F
Fruentimber
Om dom skeppas hit låt bli o använd dom då.
Men är du fullständigt verklighetsfrånvänd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om dom skeppas hit låt bli o använd dom då.
Ja det är väl rätt. Ni säger ju att Sverige är ett rikt land då kan väl folk ta pengar från sina egna plånböcker istället för att åka på solresor till Thailand o Canarieöarna. Då räddar vi miljön
För egen del så valde vår familj att åka på solsemester till Gran Canaria istället för Thailand för att få kortare flygresa och därmed mindre utsläpp. Vi är stolta över att ha räddat klimatet!
Ja, "släppa fram" gör de ju genom att lägga ner sina röster.
Det här att C påstår sig vara/ha varit Alliansens gröna parti, det är inget C fäster något avseende vid när det gäller budgetar, eller?
Varför det? Finns det ingen marknad så försvinner man. Så enkelt är detMen är du fullständigt verklighetsfrånvänd?
Jag förstår inte ens varför man orkar ironisera över klimatfrågan.
Fast det är ju inte så att C och Mp har samma åsikter rakt igenom gällande vad som är klok miljö- och klimatpolitik.
Exempelvis det här med extraskatt på drivmedel är väl inte riktigt vad C tycker är bästa vägen utifrån att de faktiskt bryr sig om landsbygdsbefolkningens villkor.
Du får ursäkta men jag tycker det är en smula underhållande att ironisera över människor som inbillar sig att hela världen ligger i deras händer. Nu säger jag inte att du gör det men det är inte särskilt ovanligt.
Det var förövrigt en kvinna från någon damtidning på TV härom veckan som pratade om att man inte ska ha dåligt samvete utan göra det lilla i vardagen. Ett exempel var faktiskt att endast åka på en flygsemester per år.
Varför det? Finns det ingen marknad så försvinner man. Så enkelt är det
Men nu var det väl även klimatpolitiken som vi pratade om? Givetvis finns det massor man kan göra i vardagen när det gäller klimatfrågan.
Tänker du likadant kring röstning? Jag kan lova dig att din enskilda röst inte var den som avgjorde valet, men den var en av många som bidrog till ett resultat.Visst kan man det. Det må förbättra samvetet men det påverkar inte klimatet.
Om man på riktigt bryr sig om de globala utsläppen så skulle man göra globala insatser. Istället för att bygga extremt dyra anläggningar i Sverige, billiga, där inga finns, eller köp in regnskog i stora mängder (på rot) och se till att den köpta egendomen inte avverkas. Masstillverka enkla solreflexkök och fördela dessa bland de fattiga som idag tvingas skövla skog för bränsle till matlagning och så vidare...Min uppfattning är att Miljöpartiet bryr sig om miljön på riktigt medan Centern mest har det som en påklistrad image för att locka unga kvinnor.
Jo, ja det stämmer, Men Snurre Sprättpartiet fick bara 25 röster och då påverkar man inte. Men genom att själv verka politiskt, och det i ett av de större partierna kan faktiskt en människas arbete påverka.Tänker du likadant kring röstning? Jag kan lova dig att din enskilda röst inte var den som avgjorde valet, men den var en av många som bidrog till ett resultat.
Tänker du likadant kring röstning? Jag kan lova dig att din enskilda röst inte var den som avgjorde valet, men den var en av många som bidrog till ett resultat.
Ångesten dämpas högst troligt inte av att läsa inlägg av typen som du och @Gammelin skrivit i denna tråd.Ja, jag tänker likadant kring röstningen. Iaf riksdagsvalet. Det är också därför som jag är relativt snäll mot miljön och röstar.
Människan mår bättre med rent samvete. Men den som lägger på sig ansvaret att lösa världens klimatproblem kommer inte att må bättre utan sämre. Vilket också forskningen visar då en tredjedel av unga kvinnor känner sig olyckliga pga av klimatångest.
Källa:
https://www.aktuellhallbarhet.se/vartredje-ung-svensk-kvinna-lider-av-klimatangest/
Men skämt åsido, om man är realist så inser man hur mycket vårt (Sveriges) agerande påverkar helheten. Västvärlden börjar sakta bromsa sina utsläpp. Men nu kommer de regioner starkt, de som börjar få det lite bättre och som eftersträvar det vi sett som självklart de senaste 50 åren. Man vi ha ett bra inomhusklimat, man vill ha kylskåp, tv bil och alla de andra bekvämligheterna. Och nu börjar man få råd. Att vi från väst kommer som besserwisser är närmast då som ett slag i ansiktet på dem. .Det är det som gör miljöproblematiken så svår att lösa. Om vi halverar våra utsläpp så mångdubblar den nya gruppen sina.
Jag håller med, vill ni diskutera budget mer ingående så skapa gärna en egen tråd för det och klimatfrågan förtjänar också en egen tråd om någon vill diskutera den.Men kan ni släppa klimatet? Jorden kommer inte hinna gå under innan vi har en regering så vi kan väl fokusera på regeringsbildningen?
Eller vad tycker @LenaH?
Galet. Nästa val hamnar rösten på MP.
För egen del så valde vår familj att åka på solsemester till Gran Canaria istället för Thailand för att få kortare flygresa och därmed mindre utsläpp. Vi är stolta över att ha räddat klimatet!