I väntan på Regeringen

• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare lbb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 535
  • Visningar Visningar 81 918
Status
Stängd för vidare inlägg.
Behov är en definitionsfråga, du har uppenbarligen tak över huvudet o kan äta dig mätt, dina ev barn dör inte av svält, mässling eller dysenteri.
Nej, men så finansierar jag ju mina behov själv. Och då har ingen med att göra med vilka prioriteringar jag gör.
Om jag däremot lever på bidrag får jag naturligtvis finna mig i att, dels lägger sig samhället i mina behov och dels lägger sig samhället i om jag kan delfinansiera dessa behov..Där ligger skillnaden.

och som svar fungerar det utmärkt.. och med en mer konservativ budget så kanske fördelningsfloden saktar in och tom vänder åt andra hållet en sväng..

Ge ett rakt svar istället. Ett enkelt ja eller nej med tillhörande argument, istället för att sväva ut i omskrivningar.

Mao så har du inget svar.
Meningslöst sätt att diskutera på.
Din fråga : "Ge ett rakt svar istället. Ett enkelt ja eller nej med tillhörande argument, istället för att sväva ut i omskrivningar. "
Mitt svar: "nej...för det vore tråååkigt "

Mycket rakare kan man väl inte svara på din, just din fråga ;)

Din fråga : "Ge ett rakt svar istället. Ett enkelt ja eller nej med tillhörande argument, istället för att sväva ut i omskrivningar. "
Mitt svar: "nej...för det vore tråååkigt "

Mycket rakare kan man väl inte svara på din, just din fråga ;)

Jo, det kan man. Men du saknar uppenbarligen insikt och kunskap i bidragsfrågan, så vi kan släppa det.

Visa gärna var jag gör en "irrelevant personlig utsvävning", och var argumentet finns. Tack på förhand.

Det är bara att läsa ditt inlägg ovan.

Låt oss fortsätta diskussionen i sakfrågan istället.

lbb skrev:
"med en mer konservativ budget så kanske fördelningsfloden saktar in och tom vänder åt andra hållet en sväng"

Håller du med?

lbb skrev:
"med en mer konservativ budget så kanske fördelningsfloden saktar in och tom vänder åt andra hållet en sväng"

Håller du med?

Specificera gärna inlägg, tack. Jag har skrivit flera "ovan".
Jag vet inte om jag håller med, eftersom jag inte förstår vad som avses.

Min ursprungliga fråga var om @lbb ansåg att bidragssystemet inte fungerar på det sätt han själv beskriver i inlägg #603.

lbb skrev:

Håller du med?
Jag förstår inte det inlägget heller. Först säger @lbb att det fungerar utmärkt som det är och sen tillägger han det du citerar. Blir lite förvirrande om han tycker att det är bra eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 122
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 082
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 059
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 276
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025