I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ena utesluter inte det andra.

Sverige har varit ett extremt bra land för individuella klassresor (se Astrid Lindgre), för företagande och med hög innovationsgrad. Med en mycket lång period av sosseri i regeringen. Det stämmer. Sosseriet gjorde väl ifrån sig.

En symbol, betyder inte den enda symbolen.
Då tackar jag hellre den samlingsregering som höll oss utanför kriget. Den fördelen gjorde tillväxten..när sedan de andra började komma ikapp började devalveringspolitiken
 
Alltså jag har egentligen inte så mycket till övers för Löfvén som partiledare eller S öht. Men jag tror inte ett dugg på att de skulle ha undertecknat en överenskommelse med C och L där det står att forna samarbetspartnern V ska hållas utanför, och sen gå ut med de offentligt utan att tala med V, utan att vara medveten om vad man gör. Klart som korvspad att det var medvetet, att V ska få reagera, och att det finns förhandlingsutrymme kvar. S är ju inte invalda för första gången i riksdagen direkt. Skulle inte heller bli ett dugg förvånad om det var så att V var förvarnade om vad som komma skulle.

/Mvh inte alls luttrad av att jobba i en politisk organisation
Det är så jag tänkt också, trots att jag inte är luttrad av att jobba i en politisk organisation.
 
Lustigt det där egentligen. Det är ungefär likadant som jag känner när jag ser Jonas Sjöstedt. Han ser så obehaglig ut med sina läskiga ögon och så pratar han som om det är en grupp olydiga förskolebarn han försöker uppfostra.
Åh jag gillar verkligen Sjöstedt. Han verkar vara en genuint god och bra person. Älskar när han kör ”fråga Jonas” på instagram och svarar jättefint på alla frågor om allt från recepttips till relationsråd :love:
 
Åh jag gillar verkligen Sjöstedt. Han verkar vara en genuint god och bra person. Älskar när han kör ”fråga Jonas” på instagram och svarar jättefint på alla frågor om allt från recepttips till relationsråd :love:
Även om jag aldrig tror att jag kommer lägga min röst på vänsterpartiet, så är nog Sjöstedt min favorit bland nuvarande partiledare. Jag tycker att han gör sitt jobb bra och är väldigt likable :)
 
Åh jag gillar verkligen Sjöstedt. Han verkar vara en genuint god och bra person. Älskar när han kör ”fråga Jonas” på instagram och svarar jättefint på alla frågor om allt från recepttips till relationsråd :love:

Jag minns när jag fortfarande röstade blått och var anti kommunister som sig bör på min utbildning av ren okunskap. Råkade se någon debatt med Jonas och gillade honom och sedan ba "Nej det är ju Vs partiledare, typiskt :cautious:". Nåja, tur jag tog tag i att läsa på lite för att bilda mig en mer egen uppfattning senare i livet iaf.
 
Jag minns när jag fortfarande röstade blått och var anti kommunister som sig bör på min utbildning av ren okunskap. Råkade se någon debatt med Jonas och gillade honom och sedan ba "Nej det är ju Vs partiledare, typiskt :cautious:". Nåja, tur jag tog tag i att läsa på lite för att bilda mig en mer egen uppfattning senare i livet iaf.
Jag minns hur de flesta i mitt umgänge stod på den röda sidan...men efter utbildning och en tid i verkliga livet som yrkesutbildade...så hade de flesta skiftat färg. På den tiden hade kommunisterna och centerpartisterna de bästa festerna. Det var väl det som drog.
 
Med tanke på hur högt de blåbruna trollen skriker så här på förmiddagen om att V måste stå upp för sin ideologiska själ och rösta ned Löfven, för att de vill ha ett extraval eller en högerkonservativ regering med stöd av extremister, hoppas jag att V fått gehör för att de är ett parti som fortsatt samarbete ska ske med och kan rösta för Löfven på fredag.

Det vore minst lika rimligt att säga nej, utifrån vad jag vet hittills, så min besvikelse kommer inte riktas mot Vänsterpartiet.
 
Jag minns hur de flesta i mitt umgänge stod på den röda sidan...men efter utbildning och en tid i verkliga livet som yrkesutbildade...så hade de flesta skiftat färg. På den tiden hade kommunisterna och centerpartisterna de bästa festerna. Det var väl det som drog.

Märkligt. Jag upplever nästan tvärtom. I ungdomen antingen accepterade många föräldrarnas politiska hemvist eller revolterade mot den - och senare under livet bildar man kanske sig en mer egen uppfattning.

Någon större rörelse från rött till blått har jag inte noterat. Många noterar istället fler orättvisor med ökande kunskap och erfarenhet och ser värdet i en politik som fördelar resurserna bättre. Förutom då att jag tycker att egoismen vuxit kraftigt, rent allmänt, på bekostnad av solidaritet och ansvarstagande för varandra.
 
Ojoj intressant dag idag. Sitter redan klistrad framför tvn ;)
Även om jag är liberal och långt ifrån vänsterpartiet så förstår jag Jonas och V. Personligen vill jag inte att V ska få för mkt inflytande, men känns ju orimligt att kräva att de ska stötta en allians som uttryckligen skrivit att de inte vill ge dom något inflytande. Rien liksom.
Samtidigt så tror jag att V är livrädd för för ännu värre "högeralternativa" allianser...
 
Märkligt. Jag upplever nästan tvärtom. I ungdomen antingen accepterade många föräldrarnas politiska hemvist eller revolterade mot den - och senare under livet bildar man kanske sig en mer egen uppfattning.

Någon större rörelse från rött till blått har jag inte noterat. Många noterar istället fler orättvisor med ökande kunskap och erfarenhet och ser värdet i en politik som fördelar resurserna bättre. Förutom då att jag tycker att egoismen vuxit kraftigt, rent allmänt, på bekostnad av solidaritet och ansvarstagande för varandra.
Det är ju vänsterns sedvanliga argumentering, den att egoismen växer..när folk klagar på att vänstern vill ha en allt större del av den enskilda plånboken. Vänsterns största problem är ju, att så fort ngn lyckas bygga upp en resurs, så vill denne själv ha kontrollen över resursen. Därför är det ju så bra att allt fler sparar i fonder, fastigheter eller aktier ;)
 
Åh jag gillar verkligen Sjöstedt. Han verkar vara en genuint god och bra person. Älskar när han kör ”fråga Jonas” på instagram och svarar jättefint på alla frågor om allt från recepttips till relationsråd :love:

Det tycker jag med.
När jag träffade honom var han dock sur och gnällig 😒
Hoppas han bara hade en dålig dag.
 
Kan det vara ett alternativ att Jonas släpper frågan fri? Dvs att han låter riksdagsledamöterna själva rösta efter "eget huvud"? Om jag räknat rätt krävs bara att sju vänsterpartister släpper fram Lövet för att han ska kunna bilda regering. 7 av 28 stycken? Känns inte omöjligt.
 
Det tycker jag med.
När jag träffade honom var han dock sur och gnällig 😒
Hoppas han bara hade en dålig dag.

Ja, de har väl bra och dåliga dagar precis som oss andra? De är inga supermänniskor för att de är politiker.
 
Så vi får en regering, men spännande att se hur länge den får sitta. Löfven kommer få mycket användning av sin förhandlingserfarenhet.

Hur tänkte du nu? Sjöstedt utmanade överenskommelsen på ett sätt som gör att det kommer att komma ett bakslag, tror jag.

Fortfarande osäkert med andra ord.
 
Alltså lite patetiskt ändå att V försöker intala alla att de ska vara nån slags superviktig vågmästare. Vad tänker de göra? Fälla regeringen med M, KD och SD? Han snackar ju om SD precis som alla andra gör. "Ja röstar de som oss så är det ju upp till dom". Lol :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 942
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 784
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 920
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 204
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp