till allihop. Hur är det i era raser när det gäller kön. Är tikar eller hanar mer populära eller är det olika från gång till gång?

Här väntas och väntas det. Miras mage går i vågor och hon älskar sin valplåda som jag plockade fram i måndags. Hon sover helst i den redan nu. :)

Mina juveler 35 dagar.
cimg5403_196978724.jpg

Puttar upp tråden lite. :)

Sitter här och är otålig. Vill veta nu vad som döljer sig i Miras mage. Kan inte ta för mig något vettigt att göra utan bara meningslösa saker och småplockande. :)

*kl*

När började ni märka att era tikar va dräktiga?
Jaffa, om hon är dräktig, har gått ca 21-24 dagar nu.
Och jag tycker hon är lite skum, verkar vara hungrig konstant ( på allt utom sitt torrfoder så hon äter igentligen inte mycket) och tycket mig att hon blivigt bredare över ryggen.

Men ibland så känns det som jag inbillar mig.
Men hon har alltid varit en liten Jappe, vägt runt 5-5½ kg, men idag när jag vägde henne vägde hon nästan 7 kilo, och hon äter som sagt inte mycket, dock tigger hon sjukt mycket.

Hmm, detta är spännande.
Det blev ju aldrig någon lyckad parning med häng för hennes del, men det blev dock många parningar, men som sagt, inget häng, men är ju inte alltid det verkar behövas heller.

Ja, enklast är ju att åka till veterinären och kolla, men tänkte ni kanske ville berätta hur ni gjorde? Märkte ni att era var dräktiga eller kollade ni upp?
Om inte, vad för tecken hade era tikar?

När blev era hundar dräktighets-tjocka?!
När de lixom inte är några tvivel om att de är dräktiga :D

kl.
ÅH skulle aldrig gått in och titta i denna tråden! Både skäggvalpar och gårdisvalpar! Helt underbara är dom :love:

Jag som är så himla valpsugen och sugen på en egen skäggis (familjen har två som bor hos mina föräldrar)! Men jag ska inte ha en till hund än på flera år.
Sorry för onödigt inlägg men var bara tvungen att få ur mig hur underbara valparna i tråden är! ;)

Jag märkte det hm var kanske i vecka 4? om jag minns rätt. juverna/spenarna blev knallrosa och hon åt sämre, började även må illa. Vid 6 veckors dräktighet kunde man se att hon var dräktig. Är bara att ha tålamod och vänta, då man inte kan göra något åt det ändå, mer än att vänta på nästa löp-period.

Nu är mina små GULL bebisar 5,5 vecka gamla och helt underbara"!
De älskar allt som har med människor att göra och är mycket sociala.

cimg5417_197847804.jpg

Jaha, knallrosa?
Jaffas uppfödare sa att dd skulle bli väldigt röda om de va dräktiga, men det kanske är åt de mörkare rosa du menar? :)

Det är ju så jobbigt å vänta ;)

Leas Blev rosa, väldigt rosa.. haha de blir väl en korsning mellan vita och röda=rosa:D finns kanske med en bild på det i tråden:)

*knapp*
I torsdags kom Miras valpar. Hon var inte så tjock så jag trodde inte det skulle bli så många, men det blev hela 4 tikar och 3 hanar. :love:

blogg
Nyfödda små knoddar.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 493
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka