I väntan på Regeringen

• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare lbb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 535
  • Visningar Visningar 81 918
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha du. Du har suttit här i 4år och sagt att SD inte kommer att få något inflytande alls, aldrig. Som Anders Lindberg på AF skriver, "Det här var SD största seger hittills serverad på silverfat av Annie och Janne".

Menar han att SD ska få mer segrar och inflytande fram över? Vad tror du? Ska du inte dra lite rasistiska och xenofobi kort nu då eller har du insett fakta nu att SD har inflytande och är större vågmästare nu än någonsin. Om det nu ligger ett förslag från dom rödgröna och ett från Alliansen så är det SD som bestämmer vilket som ska vinna och genomföras. Så nu gäller det för dessa block att hålla sig väl med SD annars blir det kaos i politiken i 4 år framåt:laugh:

Nej du, 4 år räcker inte långt, jag har agerat i snart 30 års tid för att SDs varje år raspiga spelade skiva om "massinvandring" inte ska få reellt inflytande över politiska beslut. Vilket de ännu inte har, trots nästan 20% av rösterna. Det är unikt framgångsrikt hittills, som koncept helt outstanding i Europa.

Riskerna finnas kvar och med partiernas agerande efter detta kaos, så kämpandet måste intensifieras för att vi ska fortsätta vara ett framgångsrikt unikum i världen när det gäller hanterandet av denna typ av partier.

(Såklart har SD "inflytande" - utan dem hade det inte varit samma kaos, pajkastning och förvirring - det jag avser är endast reellt politiskt inflytande att driva sin egen, extrema och hemska, politik.)

Men låt oss inte gå tillbaka till den för alla fruktlösa diskussionen för 134:e gången i detta forum. Jag respekterar att du har en annan åsikt.

Nej du, 4 år räcker inte långt, jag har agerat i snart 30 års tid för att SDs varje år raspiga spelade skiva om "massinvandring" inte ska få reellt inflytande över politiska beslut. Vilket de ännu inte har, trots nästan 20% av rösterna. Det är unikt framgångsrikt hittills, som koncept helt outstanding i Europa.

Riskerna finnas kvar och med partiernas agerande efter detta kaos, så kämpandet måste intensifieras för att vi ska fortsätta vara ett framgångsrikt unikum i världen när det gäller hanterandet av denna typ av partier.

(Såklart har SD "inflytande" - utan dem hade det inte varit samma kaos, pajkastning och förvirring - det jag avser är endast reellt politiskt inflytande att driva sin egen, extrema och hemska, politik.)

Men låt oss inte gå tillbaka till den för alla fruktlösa diskussionen för 134:e gången i detta forum. Jag respekterar att du har en annan åsikt.
Jag vet inte hur många ggr du har sagt att SD inte kommer att få något inflytande. Så fel du hade. Du vet att i många kommuner sitter SD med o bestämmer

MP får en skjuts av detta, vare sig du vill det eller inte. MP går bäst i opposition. Största risken för MP att åka ut är om de samregerar med S igen. I opposition, med den här budgeten, överlever de garanterat.
Dom överlever inte. Dom har misslyckat kapitalt. Kolbiten, hela migrationen när MP tog till lipen, kärnkraften osv. Å nu detta med flygskatt, bensin, dieselskatt. Väljarna har tröttnat och svikit MP därav deras ynka valresultat. Å det pinsamma för MP är att dom blev totalt överkörda av Lövet för han visste ju vad Sverige behövde

Det är inte i Svergie som världen ska räddas. Dessutom behövs inte MP längre. Elbilarna gör sitt intrång nu
:banghead:
Är så otroligt less på den här retoriken.

1. Sverige toppar listan för länder med störst andel konsumtionsbaserade utsläpp. Vi har omfördelat våra utsläpp till utlandet för att fortfarande kunna konsumera billigt.

2. Vad vi gör spelar otroligt stor roll. Någonsin hört om policy diffusion?

3. Budgeten handlar inte bara om klimat, utan en stor del av nedskärningarna tas från skydd av Svensk natur.

4. Hoppas du kommer kunna titta dina barn i ögonen i framtiden och säga att du gjorde vad du kunde.

:banghead:
Är så otroligt less på den här retoriken.

1. Sverige toppar listan för länder med störst andel konsumtionsbaserade utsläpp. Vi har omfördelat våra utsläpp till utlandet för att fortfarande kunna konsumera billigt.

2. Vad vi gör spelar otroligt stor roll. Någonsin hört om policy diffusion?

3. Budgeten handlar inte bara om klimat, utan en stor del av nedskärningarna tas från skydd av Svensk natur.

4. Hoppas du kommer kunna titta dina barn i ögonen i framtiden och säga att du gjorde vad du kunde.

Det är så frustrerande när man vet att vi kan göra så mycket - vi har kraften, kunskapen och förutsättningarna. Att då sitta och peka finger och lägga ansvaret på de som har vare sig kraften, kunskapen och förutsättningarna är så in i h-vete arrogant, korkat och katastrofalt. Som att man tror att vi inte kommer att bli påverkade och kan sitta och elakt skratta i njugg när andra länders befolkningar lider av katastrof .

Det är så frustrerande när man vet att vi kan göra så mycket - vi har kraften, kunskapen och förutsättningarna. Att då sitta och peka finger och lägga ansvaret på de som har vare sig kraften, kunskapen och förutsättningarna är så in i h-vete arrogant, korkat och katastrofalt. Som att man tror att vi inte kommer att bli påverkade och kan sitta och elakt skratta i njugg när andra länders befolkningar lider av katastrof .
Nu kan ju MP och Lövet sitta o berätta på klimatmötet att Sveriges Riksdag bestämt att man har viktigare saker att satsa på

Well, nu är jag ganska säker på att när jag fyller 50 så är världen rakt åt helvete.

Vaddå ta ansvar och försöka rädda världen och framtiden? Skit i alla varningar från klimatforskare som baserar sina beräkningar på fakta och vad som redan pågår med vädret idag 🙄
Jag är med ens tacksam över att jag inte har skaffat barn :meh:

Jag tittade igenom Centerpartiets FB-sida som nu är fyllt av besvikna väljare. C:s enda bemötande är att de röstat på sin egen budget, "såsom de andra partierna också gjort". Är det kutym att rösta på egen budget, trots att man vet att den inte går igenom?

Viktigare än en värld som går att leva i?

Sveriges utsläpp löser fortfarande inte klimatet. Vi är irrelevanta eftersom vi står för så lite utsläpp i sammanhanget.

Värld som går att leva i? För 50 år sedan behövde du inte ens låsa dörren till hemmet i Sverige. Lycka till med den strategin idag. Bra exempel på Sveriges förfall orsakats av den nya vänstern.

Senast ändrad:
Sveriges utsläpp löser fortfarande inte klimatet. Vi är irrelevanta eftersom vi står för så lite utsläpp i sammanhanget.

Värld som går att leva i? För 6
50 år sedan behövde du inte ens låsa dörren till hemmet i Sverige. Lycka till med den strategin idag. Bra exempel på Sveriges förfall orsakats av den nya vänstern.

Men vad är det ens för jämförelse? Hur kan du jämföra brott med miljöfrågor? Det ena drabbar enstaka, det andra drabbar alla. Och det handlar inte om utsläppen, utan om den politik som förs i klimatfrågan. Man kan vara ett föregångsland trots att ens egna utsläpp är "irrelevanta".

Vad har du för källa på detta?
Sverige ligger ju i topp gällande klimatavtryck. Vår livsstil med hög konsumption, flygresor, stora hus och stora bilar är extremt dålig för miljön.

Exempelvis så ligger vårt utsläppsgenomsnitt i sverige på över 11 ton koldioxid per år och person (beroende på hur man räknar). Man pratar ju om att vi behöver ligga under 1 ton per år och person.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 122
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 084
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 059
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 276
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka