Jaha du. Du har suttit här i 4år och sagt att SD inte kommer att få något inflytande alls, aldrig. Som Anders Lindberg på AF skriver, "Det här var SD största seger hittills serverad på silverfat av Annie och Janne".
Menar han att SD ska få mer segrar och inflytande fram över? Vad tror du? Ska du inte dra lite rasistiska och xenofobi kort nu då eller har du insett fakta nu att SD har inflytande och är större vågmästare nu än någonsin. Om det nu ligger ett förslag från dom rödgröna och ett från Alliansen så är det SD som bestämmer vilket som ska vinna och genomföras. Så nu gäller det för dessa block att hålla sig väl med SD annars blir det kaos i politiken i 4 år framåt![]()
Nej du, 4 år räcker inte långt, jag har agerat i snart 30 års tid för att SDs varje år raspiga spelade skiva om "massinvandring" inte ska få reellt inflytande över politiska beslut. Vilket de ännu inte har, trots nästan 20% av rösterna. Det är unikt framgångsrikt hittills, som koncept helt outstanding i Europa.
Riskerna finnas kvar och med partiernas agerande efter detta kaos, så kämpandet måste intensifieras för att vi ska fortsätta vara ett framgångsrikt unikum i världen när det gäller hanterandet av denna typ av partier.
(Såklart har SD "inflytande" - utan dem hade det inte varit samma kaos, pajkastning och förvirring - det jag avser är endast reellt politiskt inflytande att driva sin egen, extrema och hemska, politik.)
Men låt oss inte gå tillbaka till den för alla fruktlösa diskussionen för 134:e gången i detta forum. Jag respekterar att du har en annan åsikt.