I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud så snurrigt allt blir nu.

S, C, L och Mp har tagit fram ett skriftligt avtal. Och nu måste Lövet styra upp ett muntligt avtal på sidan om med V där han muntligen intygar att det skriftliga avtalet inte helt och hållet gäller. Kaoset
 
Gud så snurrigt allt blir nu.

S, C, L och Mp har tagit fram ett skriftligt avtal. Och nu måste Lövet styra upp ett muntligt avtal på sidan om med V där han muntligen intygar att det skriftliga avtalet inte helt och hållet gäller. Kaoset
Så är det väl inte? Det handlar väl om att förhandla med V på områden som inte står med i avtalet? Sen är väl frågan om det kommer räcka för V.
 
Gud så snurrigt allt blir nu.

S, C, L och Mp har tagit fram ett skriftligt avtal. Och nu måste Lövet styra upp ett muntligt avtal på sidan om med V där han muntligen intygar att det skriftliga avtalet inte helt och hållet gäller. Kaoset
Samtidigt på sätt och vis rimligt i sin orimlighet. C och L har ju behövt övertyga sina respektive partier och jag förstår att V inte bara kan acceptera det rakt av. Det enda som känns tydligt tycker jag är att ingen kommer bli helt nöjd.
 
Hur kan 4 partier (S+MP+C+L) vara så naiva när de vet att det behövs ett femte parti (V) får att få sin politik igenom, att man utesluter det partiet.... Rätt korkat....
Extremt korkat att tro att de rakt av skulle svälja den grova provokationen, eller kanske uträknat för att det skall bli nyval? Men då ryker ju L.
 
Jag tror nog det. Får intrycket av att väljarna framförallt är upprörda på att C och L spräckt alliansen snarare än att Uffe hanterat det hela galet från början.
Jag tänkte att UK kanske blir putt och avgår av egen vilja om han inte får regera? Mitt intryck är att han som person och som politiker är rätt karriärkåt.
 
Jag tänkte att UK kanske blir putt och avgår av egen vilja om han inte får regera? Mitt intryck är att han som person och som politiker är rätt karriärkåt.
Det tror jag absolut att han är, och han verkar inte dra sig för att köra över andra. Men jag tänker lite att det kanske finns någon tjusning i att få höja rösten och tjata om att det behövs vuxna i rummet, utan att behöva axla den rollen själv.
 
Så är det väl inte? Det handlar väl om att förhandla med V på områden som inte står med i avtalet? Sen är väl frågan om det kommer räcka för V.
Ja och också tydliggöra vad texten i överenskommelsen verkligen betyder.
Jag uppfattade under presskonferensen att det är texten i kombination med hur C och L har pratat utåt som stör V mest. Alltså att tolkningen av texten blir påverkad av att C och L fortsätter prata om att V ska hållas utanför helt osv.
 
Sossarna vill inte behålla Sverige svenskt. HUR kan det vara bra menar du?

Vad som är bra och inte bra har jag öht inte uttalat mig om. Du ville att Sverige skulle få vara Sverige igen, jag svarade att en ganska stor del av att "vara Sverige" historiskt sett är att landet styrts av en socialdemokratisk regering.

"behålla Sverige svenskt"? På riktigt? Du tycker kanske inte att det klingar lite obehagligt bekant? Det låter som att du valt fel parti.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 942
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 784
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 920
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 204
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp